Ga naar inhoud

chrishgk

Members
  • Aantal items

    55
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over chrishgk

  • Verjaardag 30-03-1984

Profile Information

  • Plaats
    Groningen

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

chrishgk's Achievements

1

Community reputatie

  1. Ja, dit is al gedaan. Bedankt voor je aanbod trouwens
  2. Ik denk dat ik hier een echt breinbreker voor jullie heb. Al meerdere monteurs hebben zich over dit probleem gebogen, helaas nog zonder resultaat. Het betreft hier een Passat 3C uit 2005, BKP. Al jaren heb ik het probleem dat de airco vaak niet echt helemaal koud wordt. Ik moet hem dan echt op 17C zetten om een beetje fatsoenlijke koeling te krijgen, en zelfs dan koelt hij vaak nog niet helemaal lekker. Het laatste jaar ben ik achter meerdere zeer merkwaardige dingen gekomen die dus mede de werking van de airco bepalen. Als ik lange afstanden rijd op de snelweg (wat ik het meeste doe), dan geeft de airco het vaakst problemen. Maar neem ik vervolgens een afrit, en laat ik de snelheid zakken, dan begint de airco ineens perfect te koelen als ik onder ca. 80KM/u kom. Dit houdt hij dan eventjes vol om vervolgens weer matig te koelen. Het wordt gekker. Laatst kwam ik er achter dat als ik de hendel van de ruitensproeier gebruik, de airco ook ineens perfect gaat koelen. Ik hoef hem maar een klein tikje te geven, en dan blaast hij ongeveer 30 seconden ijskoude lucht. Recentelijk kwam ik er (helaas zo laat pas) achter dat als ik de voorruitverwarming aan zet (gewoon de blaas functie) de airco altijd perfect functioneert. Dit is natuurlijk een stuk comfortabeler dan elke 30 seconden de ruitensproeiers aantikken Het probleem is nu dus te omzeilen, voorruitblazers aan, en dan handmatig de blaaskracht wat verlagen zodat je niet de hele rit in de herrie zit, maar ideaal is het natuurlijk nog steeds niet. Wie heeft er een logische verklaring voor dit heksen probleem? De airco is al opnieuw gevuld. Vast bedankt voor de reacties!
  3. Sorry voor het boven halen van zo'n oud topic, maar sinds kort heb ik dus ook een brandstofpomp in de tank die continue zwaar blijft brommen. Ik wil deze vervangen, en belde de dealer voor een nieuwe pomp. Daar vragen ze €315,- voor (weet niet meer of dat ex of in was), terwijl ik hier bedragen tegenkom van 120 euro. Enige verschil, ik heb een 2.0tdi (2006 BKP). Hebben jullie tips? Vast bedankt!
  4. Dat lukt me wel, zal het morgen even proberen. Bedankt!
  5. Hoe kan ik deze zelf het beste meten? Kan ik daar redelijk makkelijk bij?
  6. Ik zal even informeren naar de kosten, volgens de monteur was het goed mogelijk dat de storing er in is gekomen doordat ik de accu zo goed als leeg had gestart, er stonden meer 'nietszeggende' storingen in bij de eerste keer uitlezen, die er daarna allemaal uit waren. Het is natuurlijk onnodig zo'n sensor te laten vervangen als het niet nodig is. Nee geen alarm of andere achteraf ingebouwde zaken. Ik las op google meer passat verhalen over problemen met vocht bij de elektronica. Het is niet heel ondenkbaar aangezien hier echt een flink pak ligt, en het ook behoorlijk 'in' de auto zit opgehoopt.
  7. Ik weet niet of de Passat helemaal niet wil lopen met een foutieve toerental sensor, of dat hij alleen een onstabiel toerental krijgt. Misschien zat er wel wat vocht bij de sensor. De storing is in ieder geval niet terug gekomen, maar ik houd het in de gaten.
  8. Inmiddels is de monteur weer langs geweest en heeft de auto uitgelezen. Er kwam een storing tevoorschijn over de sensor voor het toerental. Vervolgens heeft hij de auto weer proberen te starten met volgas, en na wat hikken en stoten kwam hij vrij snel op gang en bleef vanaf dat moment ook helemaal stabiel. We hebben er in gereden, meerdere malen opnieuw gestart, maar de auto rijd weer zoals voorheen. Ook zijn er nu geen storingen meer te vinden bij het uitlezen. Hij vermoed dat er misschien wat vocht in de elektronica heeft gezeten, of condens in de brandstof of verstuiver. Er ligt hier behoorlijk veel sneeuw wat zich ook heeft opgehoopt in verschillende delen van de auto. Ik heb de auto komende week niet heel hard nodig dus ik durf het wel aan om hem de komende dagen gewoon te proberen. Hopelijk komt het probleem niet weer terug. Willem, ik heb ook nog even de brandstof opvoerpomp gecontroleerd, en ik hoor hem zoemen als ik de passat op contact zet, dat lijkt mij verder dus in orde. Bedankt voor je reactie!
  9. chrishgk

    Passat start niet meer

    Na een hele lange poos probleemloos te hebben rond gereden heb ik vandaag helaas een probleem met mijn Passat 3C 2.0TDI BKP uit 2005. Ik hoop hier wat informatie te kunnen inwinnen. Vanmorgen wou de auto niet meer starten. Soms gaat hij heel even aan de loop, maar na 2 seconden valt hij toch weer uit. Ik krijg geen storing op mijn beeldscherm. 3 Maand geleden is er (preventief) een nieuwe accu in gekomen, maar toch ook even met startkabels geprobeerd. Zelfde resultaat. Een goede vriend van mij werkt als automonteur en is (wegens weinig tijd) even snel langs de belangrijkste punten gelopen, maar kon zo snel niks zien. Ik heb wat gegoogled en kom meerdere posts tegen over een kapotte verstuiver. De monteur vind dat een aannemelijke oorzaak. Iets meer dan een jaar geleden heb ik alle verstuivers laten vervangen met de coulanceregeling, inmiddels is er al wel weer meer dan 60.000km mee gereden. Vanavond komt hij langs met uitleesapparatuur om te kijken naar storingsmeldingen, hopen dat daar wat meer informatie uit voort komt. Zijn er misschien nog forumleden die technische tips hebben wat ik nog kan controleren?
  10. Relais vervangen, alles werkt weer als vanouds.
  11. Ben er inmiddels achter dat relais 458 niet wordt aangestuurd, of defect is. Als ik de relais handmatig omzet, loopt de auto. Morgen nieuw relais plaatsen, hopen dat het helpt.
  12. Nog even aanvullende informatie: Ik heb geen zekeringen etc los gehad. Alleen de accu eruit gehaald. Heb wel relais 458 los getrokken om te vergelijken met het gloeirelais. Dit is gebeurd toen de accu nog was aangesloten, maar de auto heeft niet op contact gestaan. Relais weer netjes terug gestopt. Luchtfilterbak is nog los geweest, en de bovenste laag van de zekeringenkast onder de motorkap. Alles netjes teruggeplaatst. Als ik remreiniger in de luchtfilterbuis spuit loopt hij eventjes. Hoop foutmeldingen in dashboard.
  13. Ik schroef de boel weer los, en check het dubbel. Zitten nauwelijks stekkers in het gedeelte wat ik los heb gehad dus vind het erg vreemd.
  14. Kan hem ook niet uitlezen, geen verbinding mogelijk.
  15. Helaas helpt dat niet. Allemaal rode lampjes op het dashboard, en vierkantjes om de letters van de versnellingen op het dashboard. Ook ESP off gaat branden bij de pook en een hoge pieptoon die ik nog niet eerder heb gehoord.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden