Ga naar inhoud

test zomerbanden ANWB


laurens

Aanbevolen berichten

even vergelijken met de ADAC tests. Die zijn toch effe wat grondiger en vaak realistischer in hun testen en bevindingen.

 

Beetje Top Gear vs SBS6 automeukprogramma's zeg maar.

 

ik heb er nog niet op gekeken, als het afgeschermd is voor leden, even melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even vergelijken met de ADAC tests. Die zijn toch effe wat grondiger en vaak realistischer in hun testen en bevindingen.

 

Beetje Top Gear vs SBS6 automeukprogramma's zeg maar.

 

ik heb er nog niet op gekeken, als het afgeschermd is voor leden, even melden.

 

eh... anwb test is de adac test, dus wat je hier zegt, klopt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even vergelijken met de ADAC tests. Die zijn toch effe wat grondiger en vaak realistischer in hun testen en bevindingen.

 

Beetje Top Gear vs SBS6 automeukprogramma's zeg maar.

 

ik heb er nog niet op gekeken, als het afgeschermd is voor leden, even melden.

 

eh... anwb test is de adac test, dus wat je hier zegt, klopt niet.

 

Ik zal 'm effe scannen uit het ADAC blaadje. Lijkt me sterk dat de ANWB het eerder en beter doet dan de ADAC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

denk dat ze samen testen zie tekst hieronder

 

http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... ee.nl.html

 

Tests

Test zomerbanden 2006

23-02-2006

Elk jaar beoordeelt de ANWB samen met Europese zusterorganisaties een groot aantal zomerbanden. Dit jaar werden de maten 185/60 R 14 H en 225/45 R 17 W/Y onder de loep genomen. Bij beide maten komen de geteste banden van Bridgestone en Pirelli als beste uit de bus

 

Laurens

Link naar reactie
Delen op andere sites

even vergelijken met de ADAC tests. Die zijn toch effe wat grondiger en vaak realistischer in hun testen en bevindingen.

 

Beetje Top Gear vs SBS6 automeukprogramma's zeg maar.

 

ik heb er nog niet op gekeken, als het afgeschermd is voor leden, even melden.

 

eh... anwb test is de adac test, dus wat je hier zegt, klopt niet.

 

Ik zal 'm effe scannen uit het ADAC blaadje. Lijkt me sterk dat de ANWB het eerder en beter doet dan de ADAC.

 

Oke, ik was misschien wat kort door de bocht. Ik denk ook niet dat de ANWB het eerder en/of beter doet, ik denk eerder dat ADAC de test doet en dat de ANWB de resultaten onder eigen naam publiceert. Als je op de websites kijkt van beide organisaties, dan staan bij beide de test van dit jaar online, met dezelfde maten van geteste banden en dezelfde banden die er het beste uitkomen, alleen zijn de tabellen nog wel iets anders. Er staan ook bij beide testen dezelfde foto's, o.a. van een rode Skoda fabia met verwijderde bumper en meetapparatuur voorop.

 

 

Adac test

 

ANWB test

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 inch.. wat moeten we daar nu mee??? ;)

 

Ik heb anders een setje 16 inch met conti bij mijn auto gekregen (gekocht in de periode dat er net winterbanden op zaten) die rij ik toch lekker op :( . 18 inch is zekers mooier dat wel.

 

Duidelijk is voor mij dat goedkoop met banden duurkoop is/kan zijn. Minder slijtvast en ........ eerder de boel in de kreukels i.v.m. de remweg. Ik heb zelf al een beetje zitten rondneuzen en kwam haast in de verleiding om nexfal of whatever shit te kopen. Daar zie ik nu zekers vanaf. Dan maar iets meer betalen. Overigens hoe haal de aziatische velgen en de betere uit elkaar. Daar waar ik gevraagd heb claimen de verkopers : citaat: we verkopen geen aziatische rommel en daarom zijn we wat duurder. Ik vind overigens nuvolari black super mooi. Rs4 ook maar die zie je al zoveel. Ik kijk volgende week zondag wel lekker naar jullie velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik was misschien wat kort door de bocht. Ik denk ook niet dat de ANWB het eerder en/of beter doet, ik denk eerder dat ADAC de test doet en dat de ANWB de resultaten onder eigen naam publiceert. Als je op de websites kijkt van beide organisaties, dan staan bij beide de test van dit jaar online, met dezelfde maten van geteste banden en dezelfde banden die er het beste uitkomen, alleen zijn de tabellen nog wel iets anders. Er staan ook bij beide testen dezelfde foto's, o.a. van een rode Skoda fabia met verwijderde bumper en meetapparatuur voorop.

 

ah, ik heb ze niet beiden gezien. ik krijg het adac blaadje in de bus en zag dat er wat over in stond. vandaar.

 

maar ik zal 'm trachten te scannen en online te zetten. wellicht dat zij die daarin verder willen studeren er een samenvatting van kunnen maken. Om bijv. vast te stellen wat er wel of juist niet waar is in de strijd tussen merken vs nieuwe namen.

 

overigens zag ik ook iets over een paar procent korting bij banden online bestellen ergens. zal ik er bij plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

de laatste testen mis ik de laatste tijd altijd het merk gislaved wat nog steeds bestaat en bijna de beste band ooit gemaakt,een meester in het natte en geweldig op het droge daar komt nog bij de prijs en die is lang niet de hoogste.dus als je iets goeds onder je passat wil. gislaved.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

had toevalig in september 2006

ook de Turanza's er op laten gooien

 

 

ze bevalen goed hoor

Alleen denk ik wel dat ze meer geluid maken als michelin banden

 

en met mijn 183 pk slippen ze wel eens door met wegrijden.

Maarja welke band zou dat niet doen.

 

Laurens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...
de laatste testen mis ik de laatste tijd altijd het merk gislaved wat nog steeds bestaat en bijna de beste band ooit gemaakt,een meester in het natte en geweldig op het droge daar komt nog bij de prijs en die is lang niet de hoogste.dus als je iets goeds onder je passat wil. gislaved.

Zit er aan te denken om deze banden (Gislaved = Continental Groep) voor op te gooien (225/40/18 ) bij mijn lokale banden bedrijf. Prijs ligt rond de € 160 per band incl. balanceren en montage. Heeft iemand eerder van deze band gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is een goede band heb er ook aantal jaren op gereden zomerbanden 225/40/18 en winterbanden 205/55/16 en heeft een leuke extra wat geen een ander merk heeft garantie op stuk rijden of wat er kan gebeuren waardoor het niet meer gerepareerd kan worden je krijgt weer een gislaved en betaalt alleen het aantal mm wat je verbruikt hebt. stel je koopt 2 banden rijd er 1 week later een stuk krijg je gewoon nieuwe. en als het half jaar later gebeurt moet je bijv. 3mm betalen. En dat geldt voor 3 jaar maar dat red ik toch niet zijn ze al versleten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden