sommigen hebben al gezien dat ik problemen heb gehad met mijn auto. Zo'n 7000 km geleden heb ik mijn distributieriem vervangen door een nieuw exemplaar. Waterpomp en en rollen zijn toen ook vervangen. Gelijk lekke koppakking, turbopakking en kleppendekselpakking meegenomen. Dat zou helemaal in orde moeten zijn dacht ik
Dit weekend reden we naar Zuid-Duitsland vanwege de verjaardag van mijn zus. Vrijdag heen en heel rustig gereden. Op de Tomtom niet harder dan 127 km/h en 1:19.1 gereden Dat had ik nog nooit gehaald!!
Zaterdag, na een wandeling -ff- 201 km/h op de Tomtom aangetikt, prachtig!
Toen de terugreis. Na een half uur rustig cruisen gingen we de autobahn op en zette ik de auto op 140 km/h. Op een gegeven moment: "He Petra, ik ruik een vreselijke ijzer brandlucht. Zouden de remmen niet goed zijn?!" Petra: "je ruikt jezelf!"
dus...
Nou, na 10 minuten ging ik na een paar keer een flinke brandlucht te hebben geroken toch maar van de autobahn en en bovenaan de afrit stopte de auto er plotseling mee: geen stuurbekrachtiging meer en zwaar remmen. Na eerst mijn gezin veilig aan de kant te hebben gezet heb ik de motorkap opengedaan en daar zag ik tot mijn schrik dat de distributieriem zich totaal door de beschermkap had heen gedraaid.
Helaas was ik geen ANWB buitenland lid (vanaf vandaag dus wel!!) en moest ik de 144 euro voor het afslepen en de kosten voor het ophalen van de auto zelf vergoeden....
Thuis hebben we de schade beter opgenomen: moertje van de riemspannerrol te vast aangehaald, waardoor het schroefdraad aan de bout zat en uit de kop (aluminium) is gerammeld.
Schade: 5 kleppen krom en 3 stoters ernstig beschadigd.
We hebben nu tijdelijk een Volvo 2.0 16v benzine motor ingebouwd. Die blijven wel lopen...
Vraag
redmiller
sommigen hebben al gezien dat ik problemen heb gehad met mijn auto. Zo'n 7000 km geleden heb ik mijn distributieriem vervangen door een nieuw exemplaar. Waterpomp en en rollen zijn toen ook vervangen. Gelijk lekke koppakking, turbopakking en kleppendekselpakking meegenomen. Dat zou helemaal in orde moeten zijn dacht ik
Dit weekend reden we naar Zuid-Duitsland vanwege de verjaardag van mijn zus. Vrijdag heen en heel rustig gereden. Op de Tomtom niet harder dan 127 km/h en 1:19.1 gereden Dat had ik nog nooit gehaald!!
Zaterdag, na een wandeling -ff- 201 km/h op de Tomtom aangetikt, prachtig!
Toen de terugreis. Na een half uur rustig cruisen gingen we de autobahn op en zette ik de auto op 140 km/h. Op een gegeven moment: "He Petra, ik ruik een vreselijke ijzer brandlucht. Zouden de remmen niet goed zijn?!" Petra: "je ruikt jezelf!"
dus...
Nou, na 10 minuten ging ik na een paar keer een flinke brandlucht te hebben geroken toch maar van de autobahn en en bovenaan de afrit stopte de auto er plotseling mee: geen stuurbekrachtiging meer en zwaar remmen. Na eerst mijn gezin veilig aan de kant te hebben gezet heb ik de motorkap opengedaan en daar zag ik tot mijn schrik dat de distributieriem zich totaal door de beschermkap had heen gedraaid.
Helaas was ik geen ANWB buitenland lid (vanaf vandaag dus wel!!) en moest ik de 144 euro voor het afslepen en de kosten voor het ophalen van de auto zelf vergoeden....
Thuis hebben we de schade beter opgenomen: moertje van de riemspannerrol te vast aangehaald, waardoor het schroefdraad aan de bout zat en uit de kop (aluminium) is gerammeld.
Schade: 5 kleppen krom en 3 stoters ernstig beschadigd.
We hebben nu tijdelijk een Volvo 2.0 16v benzine motor ingebouwd. Die blijven wel lopen...
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten