Ga naar inhoud

Hoe met passat naar engeland?


sandieman

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Binnekort moet ik een aantal keer naar Engeland.

Van die keren is ook zeker een keer (de eerste keer) met kinderen.

Die reis zal zijn vanuit overijssel naar Oxford

Weet iemand van jullie welke manier het makkelijkst is, met auto natuurlijk, en het handigst met kleine kinderen.

 

Ik heb een aantal opties bekeken, maar zie nog niet echt een voordeel van de een ten opzichte van een ander.

optie 1 is vanaf hoek van holland naar Harwich

optie 2 is vanaf Duinkerken naar dover

optie 3 met de trein door de tunnel Calais - Folkestone

optie 4 is boot vanaf Calais - Dover

 

iemand een idee, prijs is eigenlijk niet (heel erg) belangrijk

Verder nog de vraag, moet ik qua auto nog ergens aan denken (behalve verzekering en vervangend vervoer/repatriering)

en andere tips voor engeland zijn ook welkom (ik weet dat ik links moet rijden :D )

 

Als iemand me verder kan helpen graag, al vast bedankt!

 

Gr. Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

als geld geen rol speelt zou ik lekker kiezen voor de boot van hoek van holland naar harwich. Mocht je toch wel een beetje op geld letten is de boot van Calais naar Dover de makkelijkste en goedkoopste optie. Is mij altijd erg bevallen!

 

Overigens, in de lensunits zit volgens mij een klepje dat je handmatig zou moeten kunnen omzetten voor linksrijdend verkeer, maar misschien dat een ander daar meer over kan zeggen.

 

En, voor dat ik het vergeet! Geniet lekker van de overtocht, ik blijf het altijd bijzonder vinden, zo eventjes op zee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaar of 5 geleden met de passaat naar birmingham gereden. Links rijden ben je zo aan gewend.

heenweg de hoverspeed (weet niet of die nog bestaat) genomen. Klein "bootje" waar slecht 30 autos in gaan. Opgestapt bij calais->dover. binnen 40 minuten rij je links de rotonde op. :lol: Vervolgens M25/M6 gereden richting Birmingham. (dikke 400 km dacht ik) . Hou rekening met tolwegen om/en rond londen. Terug Birmingham->Norwich en daar de Stena genomen naar HvH. 3 uur overtocht. was super. Aan boord veel te doen. Trein (Tunnel) heb ik nog niet eerder geprobeerd. (ps: mocht je met tt navi rijden, wel ff instellen dat je links gaat rijden, zodat je op zun engels kan navigeren ander ga je "rechts" de rotonde op :D ) . stikkers op koplampen heb ik nog nooit geplaatst/gebruikt in Engeland.

 

optie 4 ga je het drukke London in/om, en optie 1 is een leuke (langere) rit waarbij je het verkeer in de buurt van london kan mijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben afgelopen jaar voor het werk een keer met de auto gegaan (meestal met het vliegtuig, maar 1x moest ik spullen mee terug nemen) en ben met de kanaaltunnel gegaan.

Het is vrij ver rijden maar je hebt niet echt veel wachttijd. Wij hadden een flex ticket (dat is wel duur) dan kan je op de trein wanneer je wil, binnen 24u marge geloof ik.

Als je rijden niet vervelend vindt is het een goede optie. Met kids is het misschien fijn om met de boot oid te gaan dat je wat onderbrekingen hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je naar oxford moet zou ik optie 4 kiezen, is een kort tochtje en kan je goed zien of de kinderen niet zee ziek worden. worden ze het wel is het toch zo over. Zelf gaan we met de auto altijd via dover. Maar ja mijn afspraken beginnen vaak ik zuid Londen, waarna ik dan naar swindon en reading rij.

 

Links rijden gaat redelijk van zelf alleen zal je smorgens op het parkeer terrein vaak nog even de fout in gaan, eenmaal op de weg is het gewoon ander verkeer volgen.

 

Londen heeft een soort van tol systeem waar je als je alleen naar oxford moet geen probleem van zal vinden. Het is om de drukte tijdens de spits en vervuiling te vermijden. je moet dit wel van te voren regelen. ga je naar londen, neem dan de trein voor het laatste stuk.

 

Mocht het voor een paar dagen zijn zou ik met het vliegtuig kiezen. via bv luton (max 1.15 uur) en dan met de trein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als geld geen rol speelt zou ik lekker kiezen voor de boot van hoek van holland naar harwich. Mocht je toch wel een beetje op geld letten is de boot van Calais naar Dover de makkelijkste en goedkoopste optie. Is mij altijd erg bevallen!

 

Overigens, in de lensunits zit volgens mij een klepje dat je handmatig zou moeten kunnen omzetten voor linksrijdend verkeer, maar misschien dat een ander daar meer over kan zeggen.

 

En, voor dat ik het vergeet! Geniet lekker van de overtocht, ik blijf het altijd bijzonder vinden, zo eventjes op zee :)

Als geld geen rol vliegt zou ik lekker het vliegtuig pakken en een huurauto regelen. Nog best kans dat je onder de streep zelfs goedkoper mee uit bent.

 

Maar... km's maken is natuurlijk leuk! Dan zou ik voor optie 4 gaan, kortste oversteek, en je komt aan de andere kant redelijk uit voor de rest van de tocht zonder dat je om London heen moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je naar oxford moet zou ik optie 4 kiezen, is een kort tochtje en kan je goed zien of de kinderen niet zee ziek worden. worden ze het wel is het toch zo over. Zelf gaan we met de auto altijd via dover. Maar ja mijn afspraken beginnen vaak ik zuid Londen, waarna ik dan naar swindon en reading rij.

 

Links rijden gaat redelijk van zelf alleen zal je smorgens op het parkeer terrein vaak nog even de fout in gaan, eenmaal op de weg is het gewoon ander verkeer volgen.

 

Londen heeft een soort van tol systeem waar je als je alleen naar oxford moet geen probleem van zal vinden. Het is om de drukte tijdens de spits en vervuiling te vermijden. je moet dit wel van te voren regelen. ga je naar londen, neem dan de trein voor het laatste stuk.

 

Mocht het voor een paar dagen zijn zou ik met het vliegtuig kiezen. via bv luton (max 1.15 uur) en dan met de trein.

Wat ik vooral heb gehoord van zowel familie die in Engeland heeft gereden als van Engelsen die veel aan deze kant van het slootje te vinden zijn is dat het rijden altijd goed gaat (of je moet heel weinig in de bovenkamer hebben zitten natuurlijk maar dan zou je überhaupt niet moeten rijden) tot het moment dat er een noodsituatie is.

Dan zullen wij altijd het stuur naar rechts trekken richting berm, zo zit dat in ons systeem. Links = tegenliggers = auw, rechts = berm = minder auw.

En daar gaat het dan fout, omdat je dat vol in de tegenligger trekt.

 

Zo heb ik een keer een mooi verhaal gehoord van mn grootouders dat die in engeland reden op een klein weggetje in het donker, kwam een tegenligger aan die niet te zien was tot het laatste moment. Trekt vol het stuur naar rechts, had dus fout moeten gaan... maar ging goed, de tegenligger deed namelijk exact hetzelfde. Keken in de spiegel: ook een Nederlander..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan meestal met de eurotunnel van calais naar folkstone.

Reserveren op de site is heel makkelijk en het is niet duur en als je op tijd bent mag je gewoon een trein eerder nemen.

Mijn koplampen heb ik nog nooit afgeplakt.

Onze dochter van 6 vind het elke keer weer reuze spannend(onder de zee door rijden) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

He hoi,

 

allen bedankt voor de reactie.

Vliegen is geen optie (tjee wat kan mijn vrouw veel meenemen voor de kinderen, had ik toch maar een station gekocht)

 

Vooral wat ATS schrijft is wel belangrijk met kinderen, dat de overtocht wel eens te lang kan zijn vanaf Hoek van Holland, dan heb je misschien wel zieke kindjes en zit je best lang op de boot.

 

trein is idd ook een optie, maar is dat niet een lange rit (maar dan hoef je niet exact op tijd te komen)

zo als jullie lezen ben ik er nog niet echt uit.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

He hoi,

 

allen bedankt voor de reactie.

Vliegen is geen optie (tjee wat kan mijn vrouw veel meenemen voor de kinderen, had ik toch maar een station gekocht)

 

Vooral wat ATS schrijft is wel belangrijk met kinderen, dat de overtocht wel eens te lang kan zijn vanaf Hoek van Holland, dan heb je misschien wel zieke kindjes en zit je best lang op de boot.

 

trein is idd ook een optie, maar is dat niet een lange rit (maar dan hoef je niet exact op tijd te komen)

zo als jullie lezen ben ik er nog niet echt uit.......

Dan is een afweging ook of je kinderen reizen gewend zijn of niet. Of ze na 5 minuten al vragen of ze er al zijn.

Als je kinderen hebt die gewend zijn aan reizen dan kan je ook een route nemen die je zelf leuk vindt, hebben zij wellicht ook nog plezier aan. En, de kans is een stuk groter dat die niet ziek worden op de boot.

Maar, altijd pilletjes mee! En van te voren innemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar jaar geleden op de boot naar Engeland gezeten. Het waaide in de haven redelijk. Maar 1 maal op zee, ging het steeds harder waaien. Het ging op een gegeven moment zo hard dat kasten in de eetruimte van de muur afkwamen en dan kijk je even naar buiten en dat moet je dus niet doen. Want ik nam op een gegeven moment de kleur van het eten aan. We hoorde 's morgens dat het windkracht 9 was geweest 's nachts en dat hadden hun zelfs nog niet meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Ik heb een paar jaar geleden op de boot naar Engeland gezeten. Het waaide in de haven redelijk. Maar 1 maal op zee, ging het steeds harder waaien. Het ging op een gegeven moment zo hard dat kasten in de eetruimte van de muur afkwamen en dan kijk je even naar buiten en dat moet je dus niet doen. Want ik nam op een gegeven moment de kleur van het eten aan. We hoorde 's morgens dat het windkracht 9 was geweest 's nachts en dat hadden hun zelfs nog niet meegemaakt.

heb je dan flink gebleven na dat je de kleur kreeg van je eten :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden