Ga naar inhoud
  • 0

Motorschade AJM


redmiller

Vraag

sommigen hebben al gezien dat ik problemen heb gehad met mijn auto. Zo'n 7000 km geleden heb ik mijn distributieriem vervangen door een nieuw exemplaar. Waterpomp en en rollen zijn toen ook vervangen. Gelijk lekke koppakking, turbopakking en kleppendekselpakking meegenomen. Dat zou helemaal in orde moeten zijn dacht ik :angel:

 

Dit weekend reden we naar Zuid-Duitsland vanwege de verjaardag van mijn zus. Vrijdag heen en heel rustig gereden. Op de Tomtom niet harder dan 127 km/h en 1:19.1 gereden :shock: Dat had ik nog nooit gehaald!!

 

Zaterdag, na een wandeling -ff- 201 km/h op de Tomtom aangetikt, prachtig!

 

Toen de terugreis. Na een half uur rustig cruisen gingen we de autobahn op en zette ik de auto op 140 km/h. Op een gegeven moment: "He Petra, ik ruik een vreselijke ijzer brandlucht. Zouden de remmen niet goed zijn?!" Petra: "je ruikt jezelf!"

 

dus...

 

Nou, na 10 minuten ging ik na een paar keer een flinke brandlucht te hebben geroken toch maar van de autobahn en en bovenaan de afrit stopte de auto er plotseling mee: geen stuurbekrachtiging meer en zwaar remmen. Na eerst mijn gezin veilig aan de kant te hebben gezet heb ik de motorkap opengedaan en daar zag ik tot mijn schrik dat de distributieriem zich totaal door de beschermkap had heen gedraaid. :cry:

 

Helaas was ik geen ANWB buitenland lid (vanaf vandaag dus wel!!) en moest ik de 144 euro voor het afslepen en de kosten voor het ophalen van de auto zelf vergoeden....

 

Thuis hebben we de schade beter opgenomen: moertje van de riemspannerrol te vast aangehaald, waardoor het schroefdraad aan de bout zat en uit de kop (aluminium) is gerammeld.

 

Schade: 5 kleppen krom en 3 stoters ernstig beschadigd.

 

We hebben nu tijdelijk een Volvo 2.0 16v benzine motor ingebouwd. Die blijven wel lopen... ;)

post-8715-1423827439,1982_thumb.jpg

post-8715-1423827439,292_thumb.jpg

post-8715-1423827439,3701_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

tja.. alles moet met beleid gedaan worden.. die moertjes zijn ook maar M8, moet dus 'aan' zitten en niet als een dolle vastdraaien. Vaak krijg je dat probleem ook als je dat tapeind eruit gehaald hebt omdat ie bij dat setje bij zat.. ik laat de tapeinden altijd zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

............. ook handig dat de peilstok toevallig op dezelfde plaats zit als bij een tdi blok...................................en dat hij zo mooi langs de kap zit..........

 

 

........maar blijft klote natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ff update:

 

gisteravond is de kop met 8 nieuwe stoters en 3 nieuwe kleppen weer op het motorblok gegaan. Gelijk maar een nieuwe intercooler gemonteerd, want daar zweette hij inmiddels behoorlijk! Vanavond gaat het distributieset erop. Eventjes goed opletten om de bovenste tandwiel weer goed op tijd te zetten... het tandwiel is namelijk ook vervangen, maar dat moet lukken ;)

 

Oja, deze keer wilde we het moertje niet te vast zetten :)

 

@ Vdub: bedankt voor je aanbod om te assisteren, gelukkig hoefde dat niet! bij deze :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@jilles:

 

de auto is helemaal toppie! Ik heb vandaag van thuis naar strand Horst gereden. ongeveer een uur. De auto deed het perfect en ik hoor de motor nu zelfs minder dan eerst, behalve dan met opstarten. Waarschijnlijk hoor je de stoters nu iets minder, omdat deze zich beter met olie vullen dan de oude exemplaren. Verder ben ik weer helemaal blij dat ik na twee weken in een golf 3 1.4 benzine in mijn passat mag rijden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden