Ga naar inhoud

  • 0

3c 2.0 TDI 140 pk chippen of niet


ajplooy

Vraag

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zit ook aan een chip te denken. Heb een 2.0 TDI CR 140pk van eind 2008. Maakt het nog uit omdat het een CR is? Of geldt hiervoor hetzelfde als voor de PD? Gewoon beter, vlotten en vooral zuiniger, daar doe ik het voor :mrgreen:

DPF is een roetfilter toch?

 

En vwb de korting, krijg je als full member korting bij JD?

 

Thnx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zit ook aan een chip te denken. Heb een 2.0 TDI CR 140pk van eind 2008. Maakt het nog uit omdat het een CR is? Of geldt hiervoor hetzelfde als voor de PD? Gewoon beter, vlotten en vooral zuiniger, daar doe ik het voor :mrgreen:

DPF is een roetfilter toch?

 

En vwb de korting, krijg je als full member korting bij JD?

 

Thnx.

 

Nee, maakt niet uit dat het een CR is, alleen is een CR meestal ietjes duurder om te chippen, reden? Ik zou het niet weten...

 

Veel zuiniger wordt die niet, want het vermogen ga je ook echt gebruiken, maar als je gewoon hetzelfde als nu blijft rijden, zou die iets zuiniger kunnen worden. :wink:

 

DPF is idd een roetfilter.

 

Doe Vdub is een pb over korting bij JD, die helpt je wel verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Begin niet aan tunex of dat soort rotzooi. Die fout heb ik ooit gemaakt....

 

Wat een onzin.... ik heb mijn laatste 2 auto's daar laten chippen en ook ik heb steeds een hele andere auto terug gekregen na het chippen (in positieve zin).

Bovendien hebben ze tegenwoordig bij Tunex ook gewoon een rollenbank waar je op kan laten testen.

Normaal € 225,00 maar voor mijn Passat 2.0TDI uit 2006 was ik zelfs maar € 200,00 kwijt, aangezien hij tegelijk met de Octavia RS 2.0 FSI van mijn jongste broer werd gechipt.

 

Overigens ging die RS van 200PK naar 270PK en ging daarna echt als de brandweer! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Here we go again.

 

Nou weer een discussie gestart over de tuners. zucht.....................

 

Alsjeblieft on topic blijven nu.

 

 

Dat is een discussiepunt op veel fora, maar waarschuwen voor de bedrijven als Tunex kan nooit kwaad denk ik... een rollerbank wil nog niet zeggen dat het gelijk een goede tuner is.. bijv Hartog Tuning heeft geen rollerbank maar is net als JD één van de betere tuners in NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En deze! http://www.atm-chiptuning.com/. Is dit wat?

Ga er niet heen.

Maat van me heeft daar zen Polo TDI laten chippen en sindsdien springt hij vanaf 180 in noodloop.

Terug geweest verschillende Set-Ups gedaan en ze wouden hem wegsturen met een set up die bij 130 al in noodloop schoot.

Zaterdag is hij opnieuw gechipt Bij VAG Techniek want het was gewoon drama. Sprak hem net want ik wist het resultaat ook nog niet.

Maar loopt nu veel soepeler bij lage toeren en heeft de 190 nu wel gezien dus al met al veel beter.

Vandaag of morgen maar even een rondje rijden eens kijken hoe hij nu rijd en dan denk ik dat ik ook maar mooi naar VAG Techniek ga met de Passie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Here we go again.

 

Nou weer een discussie gestart over de tuners. zucht.....................

 

Alsjeblieft on topic blijven nu.

 

 

Dat is een discussiepunt op veel fora, maar waarschuwen voor de bedrijven als Tunex kan nooit kwaad denk ik... een rollerbank wil nog niet zeggen dat het gelijk een goede tuner is.. bijv Hartog Tuning heeft geen rollerbank maar is net als JD één van de betere tuners in NL.

Je hebt helemaal gelijk Edgar. Wat ik bedoel is dat er al in meerdere topics hierover is gediscuseerd wat helemaal niet verkeerd is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zit ook aan een chip te denken. Heb een 2.0 TDI CR 140pk van eind 2008. Maakt het nog uit omdat het een CR is? Of geldt hiervoor hetzelfde als voor de PD? Gewoon beter, vlotten en vooral zuiniger, daar doe ik het voor :mrgreen:

DPF is een roetfilter toch?

 

En vwb de korting, krijg je als full member korting bij JD?

 

Thnx.

 

Ik heb mijn 140 PK CR ook laten chippen en ben daar zeer tevreden over.

Ik zou zeggen doen...................................... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben dik tevreden met 181 knollen. Op maat laten maken in Aalst bij Heinz. Omdat ik de DSG niet overmatig wou belasten heb ik het koppel op 380Nm laten begrenzen. Intussen bijna 90000km sinds het chippen en niet het minste probleem gehad (zit nu aan 120K).

 

Onlangs een BMW 520D break naast mij die me dacht voor te zijn. Hij is mij niet voorbij geraakt... en ik heb niet eens Launch control gebruikt :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een 2012 witte Bmw M5 F10 kwam mij laatst ook niet voorbij... 8-)maar dat kwam doordat er geen ruimte was mij in te halen :lol:

 

Maar een Bmw 520D is niet echt snel hoor... alleen op top snelheid zou die waarschijnlijk kunnen uitlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tunex carparts uit Sheerenberg is failliet las ik.

 

Hun webwinkel is failliet, las ik net, maar hun hoofdvestiging, waar ze tunen, is er nog gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind hun argument 'Je merkt de tuning pas na 150km' zo grappig he... :lol:

 

Alsof ze de software aanpassen en een timer instellen, zodat die pas na 150km in werking gaat :P:lol:

 

Laten we maar gauw erover ophouden, straks wordt er weer geklaagt... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik vind hun argument 'Je merkt de tuning pas na 150km' zo grappig he... :lol:

 

Alsof ze de software aanpassen en een timer instellen, zodat die pas na 150km in werking gaat :P:lol:

 

Laten we maar gauw erover ophouden, straks wordt er weer geklaagt... :roll:

 

 

Ozzy boy waar heb jij je auto laten chippen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ozzy boy waar heb jij je auto laten chippen ??

 

Ozzy boy...? :blink:

 

Mijn Passat is door de vorige eigenaar bij de dealer gechipt, alleen door wie het gedaan is weet ik niet, ik denk OCT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ozzy boy waar heb jij je auto laten chippen ??

 

Ozzy boy...? :blink:

 

Mijn Passat is door de vorige eigenaar bij de dealer gechipt, alleen door wie het gedaan is weet ik niet, ik denk OCT.

 

scheelt je weer knaken dan:D ik ga zaterdag bij vag :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

scheelt je weer knaken dan:D ik ga zaterdag bij vag :D

 

Ikzelf vind die chip niks aan eerlijk gezegt, als het aan mij ligt... mag die naar Lochem voor een ''nieuwe'' chip. Alleen geen geld ervoor momenteel. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden