Ga naar inhoud

  • 0

PASSAT 3C TDI terugroep aktie VW!!


3errors

Vraag

Zal natuurlijk niet in Nederland gaan gebeuren :angry: , maar wie weet...

 

Onderstaande van 'onze' Duitse tegenhanger geplukt.

 

Ich bin heute über folgende interessante Neuigkeit gestolpert, welche ich Euch auf keinen Fall vorenthalten möchte.

Volkswagen lässt in England alle anfälligen PPD Elemente mit einer Feldaktion (23H9) tauschen.

(Seit dem 01.10.2010 gibt es nämlich überarbeitete PPD Elemente!)

 

Hier ein Auszug aus dem Anschreiben.

... This is a brief précis of the VW UK Service Action 23H9 regarding Piezo pump injectors.

 

The repair instructions are contained in Technical Product Information (TPI) transaction number 2027647

 

This applies to 2.0TDI PD Golf, Passat, and Touran with PD Piezo Injectors

 

There are approximately 78,800 (model years 2006 – 2010) affected vehicles in the UK.

 

Owners will receive communications from Volkswagen UK on a phased basis.

 

The following vehicles with the engine codes listed are affected.

 

Passat 3C 2006-2008 with the BKP, BMA, BWV, BVE, BKP, BVE, BMA, BWV, BMR, and BUZ engines

 

Golf 5 2006-2009 with the BMN engine

 

Touran 2006-2010 with the BMN engine

 

Technical background

 

On some vehicles with the 2.0l TDI engine, deposits can settle on the Piezo pump injector elements because of dirty engine oil. This can lead to running problems. Not all vehicles are affected by this campaign! On the affected vehicles the Piezo pump injector elements must be checked and if necessary replaced. Please make sure that on the affected vehicle the check and repair of all open campaigns/measures are performed during the workshop visit.

 

Parts to be fitted as part of this campaign.

 

1x Campaign 23H9 sticker 000 010 006

1x Wiring loom adapter 03G 971 033 M

4x Adjustment screw WHT 000 530

5x M8x58 socket head bolt N 105 811 01

8x M6x88 socket head bolt 03G 103 385 A

4x Pump injectors

 

If the vehicle is listed in the system as not completed, check whether a campaign sticker with the entry "23H9 date/stamp" is attached in the spare wheel well area (next to data sticker):If the campaign sticker is attached, the campaign has already been performed. Make the entry “23H9 date/stamp” in the service schedule under “Space for workshop entries”.

 

campainsticker.jpg

 

If the campaign sticker with entry "23H9" is not fitted, carry out the work according to the repair instructions.

 

Identifying the potentially faulty injectors.

 

Remove cam cover and check the part number –see arrow- on the pump injector element. All pump injector elements with the part number 03G 130 073 D or 03G 130 073 M must be replaced. All other pump injector elements are correct and must not be replaced.

 

faultypiezoinjectors.jpg

Ich war heute schon mal so nett und habe Autobild sowie das KBA informiert, mit der bitte um Klärung warum diese Feldaktion nicht auch für Deutschland gilt.

 

out.jpg

Zou mogelijk een hoop ergenis schelen bij de eigenaren :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
zowaar zowaar, een brief van PON, of ik mevrouw xxxxxxx even terug wil bellen, n.a.v. mijn brief.

(ik laat het weten als ik gratis een nieuw Touareq W12 krijg als compensatie hahaha)

 

Haha, wat had je eigenlijk precies aan ze gevraagt dat je een brief terug kreeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zowaar zowaar, een brief van PON, of ik mevrouw xxxxxxx even terug wil bellen, n.a.v. mijn brief.

(ik laat het weten als ik gratis een nieuw Touareq W12 krijg als compensatie hahaha)

 

Haha, wat had je eigenlijk precies aan ze gevraagt dat je een brief terug kreeg?

:thumb: Keep us posted!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou weinig goed nieuws,

ik had om een reactie gevraagd, op de "modificatie actie" zoals VW-UK deze kent.

(i.c.m. met het ge-eikel van mijn Passat)

 

Mevrouw A. Fokker (whats in a name) heeft me haarfijn kunnen uitleggen dat je als VW klant mooi kan verrekken.

Alle dealers in NL zijn zelfstandige ondernemers met hun eigen regels en interpretaties. Dat mijn VW dealer 0,0% coulance wenst te geven op 3 defecte Siemens pompverstuivers (opvoerpompen, tandempompen en andere ongein), was hun goed recht.

De actie van VW-UK was een actie van de importeur in Engeland, had/heeft Pon geen boodschap aan.

(Volvo here we come :-) )

 

Het hele verhaal gaat ze nog op papier zetten, als ik deze brief heb zal ik 'm hier posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Brief meteen doorzetten naar Tros Radar en Kassa met een link naar deze site, heb vorige week gezien hoe o.a. Peugeot en Renault zich daar moesten verantwoorden voor de HDPI motoren waar na 20.000 km! de distributieketting moest worden vervangen op kosten van eigenaar, dit werd snel teruggezet naar kosten importeur, ging hier wel om hele jonge auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb hem uitgeprint en ga maandag naar de dealer

heb al drie nieuwe pompen dus nog een te gaan bij de garage zeiden ze nog als je merkt dat hij inhoudt gewoon terugkomen

 

Hebben ze bij jou dealer gewoon alles gemaakt met een coulance regeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een gelul van pon dat alle VW dealers zelfstandig ondernemers zijn.

Er zijn een heleboel dealers overgenomen door pon en dat zijn dus geen zelfstandig ondernemers.

Mevrouw fo(u)kker liegt dat ze zwart ziet.

Volgens mij loopt de garantie via pon naar VW en niet op kosten van een dealer.

Zou een mooie grap zijn zeg,VW auto's bouwen en de dealer laten opdraaien voor eventueele garantie of coulancekosten. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb hem uitgeprint en ga maandag naar de dealer

heb al drie nieuwe pompen dus nog een te gaan bij de garage zeiden ze nog als je merkt dat hij inhoudt gewoon terugkomen

 

Hebben ze bij jou dealer gewoon alles gemaakt met een coulance regeling?

 

1e 50% coulance (na lang zeiken)

2e moest ik alleen de diagnose kosten betalen

3e 100 % coulance zelfs 0,5 liter olie die men er bij had gegooid niet

4e op naar de gratis 4e verstuiver

Dan is hij weer nieuw onder kap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar als ik het niet verkeerd begrepen heb, hoort opzich elke Vw dealer het onder coulance regeling te maken toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar als ik het niet verkeerd begrepen heb, hoort opzich elke Vw dealer het onder coulance regeling te maken toch?

 

ja maar uit de ervaring blijkt bij de ene dealer pakken ze de diagnose kosten (kost ze drie min om de pc op te starten en de code uit te lezen (en dan weten ze nog niet welk verstuiver het is)

Bij de andere regelen ze het gewoon 100% dus die ondernemers pakken je de ene keer wel en de andere keer niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar uiteindelijk zullen schades als deze wel bij VW terecht komen en die zal de schade wel wer verhalen op Siemens in dit geval.

Ze zullen best een "schadepot"hebben maar denk dat dit is om gebruikte VAG voertuigen van enige garantie te voorzien.

Die auto's zullen in veel gevallen geen VW garantie meer hebben maar landelijke dealergarantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vw nederland wil gewoon geen garantie of coulance verlenen.

Dus allemaal over op een ander merk ;-)

 

Dan bestaat bijna de hele forum al niet meer, door te weinig leden :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo jammer dat iedereen hier maar wat roept over het toekennen van coulances en de firma pon

begrijp me goed ik heb geen aandelen bij deze firma.

 

er is maar 1 iemand die bepaald wat er vergoed word en ook maar 1 iemand die de terugroep acties maakt en uitschrijft en dat is VW AG te wolfsburg

als zij een actie uitschrijven dan hebben alle landen waar dit voor geld zich hier aan te houden en deze zo snel mogenlijk uit te voeren.

niet alle acties zijn voor elk land beschikbaar. waarom... ligt denk ik aan de uitvoeringen of specifieke land afhankelijke storingen.

heeft pon geen enkele invoed op net zomin de dealers, deze worden beide tijdens jaarlijkse controles door de fabriek hier op gecheckt en heel hard op afgerekend. heeft enorme prioriteit bij de fabriek om evt ongelukken te voorkomen.

wel is de importeur gemachtigd om in bijzondere gevallen een coulance te verlenen die er normaal niet (meer) is. dit komt uit een speciaal potje die door alle dealers en pon en fabriek word gevuld.

dit potje word niet zomaar aangesproken en al helemaal niet voor mensen die een 2ehands gekocht hebben, niet dealer onderhouden of geimporteerd. er moet tenslotte wel wat aan verdiend zijn om er ook iets aan uit te geven, is redelijk maar soms vraag je je wel eens af waarom er niet langer coulance op iets zit, zeker als het een dure reparatie zoals de in dit voorbeeld gestelde pompverstuivers betreft en dit ook bekend is.

nogmaals dit is een beslissing van de fabrikant en niet pon of de dealer, deze (pon en dealer) willen niets liever dan alles gratis weg geven, geloof me want dat is goed voor de klanttevredenheid. (ik weet zeker dat vele onder u dit wel zullen herkennen uit hun eigen werk)

wij zijn helaas maar een klein land en nemen relatief weinig auto´s af en hebben niet zo heel veel in de melk te brokkelen als het gaat over weggeven door VW via pon naar dealer naar klant.

geloof me ze willen wel maar het gaat niet.

 

zo dit moest ik ff kwijt. (ik zie te veel negativiteit op dit forum, vandaar)

als je nou mekaar helpt en evt goedkopere alternatieven aanbied voor problemen, deze zijn er legio, dan word de voertaal hier er wat vriendelijker op en niet alleen maar negatief naar dealer en of importeur.

 

nogmaals ik heb geen belang bij pon maar weet er wel iets van door mijn verleden bij een dealer.

 

p.s. ik weet nu al dat hier wel op gereageerd zal worden en dat is ieders goed recht maar verwacht van mij geen ellenlange discussies hier over.

verder wens ik ieder veel plezier met zijn passat en hoop dat dit forum een ieder kan helpen bij problemen maar ook zo af en toe een lof trompet zal doen schallen want je kocht die passat toch omdat je hem leuk, mooi, functioneel, snel, zuinig, stoer of wat dan ook vond.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Koops,

 

Dat kan allemaal wel zo zijn wat je schrijft maar de afgelopen jaren is mijn ervaring dat VW toch echt een steeds slechter klanttevredenheid scoort en dat getuigen lees je ook hier. natuurlijk onthouden we alleen de negatieve dingen en minder de positieve dingen maar de houding van VW om automerk nr1 te worden wordt alleen in verkoopcijfers uitgedrukt en niet in klanttevredenheid. Was voorheen inderdaad een probleem aangepakt door VW nu wordt je door VW en zeker door PON met een kluitje in het riet gestuurd. Met lullige briefjes en zo. Een boze klant is niet snel tevreden maar er zijn zat alternatieven om die klant toch merktrouw te houden. PON doen NIETS, sterker nog PON laat de dealer meebetalen om een klant tevreden te houden.Terwijl die dealer niets met de problemen te maken had. Die houding van PON is toch echt irritant

 

Als je VW nederland belt om een klant over PON neer te leggen dan krijg je PON aan de telefoon en als je VW Duitsland belt dan kom je ook nergens dus die bevuilen elkaars nest niet.

 

Dat er goede VW dealers zijn die problemen oppakken (defecte verstuiver, leen auto, oh meneer er moest een 0,5 liter olie bij, kosten o euro) Meneer als hij inhoudt dan terugkomen meneer (De waal Zaltbommel) maakt dat deze negatieve dingen iets worden goedgemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben gisteren bij Van Mossel in Tilburg geweest ivm een kapotte motertoerentalsensor. Ik heb de servicemanager gesproken over de verstuiveromwissel actie. Zij gaf aan dat PON dit echt niet gaat doen en het bij een pragmatische benadering houdt, dus pas iets maken als het kapot is. Dus als je kunt schrijven..schrijf het maar op je buik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

snap dit wel en je komt er redelijk mee weg als je VW mobiliteitsgarantie heb

Want dan krijg een leenauto mee en hoeft je geen kosten te maken als je auto bij de garage staat indien de verstuiver defect is en deze onder coulange gemaakt wordt.

wanneer je dus geen VW mobiliteitsgarantie hebben en je een auto moet huren dan zou ik die kosten bij PON neerleggen

Zeer lastig als je in het buitenland bent (spreek helaas uit ervaring) gebruikt dan NIET VW mobiliteitsgarantie gebruik dan (indien lid ben) de ANWB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een oud topic weer omhoog..

 

In de eerste pagina staat dat de pompverstuivers die in de UK e.d. in aanmerking komen voor vervanging de volgende nummers kunnen hebben;

03G 130 073 D

03G 130 073 M

 

Ik ga er dan vanuit dat de "nieuwe" pompverstuivers een ander nummer hebben gekregen. Ooit al begrepen dat er ook de toevoeging "X" kan zijn op het product maar dat schijnt een ruildeel te zijn, lijkt me dus dan geen nieuwe..?

Iemand een idee wat het "nieuwe" nummer is van de "juiste" pompverstuivers voor als je e.e.a. zelf zou willen vervangen (geen recht op coulance bv)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden