Ga naar inhoud
  • 0

Is de passat zo langzaam?


tramontana

Vraag

Hallo allemaal,

 

ik heb een passat 2.0 140pk diesel met BMP motorcode.

 

Ik vind de auto wat langzaam, hij rijd met moeite 200kmh en heb moeite om een 1.8l benzine mondeo uit 2000 bij te houden.

 

Is dit normaal? is er een manier om de auto wat sneller te laten lopen buiten het chippen om?

 

 

alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Sander, ik vind juist dan mijn TDI tussen 3000/4000 rpm het beste doortrekt. Misschien qua PK's niet.

 

Heb het al eens in een ander topic verteld; Ik reed achter een Audi A6 3.0tdi en die reed mij er absoluut niet uit. Vanuit stilstand accelereren was hij sneller, maar denk dat hij automaat had. Op de autobaan kon ik hem makkelijk volgen....

3000/4000 toeren is toch ook niet veel.. een benzine gaat tot 6-7000...

het afbouwen is misschien niet altijd hetzelfde.. maar jouwe is ook niet standaard meer.

 

Tja.. dat is normaal voor een diesel he.. een diesel hoeft niet zo veel toeren te draaien om vooruit te komen, een (ongeblazen) benzine moet dat weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lees dit maar eens Ozzy (en wie het wil..) dan snap je wat het nadeel van de lage toeren is.

En dat het koppel dus eigenlijk weinig zegt over de acceleratiesnelheid van een auto. En dat een Mondeo 1.8 dus misschien inderdaad wel net zo snel is als een Passat 2.0 TDI!

 

http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/ ... t-is-beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is allemaal in theorie.. in praktijk gaat het altijd anders.

 

Misschien is die mondeo wel sneller van 0 naar 100, maar daarna wint de diesel sowieso wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vergeet niet dat je echt flink wat vermogen meer moet hebben om bij een andere auto weg te kunnen trekken op de snelweg. Daarnaast, als de tragere auto 1 seconde eerder op het gas gaat heb je echt tijd nodig om er op vermogen bij/voorbij te trekken.

 

Maar als we een snelle auto zouden willen rijden is er de aanschaf er al iets mis gegaan. Een Passat (3C) is gewoon te zwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vergeet niet dat je echt flink wat vermogen meer moet hebben om bij een andere auto weg te kunnen trekken op de snelweg. Daarnaast, als de tragere auto 1 seconde eerder op het gas gaat heb je echt tijd nodig om er op vermogen bij/voorbij te trekken.

 

Maar als we een snelle auto zouden willen rijden is er de aanschaf er al iets mis gegaan. Een Passat (3C) is gewoon te zwaar.

 

Ik heb laatst nog op de snelweg een 2009 Audi A4 2.0tdi (met 143pk?) makkelijk weggetrokken.. beste man dacht dat een lagere klasse Passat hem niet kon wegtrekken.. dus mooi wel! :mrgreen:

 

Sommige klevende Audi's zijn lachertjes voor mij :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Misschien dat die Audi rijders niet d'r best doen???? Niet iedereen gaat met jou het spelletje aan.

 

Nou.. hij zat wel HEEL erg dicht op me bumper, ik dacht nog zal ik is flink gaan remmen.. maar dan veroorzaak ik een kettingbotsing.. :roll:

 

Dus toen nam ik de optie: terug naar 5 en flink gassen tot de 160, daarna kwam die niet meer op me bumper, rara waarom? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn ervaring met een andere audi a4 2.0 was toch echt heel anders. Die blies mij compleet voorbij. Had toen wel slechte chip en en misschien was die audi 2.0tdi met 170 pk en chip... maar denk per saldo echt niet dat de passat sneller is dan de audi, helemaal niet op hogere snelheid omdat audi een langere bak heeft als de passat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat het dan toch een 2.0tdi met 170 pk was en gechipt? want zo simpel hoort die jou niet eruit te trekken hoor..

 

Misschien wel een 3.0tdi, Wolf im Schafspelz :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een audi a4 2.0tdi weegt net zo veel als een Passat hoor.. maar is waarschijnlijk aerodynamischer, maar als die idd gechipt was zou het kunnen dat die amper moeite met je heeft, wanneer je een slechte chip hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een audi a4 2.0tdi weegt net zo veel als een Passat hoor.. maar is waarschijnlijk aerodynamischer, maar als die idd gechipt was zou het kunnen dat die amper moeite met je heeft, wanneer je een slechte chip hebt.

 

moeten wel vaak een dikker ego meeslepen in zo 'n audi (niet altijd, maar wel vaak :angry: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om even op de ford mondeo 2.0 terug te komen... Als je passat deze niet bij houdt klopt er iets niet. Afgelopen week een middag meegereden met iemand die een ford mondeo 2.0 uit 2001.

 

Geen partij voor de 2.0tdi

 

het ging over 'n mondeo 1.8 (jaja, ik ben wakker :!: ) :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden