Ga naar inhoud
  • 0

Schokkerig rijden bij ongeveer 2000tpm


Joepke

Vraag

Ik merk dat mijn auto bij rond de 2000 toeren lichtjes schokt/trilt. Ik dacht eerst dat de verlaging de ongelijkheden in de weg meer doorgeeft, maar als ik op dat punt de koppeling intrap, is het weg.

In de derde versnelling merk ik het het meest. Iemand een idee wat het kan zijn, de LMM misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dit zelfde probleem, het kan je koppeling zijn en anders de kabelboom in de kop. kabelboom kost 54 euro koppeling 600 euro en dan moet alles er nog in. Ik doe er niks aan rijd wel iets harder :D , ik doe hem volgend jaar toch weg en het kan geen kwaad die koppeling of het moet heel erg worden.

 

Kijk hier maar even http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_ID=32086&FORUM_ID=2&CAT_ID=2&Topic_Title=trillen+bij+gas+geven&Forum_Title=Problemen+en+Oplossingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klinkt als een 2massa vliegwiel probleem.

Maar die draadboom in de kop zou ook goed kunnen...

 

@Silverbullet:

Hoeveel KM gereden? Zijn je motorsteunen nog goed? Is dit toevallig ook electronisch geregeld? (dus stekkers / draden aan de motorsteunen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het vergelijkbaar (1.9 tdi; 130 pk); zij het bij een hoger toerental: rond de 2200-24600 toeren en dan metname in de 4 en 5de versnelling.

Ik heb de auto nu bijna 2 maanden en 8000 km gereden en merkt het pas sinds vrijdag.

Eerst dacht ik ook dat ik de oneffenheden voelde in de weg; maar dat was het niet. Het zijn duidelijk merkbare schokken: is dit hetzelfde als hierboven of wat anders? kan dit een verstopt filter zijn?

 

Hoe kan de garage de oorzaak achterhalen? ik heb nog garantie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2de massa vliegwiel? Wat kost zo'n reparatie aan tijd en onderdelen?

 

De auto zit in garantie; kan de garage een tijdelijke fix uitvoeren, zodat hij binnen de garantieperiode (nog 4 mnd) goed blijft en dat zeg over een jaar het probleem terugkomt? Daar zit natuurlijk niet op te wachten; wel dat het probleem bij de bron aangepakt wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een af en toe inhoudend gevoel met optrekken in de tweede versnelling en vaak in zijn derde versnelling voel ik een soort trilling door mijn gaspedaal dit is ook vaak rond de 50 km per uur. Geef ik gas bij dan is het weg iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels is een van de aandrijfassen vervangen, maar helaas heeft dit niet geholpen. Gisteren nog effe teruggeweest en met de monteur een ritje gemaakt, ook hij constateerde het trillen nog steeds. Het lijkt continue te zijn, maar ik merk het het meest bij 2000tpm en lage sneldheden (rond de 50Km/h).

2 oktober mag-ie weer terug voor een paar dagen, zodat ze uit kunnen zoeken wat er mis is en dit kunnen verhelpen (hopelijk). Allemaal nog wel onder garantie, gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb het vergelijkbaar (1.9 tdi; 130 pk); zij het bij een hoger toerental: rond de 2200-24600 toeren en dan metname in de 4 en 5de versnelling.

 

Iets hoger toerental? :shock: dat ie bij 24600 toeren een beetje raar doet vind ik niet zo gek, ik denk dat je toerenbegrenzer niet meer werkt :mrgreen::mrgreen:

 

maar bij 2200 zou ie dat niet moeten doen.....

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn 3c 2.0TDI en ze gaan mijn aandrijfassen vervangen, ik weet nog niet of het werkt, de tijd zal het leren, bij mij doet ie het ook erger tijdens het accelereren. (km stand 77000 8) yes ik ben over de helft, ik wil nl een paarse 8) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb ook zoiets gehad. uiteindelijk is een kabelboom vervangen en probleem was opgelost

 

Dat zal ik vanmiddag als ik hem ga brengen er ook bij vertellen, ik hoop dat ze het kunnen verhelpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Inmiddels is een van de aandrijfassen vervangen, maar helaas heeft dit niet geholpen. Gisteren nog effe teruggeweest en met de monteur een ritje gemaakt, ook hij constateerde het trillen nog steeds. Het lijkt continue te zijn, maar ik merk het het meest bij 2000tpm en lage sneldheden (rond de 50Km/h).

2 oktober mag-ie weer terug voor een paar dagen, zodat ze uit kunnen zoeken wat er mis is en dit kunnen verhelpen (hopelijk). Allemaal nog wel onder garantie, gelukkig.

 

Ik kan me niet voorstellen dat het in een aandrijfas zit. Als je het probleem in meerdere versnellingen hebt, moet het m.i. dus voor de bak zitten, in je motor of koppeling dus.

 

Als je het probleem alleen bij 1 bepaalde snelheid hebt, kan het wel een aandrijfas zijn, denk ik zo. Maar dan kan het ook onbalans zijn in je wielen. Maar dan schokt 'ie ook niet, dan trilt 'ie echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, vorige week de auto (weer) opgehaald bij de garage en er zit zo'n 200gram lood op de linkse velg geplakt...

 

Na eerst ook de andere aandrijfas te hebben vervangen (ze bleven koppig) blijkt dat er een flinke slag in de velg zit. Waarschijnlijk dat er iets onder de auto geslagen is, waardoor destijds ook de motorbeschermplaat kapot is gegaan, en tegen de velg aan is gekomen. Het kan zijn dat ook het lagerhuis een klap heeft gehad. Voorlopig blijf ik nog zo rijden, binnenkort moeten er voor toch nieuwe banden op en wil ik de velg laten richten. Het trillen is nu al minder, dus als de velg gericht is en het trillen is nog niet 100% weg, laat ik ze naar het lagerhuis kijken.

 

Eigenlijk valt dit niet onder de Bovaggarantie, maar het heeft me tot nu toe niets gekost, wel netjes, d'r zit toch een nieuwe en een gereviseerde aandrijfas op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo, vorige week de auto (weer) opgehaald bij de garage en er zit zo'n 200gram lood op de linkse velg geplakt...

Kan me voorstellen dat je verschil merkt. Hadden ze wel zoveel lood op voorraad? :D

Eigenlijk valt dit niet onder de Bovaggarantie, maar het heeft me tot nu toe niets gekost, wel netjes, d'r zit toch een nieuwe en een gereviseerde aandrijfas op.

Dat is idd netjes, beter als dat je er gezeur om zou krijgen. Hou even in de gaten dat richten van een velg niet altijd mogelijk is, en laat het door een deskundige doen. Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden