Ga naar inhoud
  • 0

Electrische rem storing.


wpkii

Vraag

Beste passat rijders.

 

Ik heb dus een prachtige passat 3c uit eind 2006.

Ik heb dus een tijdje een probleem met de elektrische rem. Moet eerlijk zeggen dat het wel de grootste faal is van vw, maar goed.

 

Mijn elektrische rem geeft vaak genoeg storing, hij wilt er dan niet meer af. Pas als ik de accu los koppel werkt hij weer. Ik dacht dat het aan mijn geluidsysteem zat, dus had eventjes de versterker eraf gekoppeld van de accu.

Maar nee.. toch komt de storing terug.

 

Nu lees ik bij velen dat het de schakelaar zelf is, of zou het toch aan iets anders kunnen liggen?

 

Alvast bedankt!

 

AK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

nope je schakelaar is kapot

nieuwe bestellen bij de dealer , dacht iets van een 26 euro

dan als je hem hebt

zijpaneel van de zekeringskast demonteren

steek je hand in de opening en duw de schakelaar door aan de achterkant te duwen er vanvoor uit

andere er in en klaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook problemen met rem, Parking brake failure.

Moet ik ook de schakelaar wisselen ?

 

Wanneer je nog een passat van de serie 2005 t/m +/- 2007 hebt dan zou ik zeker de schakelaar vervangen, probleem is dan vrijwel zeker opgelost en je komt niet vast te staan met een auto die niet meer van de handrem wil......

Bij mijn dealer hadden ze de schakelaars in een doos achter de balie, je hoeft 'm denk ik niet speciaal te bestellen..........

 

Wisselen is zo gebeurd en kosten zijn +/- 3 tientjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Haha gelijk heb je, de dealer wou me nog bang maken van het zou je remklauwen kunnen zijn of wat anders, maarja die willen ook alleen maar geld zien ;)

 

Dan zeg je: owja?? is dat zo? (doen alsof je ze ook echt gelooft) en dan zeg je: geef die schakelaar nou maar... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Klopt Willem,

 

Ik wou hem uitlezen maar daar betaal je gauw 40 euro voor terwijl de schakelaar 3 tientjes was. Dus ik nam de gok(waar ik vrijwel zeker van was) dat ik de schakelaar toch ging vervangen.

 

Nog steeds geen problemen!! Gelukkig!

 

Ja klopt, maar ik vind het nog steeds verbijsterend dat bij duizenden Passats, met zo'n kwalitatief onbetrouwbare schakelaar voor de REMMEN notabene, er geen terugroep actie is geweest, er is gelukkig nog geen ernstig ongeluk gebeurd, in de Verenigde Staten had VW allang voor de rechter gestaan met dit soort rotzooi op veiligheidsgebied!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en toch heb ik er hier al gehad met een storing in de motor van de handrem zelf die niet weg te krijgen was

occasie andere motor er in en opgelost , daar was het dus niet de schakelaar

maar dat komt niet vaak voor gelukkig

 

als je de auto niet meer van de handrem afkrijgt dan moet je de juiste zekering uittrekken en dan springt de handrem af

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

van de week begon de handremschakelaar + lampjes op het dashboard te knipperen en een geluidsignaal. Forum afgezocht en de handremschakelaar vervangen. Daarna nog steeds het zelfde. Naar de dealer gegaan die eea heeft uitgelezen en heeft gereset. Enkel het gele rondje met een P brande nog maar het geluidsignaal was godzijdank uit. Afspraak voor een andere dag gemaakt. Bij het doormeten van de zekeringen, bedrading was goed enkel moest de module worden doorgemeten. het bleek dat bij ingeschakelde handrem het rechter achterwiel niet remde. op dat moment was er geen tijd voor omdat de middenconsole gedemonteerd worden. nieuwe afspraak gemaakt en bij het wegrijden bleek dat ook het gele rondje met de P uit was. Ik was nog voor de garage dus de monteur er bij gehaald. Het bleek dat bij een test dat beide achterremmen weer werkten. Ik vroeg aan de monteur of hij e.e.a. gereset had. Hij zegt van niet. vervolgafspraak geannulleerd en vooralsnog een hoop geld bespaard. Hoop dat het euvel wegblijft maar ik ben er bang voor.

 

weet een van jullie of dit een toevals treffer is of uitstel van executie. Wordt zo onderhand erg verdrietig van al het electronica wat al defect is gegaan en is vervangen en erg nerveus als ik een geluidsignaal hoor :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeffrey, denk dat het i.d.d. Een slechte toevalstreffer is. 9 van 10 keer is het handremschakelaar.

Wees niet al te bang van piepjes en lampjes, al de luxe en comfort van de Passat wordt gegenereerd door elektronica en daar treedt wel eens storing op. Geldt voor alle automerken van de laatste 6 -7 jaar. Je moet ermee leren omgaan en daar is dit forum een goed medicijn voor:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vorig jaar ook deze storing gehad, weliswaar erg intermitterend maar toch. In eerste instantie de schakelaar uit elkaar gehaald en hersoldeerd bij wijze van test.

Dat ging een aantal maanden goed en dan begon het zaakje weer.

Uiteindelijk toch een nieuwe besteld via Ebay in Engeland voor +- 26 € verzending inbegrepen en hij doet het weer prima.

 

Conclusie: die schakelaars zijn rommel en volgens mij ergens in China gemaakt. Mechanisch veel te zwak en zeer fijne soldeerverbindingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi Passionisten. bedankt voor jullie reacties. Vandaag toen de vrouw met de passie op pad wilde begon het euvel opnieuw. gezien de vakantie niet lang meer op zich laat wachten een afspraak gemaakt om de module door te laten meten en van daar uit maar zien waar het schip strand. ik denk dat het weer een aantal centjes gaat kosten. ik hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vrijdag is de auto nagekeken. om onnodige kosten te voorkomen heeft de dealer alles doorgemeten. het bleek dat een aantal contacten (aansluitingen) onvoldoende contact maakten. het bleek dat er geen dure onderdelen zoals de module / remklauw defect waren. na €300 te hebben betaald geen storingen meer.

hopen dat het voorlopig ( voor een jaar of 10) zo blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ook ik heb het vlaggen :(

 

net m'n nieuwe interieur ingebouwd, wil naar huis... auto start niet meer, piept, en parking brake failure... P met 'n streepje erdoor op het dash :(

 

kan dat, dat de auto ook effectief niet wil starten en dat het dan alsnog aan de schakelaar ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even omhoog.

 

Ik heb dit 'probleem' dus ook regelmatig (Parking Brake Failure), en vind het irritant eigenlijk. Mijn vrouw durft er niet mee weg te gaan, bang dat ze is om hem niet meer van de handrem af te krijgen. Maar als het verwisselen van de handremknop de oplossing is, dan ga ik vandeweek even naar de dealer om een andere te halen.

 

Gr.

Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even omhoog.

 

Ik heb dit 'probleem' dus ook regelmatig (Parking Brake Failure), en vind het irritant eigenlijk. Mijn vrouw durft er niet mee weg te gaan, bang dat ze is om hem niet meer van de handrem af te krijgen. Maar als het verwisselen van de handremknop de oplossing is, dan ga ik vandeweek even naar de dealer om een andere te halen.

 

Gr.

Robert

 

Ze kan 'm ook gewoon in de versnelling laten...?

 

Maar idd, knopje is 30 eu ofzo en verwisselen is zo binnen een minuutje gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ze kan 'm ook gewoon in de versnelling laten...?

 

Maar idd, knopje is 30 eu ofzo en verwisselen is zo binnen een minuutje gedaan.

 

Ja, dat zei ik ook al.

Ben gelijk even gaan zoeken en nou zag ik ze op ebay nieuw voor nog geen 15 euro inc. verzenden vanuit Engeland:

http://www.ebay.nl/itm/VW-VOLKSWAGEN-PA ... 1c3e507423

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden