Ga naar inhoud
  • 0

ervaring met : 2 massavliegwiel, DPF delete, chippen


Gamma_ed

Vraag

Binnenkort zit er helaas een 2 massavliegwiel aan te komen, ik voel hem af en toe rammelen, en als de dsg koppelt dan wil ik het ook wel eens voelen en horen. Lijkt mij trouwens wel vroeg met 145 000 km? Zou coulance verzoek zin hebben?

 

Nu heb ik een tijdje geleden ook de DPF die niet wilde regenereren, nieuwe G450 sensor erop en hij doet het weer. Maar ik hoor hier op het forum toch velen die niet echt weg zijn van deze filter en hem dan ook eruit laten halen. Ik overweeg dit ook, en als we toch bezig zijn dan maar gelijk chippen.

 

Ik heb een 2.0 TDI BMP met DSG bak uit het jaar 2007, en ik ben erg nieuwsgierig na degene die ervaring hebben met bovenstaande modificatie's. Blijft het km maken of toch problemen?

 

Ook zag ik dat het bedrijf Tunex wel heel voordelig is met DPF delete en chippen, iemand ervaring met dit bedrijf?

 

 

Hoop vragen heb ik weer:-)Dus:

 

1. Massavliegwiel coulance verzoek heeft dat zin?

2. Ervaring met aanpassing DPF delete, en chippen?

3. Tunex ervaring? of andere voordelige die het goed kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Anyway.ik vroeg gewoon of iemand ervaring had met die gasten,en voor het gemak iemand dichtbij mij.

Ik Zal vagtechniek ook eens bellen,kijken wat ze daar kunnen doen voor mij.

Ik snap wel dat jullie daar allemaal gaan en de rest minder kwaliteit zal leveren......

Ik volg graag advies van jullie daarom ben ik op het forum gekomen

 

Tja ik kan niks bevestigen of ontkennen over die firma, maar ik kan moeilijk vatten dat men spreekt van 'n maatchip terwijl ik niks terug vind op hun site over 'n rollenbank. Uiteraard is er niks mis met 'n "standaard" chip over 't algemeen, maar je weet toch nooit echt wat je gaat hebben. Om ff te verduidelijken wat je zoal kan hebben, ff mijn eigen ondervinding:

 

mijn 140 pk blok kreeg in eerste instantie 'n standaard tune, en van daaruit begon men verder te remappen. In theorie zou zo 'n standaard chip bij mijn blok 170 pk moeten opleveren, ware het niet dat mijn blok standaard maar 135 pk leverde. Gevolg: met standaard chip erop kwam ik uit rond de 155 pk, maar omdat ik 'm op maat heb laten doen, resulteerde dat alsnog in 173 pk/416 Nm zonder rookvorming, foutmeldingen of stijgend verbruik.

 

De meerkost was misschien € 100 tov standaardchip, maar men is vijf uur bezig geweest met het chippen, toen ik vroeg hoe lang zoiets duurde kreeg ik 'n simpel antwoord "tot wij tevreden zijn". DAT is natuurlijk  het antwoord wat je op zo 'n moment wil horen, me dunkt.

 

Ik moet ook wel zo 'n 70 - 80 km rijden erheen, maar het was 't me dubbel en dik waard. Ik moet er volgende week btw nog 'n keer langs voor mijn DSG te laten smeren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmm ja klinkt idd wel tof ja,ik wil eigenlijk helemaal niet chippen maar ik denk ,voor die 100 euris meer etcetc,ik wil gewoon van die roetfilter af zijn als eerstye punt,egr word meteen meegenomen zei die gast erbij,ik hoef die 140 pk niet waar zei het over hebben enkel dat de wagen wat vrijer kan ademen is mijn prioriteit ik zal vagtechniek zeker bellen want revieuws zijn alleen maar top te noemen idd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je dan toch laat chippen kan ik je vertellen dat als je je rijstijl behoud je auto er nog zuiniger op wordt. Vroeger haalde ik 950km uit een tank, nu een half jaar verder kan ik 1100km uit een tank halen. Verbruik van 6,5l/100km naar 5,5l/100km. Dus als je je rijstijl aanhoud betaald het zich gewoon terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is de boel voor de gek houden. Leuk voor de volgende koper van de Passat.

Daarnaast behoud je een foutmelding bij het uitlezen, als ik het goed heb tenminste en dat kan zorgen voor gezeik tijdens de apk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden