Ga naar inhoud
  • 0

Hotten en stoten tijdens regenereren.


Fopperr

Vraag

Sinds kort merk ik dat tijdens het regenereren mijn auto bij laag toerental extreem hapert. Het voelt alsof af en toe een ontsteking mist.

 

Guy vertelde mij eens dat mijn motorsteun niet goed was. Na laten kijken en dat bleek niet het geval.

 

Na het vervangen van de tandempomp haperde mijn motor ook, meer dan normaal. Of dit iets met elkaar te maken heeft weet ik niet, maar vermeld het maar even.

 

Omdat uitgeslagen cilinderkop weleens voor komt bij de bmp, laat ik binnenkort een pd loshalen en kijken of deze is uitgeslagen. Omdat de motor dan toch los moet, wil ik meteen de kabelboom laten vervangen, hoewel ik iet verwacht dat dit het probleem is.

 

Mijn vliegwiel is niet helemaal lekker, dat merk ik weleens met koude motor met optrekken of laag toeren rijden. Ik vermoed dat een slecht vliegwiel icm de aangepaste ontsteking bij regenereren dit probleem veroorzaakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens matthijs bepaald de auto zelf wanneer hij regenereert... Maar dan zou er iets anders mis zijn want ik merk aan alles dat de auto regenereert. Maandag de auto eens handmatig laten regenereren en dan rijden. Kijken of ik het goed heb vwb het regenereren en het oncomfortabele gedrag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens matthijs bepaald de auto zelf wanneer hij regenereert... Maar dan zou er iets anders mis zijn want ik merk aan alles dat de auto regenereert. Maandag de auto eens handmatig laten regenereren en dan rijden. Kijken of ik het goed heb vwb het regenereren en het oncomfortabele gedrag...

 

Handmatig laten regenereren? Hoe doe je dat? Ik ruik vooral wanneer hij regenereert. Is dat normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mogge Fopperr,

 

Ik heb deze problemen ook altijd gekend zoals jij wel weet en na het verwijderen van de dpf en het aanpassen van de software is bij mij alles opgelost.

Nu weet ik dat jij, in Duitsland wat meer gebonden bent aan de regels, maar ik heb net van een roetmeting mogen genieten en deze was niet hoger dan 0,53mg.

De diesels hier(NL), mogen niet meer uitstoot hebben dan 3mg heb ik mij laten vertellen en de auto's na 2006, krijgen geen meting meer maar die worden via de vag-com uitgelezen op fouten in het systeem.

 

 

Oja, ik heb ook nog een mooie groene sticker met een 4 erop, om bij jullie te mogen rijden in bepaalde gebieden. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Johan en Vincent,

 

Dat is de eerste gedachte geweest die door mijn hoofd geschoten is. Of ik problemen in DE hiermee krijg weet ik niet. Daarnaast is het voor mij een punt dat dit toch ca €1000,- kost en mijn vliegwiel is ook aan vervanging toe. Totale kosten snel €2000,-. Remschijven zullen eens vervangen moeten worden.

 

Mijn auto heeft bijna 180k gelopen en ik weet niet of het verstandiger is om langzaam uit te kijken naar een andere wagen. Passats genoeg, maar ook A3's, a4's, touran voor een goede prijs uit 2009/2010 met 50k minder. Het is dan wel een feit dat het een CR motor is. Mijn passat zal zo'n €10.000,- waard zijn schat ik. Leg daar €2500,- bij en ik heb een jongere auto met minder km's.

 

De wielen en verlagingsset moet er dan onderuit en tevens komen er dan 16" terug onder. Mn 18" samarkands en 19" lugano's leveren genoeg op om een mooie verlagingsset met 18" all-seasons te kopen.

 

Ik zal er nog eens goed over nadenken. Eerst maar eens navragen wat de consequenties zijn bij verwijderen dpf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jd gesproken. DPF filter verwijderen is een kleine operatie. Ik ben door JD doorgestuurd naar een Duitse tuner die er mogelijk meer verstand van heeft. Zij gaan kijken wat ze kunnen doen adhv mijn kentekenbewijs. Volgens de tuner (Wimmer Rennsporttechnik) kan het zover gaan dat ik een celstraf krijg als ik een DPF verwijder zonder toestemming wegens belastingontduiking. WTF

 

Heb de duitse Dekra gesproken, die stuurden mij door naar Finanzamt, Finanzamt stuurde mij door naar de Dealer (wederom WTF?!?) en de dealer had "KEINE AHNUNG". Stelletje niksnutten zijn het ook. Volgens de tuner (Wimmer Rennsporttechnik) kan het zover gaan dat ik een celstraf krijg als ik een DPF verwijder zonder toestemming wegens belastingontduiking.

 

Het schijnt niet uit te maken qua steuerklasse, dat blijft €15,56 per 100CC. Als het DPF weg mag, dan moet dit ook gewijzigd worden op mijn kenteken (€40,-).

 

Het finanzamt vindt het onzin als het om belastingontduiking gaat omdat je er geen voordeel bij hebt. Wat ik tot zover begrijp is het voornamelijk de TUV en de roetmeting die roet in het eten kan gooien :D (woord grapje).

 

Ik zie perspectief, want het liefste houd ik de passie gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had het bij JD al meegekregen vandaag dat je gebeld had.. we slijpen gewoon je kat open net als Kristof altijd doet en maken hem leeg en lassen hem weer dicht..

Misschien kunnen we er zo bij ipv open te slijpen en meppen we de boel er zo uit, kat blijft zitten voor het oog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lijkt me als de KAT netjes opengeslepen wordt en leeggehaald en daarna weer netjes dichtgelast wordt je er aan de buitenkant niets van ziet.

Als de uitstoot van roet binnen de perken blijft zal er denk ik geen roetvuiltje aan de lucht zijn.

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit staat op m'n kenteken.

 

Dat regeltje "partikel 0,001g/km" geeft aan dat ik een DPF heb.

 

post-10440-1423828362,3169_thumb.jpg

 

wat ik overigens nog steeds niet begrijp is dat een roetfilter roet opvangt, maar wel alles moet verbranden en eruit moet gooien om hem weer schoon te krijgen. Het roet komt hoe dan ook weer terug in het milieu.

 

Op een a4 forum in DE praten ze ook over het verwijderen van het DPF. Wat ik van hen begrijp veranderd er aan alle kanten niks omdat de 2.0tdi zonder DPF in dezelfde steuer-klasse is en er dus geen korting wordt berekend voor het DPF.

 

Het moeilijkste is het DPF te laten wegschrijven uit het kentekenbewijs. Als dit te regelen is, moet het verder geen probleem geven volgens mij.

 

Ik heb vanochtend mijn kentekenbewijs naar Wimmer rennsporttechnik gemaild en zij gaan kijken wat er te regelen valt qua kentekenbewijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden