Ga naar inhoud
  • 0

meer pk


Pasaatje

Vraag

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij gaan ze hier uit van een gezonde motor.

Niet elke 1.8T zal dezelfde waardes kunnen halen.

 

Ik persoonlijk zou even gaan kijken bij wat tuners die gespec zijn in vag. Denk hierbij aan bv JD vagtc enz enz...

Deze mannen kunnen eerst je wagen/motor beoordelen voor ze er zomaar wat op klappen wat je uiteindelijk heel veel geld gaat kosten als je blok niet in een goede gezondheid verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan moet je ook andere remmen monteren e.d. geen ervaring mee, maar er komt vast meer bij kijken dan een goede chip.

 

Vertrouw op de ervaringen hier met JD, VVT, Hartog e.d. Deze bedrijven zijn erg gespecialiseerd en het tunen van auto's.

 

Vergeet ook niet dat 235pk eigenlijk niks zegt. Als je die heel even hebt op 4000rpm... daarvoor en daarna nog geen 150pk... dan rijdt dat verschrikkelijk.

De goede tuners zorgen dat je auto een goede vermogenscurve heeft en dat je over het gehele toerengebied een goede koppel hebt.

 

Ik heb zelf ooit de keuze gemaakt om mijn auto te laten chippen bij Tunex (prutsers) en dat leek allemaal heel goed. Dan laat je de auto daarna tunen door JD en dan merk je het verschil pas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pk's zeggen niet alles, het gaat ook om koppel / Nm en dat vindt ik veel belangrijker :mrgreen:

 

Je kunt 400 pk hebben maar als je maar een laag koppel hebt dan heb je niet veel daaraan.

 

Ben wel blij met mijn 197 pk en 280nm , meer hoeft niet voor mij, maar ieder voor zich uiteraard :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Cupra motorblok past niet (zomaar), is dwarsgeplaatst. 1.8T van passat (3B/3BG) is in lengte geplaatst.

Ik heb zo'n K04 al enige jaren, 230pk/380Nm, is gemeten bij JD. 235pk kan op zich dus wel.

 

De K04 is na een chip wel een makkelijke optie, past nl. 1-op-1 met de standaard K03. Afhankelijk vd tuner en software heb je nog andere zaken nodig, injectoren, benzinedrukregelaar, FMIC (PC16 van GIAC), grotere diameter uitlaat.

 

ATP heeft ook aangepaste turbo's die ook 1-op-1 passen, GT28RS of GT2871R, de zgn. eliminators. Goed voor tot 400pk. Daar heb je zeker grotere injectoren nodig, uitlaat, FMIC, LMM behuizing, bougies, inlaatbuis. Unitronic heeft daarvoor software geschreven. 034 motorsport heeft ook kits met een eliminator en de benodigde inlaatbuis. APR heeft ook turbokits, keuze genoeg dus.

 

Hoeveel meer pk's/koppel wil je uiteindelijk is de vraag, niet wat er mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Minimale eisen:

-K04-015 turbo

-bougies (slag kouder)

-audi TT diverter valve (circulatieklep turbodruk) of Forge etc.

-goede LMM + lambda sonde

-wat betere vacuumslangen her en der

 

Afhankelijk van de tuner:

-injectoren en/of benzindrukregelaar

-chip tbv K04

 

Afhankelijk van het eea zit je snel boven de 1k euro, reken maar op 1500. Orginele K04 turbo's zijn schaars/duur, ebay/china spul kost een fractie maar je betaalt dan ook voor wat je krijgt aan kwaliteit.

 

Optioneel:

-uitlaat

-fmic

-turboinlaatbuis

-koppeling

-motor/transmissiesteunen

-remmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat raden jullie aan?

 

Voor jou raad ik Hartog Tuning in Alkmaar aan, is bij jou om de hoek.

Een eerlijker advies zal je bij jou in de buurt niet krijgen, Pedro is de laatste die er een chip induwd als er van de rest niets klopt.

Voor revisie of motorswap weet ie ook wel raad...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Los van de vraag of het motorblok 1 op 1 uitwisselbaar is. Je gaat iets wezenlijks veranderen aan je auto, los van de andere onderdelen die je allemaal ook moet vervangen. Hiermee vervalt volgens mij ook je type goedkeuring op je huidige voertuig. Oftewel, na alle vereiste modificaties moet je voor een nieuwe toelatingskeuring naar de RDW. Je voertuig moet dan een specifiek voor jouw auto, typegoedkeuring krijgen, anders mag je er niet meer rijden op de openbare weg.

 

(gelijkwaardig motorblok van dezelfde auto overzetten, dat mag wel.) Maar dan ook niet een 74kw vervangen voor een 96kw bijvoorbeeld. Dan moet ie ook weer opnieuw gekeurd worden bij de RDW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hang gewoon een 2.7T uit de A6 er in. Die is wel in lengte, maar dan heb je denk ik ook een 6-bak nodig :)

Of ruil je 1.8T gewoon in op een W8 (275Pk/370Nm koppel) altijd vermogen genoeg, heerlijke soundtrack uit de twee dubbelloops uitlaten en 4motion om alles goed op de weg te kunnen krijgen... :twisted:

Misschien het enige nadeel, geen pfffiiieeuw geluidje bij overschakelen. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden