Ga naar inhoud
  • 0

Stuur airbag uitzetten


SilverBullet

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De airbag zit er natuurlijk voor de veiligheid van de bestuurder.. het kan dus ook zijn dat jij een auto integen komt die op jouw helft rijd en jouw frontaal botst.. de airbag voorkomt een haat/liefde verhouding tussen je gebit en het stuur..

 

Ik zit nu een aantal jaren bij de vrijwillege brandweer en ik weet hoe belangrijk de Airbag is.. oh ja en voor de mensen die geen gordel dragen..

 

Als je gordel in een moderne auto niet vast zit werkt je airbag ook niet.. tis maar ff dat je het weet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ impagnat, Ga jij ze even op andere ideeën brengen.

Heren, zijn jullie nu echt levensmoe?

Ga niet met je leven spelen, airbag uit zetten of niet plaatsen...... :censor: waarom? om de centen?

Ik neem aan dat je aan een gordel tegenwoordig niet genoeg hebt als je frontaal geraakt wordt.

Laat staan dat je je stuur wilt gaan "kussen" met een kracht van 1 á 2 G's?

AUB ga dan even doorsparen/kijken voor een stuur met airbag.

 

Ik heb geen zin in nieuwe topic titel "RIP die en die" of "wie doet er mee met een fruitmand voor die en die" omdat iemand een idee opgevat heeft om geen airbag in zijn stuur te plaatsen.

"ja, heb je die foto's gezien?, zijn tanden staan er in"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik snap de bezorgdheid... Maar als ik een oude Passat zou rijden heeft die ook nog geen airbag.. en is de kreukelzone misschien nog slechter dan een nieuwere Passat..

Ik ben er wel over aan het nadenken om het te doen.. maar ik zie jullie reacties en sja.. het is inderdaad niet helemaal verstandig aan de ene kant..

Maar wie mooi wilt zijn moet pijn lijden :evil: Nee grappie.. Maargoed.. jullie maken de beslissing lastig :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja sorry, ik was een beetje doorgedraafd.

Ik heb al eens iemand weg moeten brengen, waar we haar gezicht niet mochten zien, om dat er helemaal niets van over meer was.

Ok zij had geen gordel om, en de airbag was er wel uitgegaan, maar heeft weinig geholpen.

 

Maar ieder moet het voor zich zelf weten, het is jullie keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snap ik het nu goed...?

 

Je wilt iets opleuken in ruil voor je eigen veiligheid ?

En dan de zuinige versie ook nog wel van opleuken...?

 

Noujah... tis je eigen leven... maar ik zou hier niet eens over nadenken.

Btw... misschien ook er even bij stil staan als je vrouw/vriendin een keer moet rijden...

Of een koper na jou ?

 

Ik zou het iig niet doen en maar gewoon een stuurtje met airbag kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Airbag eruit of hoofdsteunen verwijderd (een keer eerder gezien)?Bedenk ook wat een verzekering kan doen bij letselschade, wanneer zij ontdekken dat de veiligheidsvoorzieningen uit de auto zijn gehaald. Of wanneer je iemand anders laat rijden in jou auto en zijn verzekering jou aansprakelijk stelt in geval van letselschade).

 

Advies: NOOIT DOEN (en zorg ervoor dat je niet later denkt, had ik het maar niet gedaan :bash:).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een verhaal zeg zeg van die Seat..

 

De volgende eigenaar hoeft zich geen zorgen te maken omdat ik dan het oude stuur zou houden en terug zou plaatsen als hij naar de volgende eigenaar gaat.

Als er iemand anders in gaat rijden wordt het idd misschien wel link (ps Dat er in mijn auto iemand anders rijdt komt bijna nooit voor gelukkig :D)

 

Maar het kan sowieso dus niet aangezien het 1 geheel is.

 

Ik vraag me wel af of het de verzekering iets uitmaakt aangezien een airbag niet verplicht is in de auto? Of wel?

Er zijn ook zoveel mensen die een stuur vervangen door een sportstuurtje.. daarom dacht ik nou waarom zou ik dat niet doen met een origineel stuur..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

SilverBullet, als ik jou was, gewoon doen.

Je hebt helemaal gelijk, als iemand een sportstuurplaatst dan zit die er ook niet in.

 

[Even offtopic:]

Is het geen idee om een potje te maken, voor waaghalzen die het niet zo nauw nemen met de veiligheid, toch nog een bloemetje kunnen sturen voor de nabestaande?

Of draaf ik door?

[Einde offtopic]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hou wel van wat spanning in het leven.

Parachutspringen, bunjijumpen en andere gevaarlijke hobbies nemen hand over hand toe, schijnt zelfs hip te zijn.

 

Tis m.i. even een afweging: of een sportstuur is belangrijker of je gezondheid vind je belangrijker. En natuurlijk niet op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip zijn.......

 

BTW, in de formule 1 hebben ze toch ook geen airbag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit topic heeft een vraag bij mij opgeroepen. In mijn vorige auto heb ik de bijrijdersairbag uit laten uitschakelen bij de dealer. Ik heb toen een document ondertekend waarin staat dat ik die airbag heb laten uitschakelen. Ook is daarvan een kopie naar PON gegaan.

 

Bij de verkoop heb ik dat document ook overlegd aan de garage, die wisten dit wel, ze konden het niet zelf uitschakelen, vandaar de dealer.

 

Maar wat nu als er met die auto een ongeval plaatsvind en de bijrijdersairbag functioneerd niet omdat deze nooit meer ingeschakeld is. Kunnen ze mij dan aansprakelijk stellen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden