Ga naar inhoud

  • 0

PASSAT 3C TDI terugroep aktie VW!!


3errors

Vraag

Zal natuurlijk niet in Nederland gaan gebeuren :angry: , maar wie weet...

 

Onderstaande van 'onze' Duitse tegenhanger geplukt.

 

Ich bin heute über folgende interessante Neuigkeit gestolpert, welche ich Euch auf keinen Fall vorenthalten möchte.

Volkswagen lässt in England alle anfälligen PPD Elemente mit einer Feldaktion (23H9) tauschen.

(Seit dem 01.10.2010 gibt es nämlich überarbeitete PPD Elemente!)

 

Hier ein Auszug aus dem Anschreiben.

... This is a brief précis of the VW UK Service Action 23H9 regarding Piezo pump injectors.

 

The repair instructions are contained in Technical Product Information (TPI) transaction number 2027647

 

This applies to 2.0TDI PD Golf, Passat, and Touran with PD Piezo Injectors

 

There are approximately 78,800 (model years 2006 – 2010) affected vehicles in the UK.

 

Owners will receive communications from Volkswagen UK on a phased basis.

 

The following vehicles with the engine codes listed are affected.

 

Passat 3C 2006-2008 with the BKP, BMA, BWV, BVE, BKP, BVE, BMA, BWV, BMR, and BUZ engines

 

Golf 5 2006-2009 with the BMN engine

 

Touran 2006-2010 with the BMN engine

 

Technical background

 

On some vehicles with the 2.0l TDI engine, deposits can settle on the Piezo pump injector elements because of dirty engine oil. This can lead to running problems. Not all vehicles are affected by this campaign! On the affected vehicles the Piezo pump injector elements must be checked and if necessary replaced. Please make sure that on the affected vehicle the check and repair of all open campaigns/measures are performed during the workshop visit.

 

Parts to be fitted as part of this campaign.

 

1x Campaign 23H9 sticker 000 010 006

1x Wiring loom adapter 03G 971 033 M

4x Adjustment screw WHT 000 530

5x M8x58 socket head bolt N 105 811 01

8x M6x88 socket head bolt 03G 103 385 A

4x Pump injectors

 

If the vehicle is listed in the system as not completed, check whether a campaign sticker with the entry "23H9 date/stamp" is attached in the spare wheel well area (next to data sticker):If the campaign sticker is attached, the campaign has already been performed. Make the entry “23H9 date/stamp” in the service schedule under “Space for workshop entries”.

 

campainsticker.jpg

 

If the campaign sticker with entry "23H9" is not fitted, carry out the work according to the repair instructions.

 

Identifying the potentially faulty injectors.

 

Remove cam cover and check the part number –see arrow- on the pump injector element. All pump injector elements with the part number 03G 130 073 D or 03G 130 073 M must be replaced. All other pump injector elements are correct and must not be replaced.

 

faultypiezoinjectors.jpg

Ich war heute schon mal so nett und habe Autobild sowie das KBA informiert, mit der bitte um Klärung warum diese Feldaktion nicht auch für Deutschland gilt.

 

out.jpg

Zou mogelijk een hoop ergenis schelen bij de eigenaren :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Even een oud topic weer omhoog..

 

In de eerste pagina staat dat de pompverstuivers die in de UK e.d. in aanmerking komen voor vervanging de volgende nummers kunnen hebben;

03G 130 073 D

03G 130 073 M

 

Ik ga er dan vanuit dat de "nieuwe" pompverstuivers een ander nummer hebben gekregen. Ooit al begrepen dat er ook de toevoeging "X" kan zijn op het product maar dat schijnt een ruildeel te zijn, lijkt me dus dan geen nieuwe..?

Iemand een idee wat het "nieuwe" nummer is van de "juiste" pompverstuivers voor als je e.e.a. zelf zou willen vervangen (geen recht op coulance bv)?

 

 

Ik heb een 03g 130 073 S , dus feestje kan ik niet verwachten , toch ?

 

imag0485y.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk dat ik volgende week maar eens even bij de dealert langs ga....

 

net eens even op het volkswagen.de mijn chassis nummer gecheckt en ik krijg deze melding! Kijk ook naar de datum sinds wanneer!

 

Ben dus benieuwd of dat nu ook in Nederland geldig is.

http://www.volkswagen.de/de/servicezubehoer/VolkswagenService/rechte_marginalspalte/abfrage_rueckrufaktionen.html

post-10016-1423828252,6045_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt op goed nieuws, ik zal straks ook is effe kijken..

 

Weet iemand toevallig of ze die modificaties ook voor nederlandse auto's doen die over de grens gaan naar een duitse dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geld vast niet in Nederland.

 

Voor het stuurslot probleem was er ook een terugroep actie in USA en UK maar niet hier.

 

Ben benieuwd of jullie het wel voor elkaar krijgen hier

 

Ik ga kijken wat de dealer hierover te zeggen heeft, eventueel neem ik contact op met Autohaas Zutphen om na te vragen of zij hier al iets over weten en anders even over de grens en daar navraag doen.

 

Het is ook sinds 14-01-2013 in het systeem gekomen, dus wie weet :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ga eerst eens in nederland proberen, zie dan wel weer verder.

 

Heb mijn BKP chassisnummer ook even ingevoerd en krijg de dezelfde melding, aangezien ik een maand geleden nog afgeserveerd ben met mijn claim voor 1 verstuiver wacht ik de ervaringen van Eric wel even af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allemaal spontaan naar de dealers met deze melding!! Ze zullen wel een keer zwichten! Duitsland, NL of BE wat maakt het uit?! Je koopt toch een duits product en die geven nu officieel deze melding, dus de dealers zullen niet anders kunnen dan daar op inspelen imo??! Hopelijk komt de stuurkolom-elektronica er ook bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb mijne donderdag in de planning staan bij de dealer terugroepactie 23h9

Gewoon in nl Bij werkorder aanmaken kwam de actie meteen als pop up.

 

Wow wacht, echt? :shock: , ik kan bijna me oren/ogen niet geloven... :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb mijne donderdag in de planning staan bij de dealer terugroepactie 23h9

Gewoon in nl Bij werkorder aanmaken kwam de actie meteen als pop up.

 

Wow wacht, echt? :shock: , ik kan bijna me oren/ogen niet geloven... :angel:

Heb je de voorlees functie aan staan dat je je oren niet geloofd :mrgreen:

Maar jij hebt een Volkswagen Inclusief pas, ga je voor de gratis wintercheck en kijk nou een popup, meneer u moet even een afspraak maken om het op te lossen.

Dus morgen meteen maar naar de dealert :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als wij hiervoor nu dus in aanmerking komen dan denk ik dat ik toch langer met de. Passie ga door rijden dus ben benieuwd!

 

Ben al enige tijd aan het rond kijken voor wat anders, maar vind het eogenlijk zonde, hij bevalt goed! Maar het vooruitzicht 4x verstuivers te gaan vervangen zag ik de laatste tijd niet meer zitten, en stil vallen al helemaal niet! Zie me al staan in mijn rolstoeleke op de autobahn....

 

Ik weet kan natuurlijk altijd gebeuren, maar bij deze verstuivers hoor je het wel heel veel! Zit ook geregeld op. Duitse forums, en de meeste beginnen vanaf 150.000 met de problemen. Zit nu op 168 dus val in de prijzen range :roll:

 

Maar goed morgen eens even langs de stealert!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo, net gebeld, eerst vw Valkenswaard en daar werd wederom de telefoon niet opgenomen, al zo vaak ellende gehad daar!

Direkt Arena in Venlo gebeld en deze kon me dus bevestigen dat de mijne er ook bij hoort.

 

Porcedure is, dat gekeken wordt welk nummer verstuivers erin zitten, mochten het de probleem nummers zijn worden deze vervangen.

 

Zal ook nog even een algemeen topic maken om de mensen erop te wijzen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Let op, er is nu dus wel degelijk een terug roep aktie van VW mbt. de verstuivers.

Check hier of je er voor in aanmerking komt, en dan kun je bij de dealer een afspraak maken:

http://www.volkswagen.de/de/servicezubehoer/VolkswagenService/rechte_marginalspalte/abfrage_rueckrufaktionen.html

 

Procedure is dat gekeken wordt welk nummer verstuivers erin zitten, en indien uit de foute reeks, worden deze vervangen!

 

zie ook topic: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=185&t=44235&start=60

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal straks is gelijk naar de dealer gaan, de Passat is nog niet thuis. Het liefste ga ik naar Autohaas in Zutphen, maar ik ben bang dat we dan een probleempje krijgen ivm vervoer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zal straks is gelijk naar de dealer gaan, de Passat is nog niet thuis. Het liefste ga ik naar Autohaas in Zutphen, maar ik ben bang dat we dan een probleempje krijgen ivm vervoer...

 

 

ff bellen en kenteken doorgeven dat is alles hoor!

 

Ik heb liever iemand voor me, dan gaat het een stukje makkelijker met die lui daar, het is "om de hoek" :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nja toch maar gebelt en ja ik kom er ook voor in aanmerking, straks effe met de ouwe heer erheen om een afspraak te maken, ze kunnen het morgen eventueel doen zei die kerel volgens mij :mrgreen:

 

Dit hebben ze mij ook verteld :arrow:

Porcedure is, dat gekeken wordt welk nummer verstuivers erin zitten, mochten het de probleem nummers zijn worden deze vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden