Ga naar inhoud
  • 0

Rook onder de motorkap !


Fred6372

Vraag

Hallo, ik heb zojuist mijn caravan uit de winterstalling gehaald en ben ermee naar huis gereden, ongeveer 15 kilometer.

De rit is zonder probleem verlopen, maar toen ik thuis kwam en stilstond, zag ik aan de passagierskant onder de motorkap licht gekleurde rook vandaan komen. Onder de motorkap zag ik dat de rook aan de passagierskant omhoog kwam, ongeveer direct onder plek waar de accu staat. Het stonk ook behoorlijk. Ook toen ik de motor had stop gezet bleef de rook, zelfs nog na een dik kwartier.

Totnutoe heb ik het probleem nooit gehad, maar dit was dan ook de eerste rit met de caravan erachter. De temperatuurmeter op het dashboard geeft een normale waarde en er branden ook verder geen waarschuwingslampjes.

O ja, ik heb een 2.3 V5 automaat, bwjr. 2003.

Wie heeft er enig idee over dit probleem ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je stond erbij en je keek erna..............invervolg als een speer de accu loskoppelen, je hele auto had af kunnen fikken!

 

In dat kwartier dat ie stond te roken, heb je dan goed kunnen zien waar het vandaan kwam?

Stonk het naar verbrand PVC?

 

Riekt naar een vette kortsluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi, even ter verduidelijking. De rook kwam duidelijk onder uit de motorruimte, ongeveer op de plek waar de accu staat dus vlakbij de afscheiding met het interieur van de auto. Die opmerking over de accu in mijn eerste bericht was alleen maar om de plek aan te geven waar de rook omhoog kwam. Ik heb de auto net nog even gewoon dik vijf minuten stationair laten lopen, niks te zien en niks te ruiken. Vreemd, maar ik maak me natuurlijk wel zorgen........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij 'n automaat ??????????

 

Wat overigens opviel was, toen ik de motor net nog 10 minuten heb laten draaien zónder rook en zónder stank, dat de "kleine ventilator" achter de radiator niet aansprong. Heeft dat er wellicht iets mee te maken, vraag ik nu aan de échte deskundigen ??????

Graag serieuze reacties !!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat mijn vader al heeft gehad met zijn automaat was dat er olie via de overdruk uit de automatische bak was gekomen en deze drupt op de buizen van de uitlaat. Olie op de hete uitlaat, dus dikke rookwolk als resultaat.

Onlangs oliewissel op de automatische bak gehad of onlangs bijgevuld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk, dat zou natuurlijk kunnen. Nee, geen oliewissel gehad of bijgevuld, wél de eerste keer met mijn (zware !) caravan gereden achter deze auto. Heb deze auto pas drie maanden en tot dusver door heel Nederland gereden zonder enig probleem. Nu maar 15 km met die caravan erachter en pats: beetje rook en stank !

 

Als er inderdaad overdruk zou zijn, is er dan iets kapot of is dat een soort beveiliging ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het dat zou zijn dan is het normaal gezien maar een overdrukventieltje dat open gaat bij een te hoge druk in de bak, nadat de druk terug normaal is zou dit terug dicht moeten zijn. Kan zijn door de grote belasting op de bak dat hierdoor de temperatuur in de bak zodanig gestegen is dat de druk teveel is geworden (is maar een denkpiste die ik volg - voor hetzelfde geld sla ik de bal volledig mis).

Indien mijn verhaal klopt zou ik de bak toch maar even laten nakijken want ik veronderstel dat je op vakantie wil met de caravan, en omdat het meestal toch wel net iets verder rijden is dan 15km naar de vakantiebestemming...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een VW kan dat geloof ik niet.. overigens heb ik al zo vaak zware karren achter de Passat en nu de Allroad gehad en nog nooit zoiets geroken.. misschien is er wat vettigheid van je carterventilatie op de uitlaat gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tegen Bjorn natuurlijk............gezien zijn 'leuke reactie'.

En voor de overige snotneuzen: ik ben niet nieuw (net als Mathijs - Vdub al lid sinds 2006 !!!!!!!!!!!!!!!!) maar kom alleen online als ik iets wil weten.

Voor een algemene chat heb ik geen tijd en vooral geen interesse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tegen Bjorn natuurlijk............gezien zijn 'leuke reactie'.

En voor de overige snotneuzen: ik ben niet nieuw (net als Mathijs - Vdub al lid sinds 2006 !!!!!!!!!!!!!!!!) maar kom alleen online als ik iets wil weten.

Voor een algemene chat heb ik geen tijd en vooral geen interesse.

 

 

Namens alle "snotneuzen": Ga lekker naar de dealert! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou nog eens een stuk met je caravan gaan rijden en dan eens goed proberen te achterhalen waar het vandaan komt, als je naar de dealer gaat krijg je toch van die antwoorden van "het zou kunnen" "misschien is het dat" "u moet het maar in de gaten houden", hier wordt je niet wijzer van en krijg je geen gerust gevoel voor je vakantie. Ik zou echt zeker willen weten wat het is eer ik op vakantie ga.

 

Groetjes Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Morgen gaat de Passat naar de garage en wordt de zaak onder druk gezet. Net als Wulfke (Peter) - een van de eerste reacties op dit item - gaat de garagist ervan uit dat het overdrukventiel in de bak gewoon goed heeft gewerkt. De oorzaak ligt dan mogelijk in het - vervuilde - oliefilter in/bij de bak. Spannend ! Wordt vervolgd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan aan mij liggen hoor, maar Bjorn geeft je gewoon een advies om naar een 'gewone' garage te gaan en niet naar de dealer.. :?

Dealer hoeft niet altijd beter te zijn, maar vraagt vaak wel de hoofdprijs.

 

Als je dan eens hier komt om advies, lijkt het me wel zo vriendelijk om normaal te reageren. Kleine moeite toch? :wink: Zelfs ben je al lid sinds 2006!!

 

Succes morgen toegewenst van nog een snotneus..

 

*Snif*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sander, als Bjorn bedoelde wat jij denkt, dan had hij dat ook zo moeten zeggen. Zoals hij het nú schreef kun je het op een heleboel verschillende manieren uitleggen ! Het ligt er maar net aan, hoe je het opvat en ja, misschien heb ik het wel verkeerd begrepen, maar misschien ook wel niet !

Hoe dan ook: ik ga inderdaad niet naar de échte dealer, maar naar een VW-servicepunt (Audidealer) waar ik met mijn vorige Passat hele goede ervaringen had, zowel wat kwaliteit als prijzen betreft.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden