Ga naar inhoud
  • 0

Is de passat zo langzaam?


tramontana

Vraag

Hallo allemaal,

 

ik heb een passat 2.0 140pk diesel met BMP motorcode.

 

Ik vind de auto wat langzaam, hij rijd met moeite 200kmh en heb moeite om een 1.8l benzine mondeo uit 2000 bij te houden.

 

Is dit normaal? is er een manier om de auto wat sneller te laten lopen buiten het chippen om?

 

 

alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vind je je Passat 2.0tdi 140pk traag? dan moet je 'm chippen, die van mij is blijkbaar ook gechipt en die loopt gewoon soepel door tot de 200, daarna gaat het langzamerhand naar de 210, verder ben ik nog niet gekomen, was iets te druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een 1.8l mondeo is heel erg traag...

Ik weet nog dat men ooms MB C180 122pk uit 2000, onze Vw Bora 1.9tdi 90pk niet kon bijhouden.

 

Dus jij hoort makkelijk weg te lopen van een ongeblazen 1.8l mondeo.. ik weet het niet zeker, maar misschien klopt er iets niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ok, wat kost chippen bij jd? tot hoeveel km is het verstandig het te doen. of maakt dat niet veel uit?

 

Over een maandje (13 oktober) is er een meeting bij JD, €425 (dat is met 15% korting, normaal kost het €599), na die chip heb je 175pk en 390nm koppel (volgens website)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
word de auto 13oktober dan ook meteen gechipt? en tot hoeveel kilometer kan je het nog doen. niet na 100000 of na 200000 of maakt het niks uit?

 

Op de meeting wordt er idd gechipt, maar jij bent niet de enige, kan zijn dat je misschien moet wachten.

 

Over het chippen bij jou km stand kan ik niks over zeggen, zoveel verstand heb ik niet daarover helaas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook de bmp en een knuffel van JD. Mijn verbruik is gemiddeld 1:16. Moet daar bij zeggen dat ik op 19" rijd en verlaagd... Verbruik scheelt zeker 0,5 op de 100km.

 

Mijn auto loopt meestal heel soepel en af en toe niet, maar daar zijn Matthijs en ik mee bezig :D.

 

Heb je de auto al eens laten uitlezen? Misschien roetfilter laten regenereren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja een Passat diesel is natuurlijk ook best een lijvige auto. Je zegt er niet bij of de Mondeo net het oude of nieuwe model (van 2000) is maar dat scheelt wel 300 kilo met een Passat.. en als je met een benzinemotor helemaal doortrekt en de PK's gebruikt, wil het nog best wel. In het middengebied is het geen partij voor de Passat...

alleen als je zo voluit accelereert is het comfort in de Mondeo ver te zoeken en in de Passat zit je nog steeds heerlijk op je gemak..

Maar heel erg vreemd is het dus volgens mij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet zeker dat die Mondeo mij niet bijhoud.. ik heb hele snelle bakken op me bumper gehad en die hadden moeite om mij bij te houden (auto was ook nog is volbeladen en dakkoffer erboven op)

 

Mijn 2.0tdi heeft rond de 170pk, misschien wel richting de 180pk en koppel zit op ongeveer 390-400Nm, tuner is onbekend..

 

Hij loopt heel soepel door tot de 200, na de 200 gaat die langzamerhand richting de 210, heb nog niet de kans gehad om voorbij de 210 te kunnen komen (ivm drukke verkeer)

 

Dus na zo'n chiptune zou die Mondeo geen schijn van kans moeten maken tegen je Passat 2.0tdi ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een ongeblazen benzine trekt voor geen meter op.. je moet veel toeren maken om snel vooruit te komen, denk toch echt dat er wat mis is met die Passat van TS.

 

@Tramontana

Je kunt denk ik het beste een keer gaan loggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een ongeblazen benzine trekt voor geen meter op.. je moet veel toeren maken om snel vooruit te komen, denk toch echt dat er wat mis is met die Passat van TS.

 

@Tramontana

Je kunt denk ik het beste een keer gaan loggen.

dat zeg ik.. maar ALS je toeren maakt gaat die wel hoor!!

is geen race auto, maar trekt niet slecht..

 

Het nadeel van een diesel is gewoon het korte toerenbereik en het afbouwen van het vermogen bij hoge toeren.

Dat geeft een lekker middengebied, maar echt doortrekken geeft je weinig extra snelheid.

En door de lage toeren heb je lange versnellingen nodig, en neemt de stuwkracht op de wielen weer af....!

 

Daarom is bijv een 600cc sportmotor zo snel. 125pk bij 15,000 toeren, kort gearen en janken met die hap. Dan ben je niet veel langzamer als een 1000cc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sander, ik vind juist dan mijn TDI tussen 3000/4000 rpm het beste doortrekt. Misschien qua PK's niet.

 

Heb het al eens in een ander topic verteld; Ik reed achter een Audi A6 3.0tdi en die reed mij er absoluut niet uit. Vanuit stilstand accelereren was hij sneller, maar denk dat hij automaat had. Op de autobaan kon ik hem makkelijk volgen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sander, ik vind juist dan mijn TDI tussen 3000/4000 rpm het beste doortrekt. Misschien qua PK's niet.

 

Heb het al eens in een ander topic verteld; Ik reed achter een Audi A6 3.0tdi en die reed mij er absoluut niet uit. Vanuit stilstand accelereren was hij sneller, maar denk dat hij automaat had. Op de autobaan kon ik hem makkelijk volgen....

 

Tot de 180-200km/h zou je 'm gewoon moeten bijhouden, daarna rijd de 3.0TDI je er natuurlijk uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
jep, zit dan toch nog 30pk en 50Nm tussen he... maar goed, hij wint toch omdat ik de A6 een veel mooiere auto vindt dan de 3c!

 

Verrader!! :mrgreen:

 

ik vind de A6 ook mooier, maar als we een A6 zouden nemen, moest het minimaal een 2,7tdi V6 worden.. en die zijn eruugg duur met belasting en verzekering.. :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
in DEUTSCHLAND niet :D €400,- per jaar...

 

Ik weet dat je me graag als buurman wilt hebben, heb geduld Foppe.. eerst me opleiding afronden :lol:

 

Back on-topic AUB :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sander, ik vind juist dan mijn TDI tussen 3000/4000 rpm het beste doortrekt. Misschien qua PK's niet.

 

Heb het al eens in een ander topic verteld; Ik reed achter een Audi A6 3.0tdi en die reed mij er absoluut niet uit. Vanuit stilstand accelereren was hij sneller, maar denk dat hij automaat had. Op de autobaan kon ik hem makkelijk volgen....

3000/4000 toeren is toch ook niet veel.. een benzine gaat tot 6-7000...

het afbouwen is misschien niet altijd hetzelfde.. maar jouwe is ook niet standaard meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden