Pasaatje Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Mocht ik ooit meer pk's willen, wat raden jullie dan aan? Is het volgende iets: http://www.awe-tuning.com/products/vw-1 ... wek04.html Ze beloven 235 pk met deze upgrade set. Of zouden jullie aanraden om gewoon een motor swap te doen. Bijvoorbeeld een seat cupra motor(224pk) passat 1.8T 150pk aeb Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Volgens mij gaan ze hier uit van een gezonde motor. Niet elke 1.8T zal dezelfde waardes kunnen halen. Ik persoonlijk zou even gaan kijken bij wat tuners die gespec zijn in vag. Denk hierbij aan bv JD vagtc enz enz... Deze mannen kunnen eerst je wagen/motor beoordelen voor ze er zomaar wat op klappen wat je uiteindelijk heel veel geld gaat kosten als je blok niet in een goede gezondheid verkeerd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 begin iig niet aan tunex... kost niet veel, maar uiteindelijk veel meer.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pasaatje Geplaatst 24 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 oke en eventueel een engine swap? Iemand ervaring hiermee? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 wat wil je er dan in hebben een V8 bigblock? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 dan moet je ook andere remmen monteren e.d. geen ervaring mee, maar er komt vast meer bij kijken dan een goede chip. Vertrouw op de ervaringen hier met JD, VVT, Hartog e.d. Deze bedrijven zijn erg gespecialiseerd en het tunen van auto's. Vergeet ook niet dat 235pk eigenlijk niks zegt. Als je die heel even hebt op 4000rpm... daarvoor en daarna nog geen 150pk... dan rijdt dat verschrikkelijk. De goede tuners zorgen dat je auto een goede vermogenscurve heeft en dat je over het gehele toerengebied een goede koppel hebt. Ik heb zelf ooit de keuze gemaakt om mijn auto te laten chippen bij Tunex (prutsers) en dat leek allemaal heel goed. Dan laat je de auto daarna tunen door JD en dan merk je het verschil pas... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pasaatje Geplaatst 24 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 bedankt voor de info. Is het niet gewoon makkelijker om een seat cupra motor in te plaatsen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 komt veel meer bij kijken dan alleen de motor erin. kun je beter een complete cupra kopen. ben je goedkoper uit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Pk's zeggen niet alles, het gaat ook om koppel / Nm en dat vindt ik veel belangrijker Je kunt 400 pk hebben maar als je maar een laag koppel hebt dan heb je niet veel daaraan. Ben wel blij met mijn 197 pk en 280nm , meer hoeft niet voor mij, maar ieder voor zich uiteraard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pasaatje Geplaatst 24 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 motor schijnt 1 op 1 te kunnen verwisselen. of is dat niet zo? misschien het beste inderdaad alleen chippen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 zou eerste laten checken wat de staat van je huidige blok is en evt modificatie uitvoeren ivm sludge problemen die er met een 1.8T zijn en als je blok goed is. Door een goede tuner onderhanden laten nemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pasaatje Geplaatst 24 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 oke dat zal ik dan eventueel als eerste doen. ik heb gehoord dat vr6specialist een hele goede tuningbedrijf is, beter dan jd. http://www.vr6specialist.nl/tuning/ wat raden jullie aan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieselaar Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Vraag even aan Vdub wat hij van de VR6 Specialist vindt. Ik dacht dat hij er niet zo over te spreken was. Ik kan het ook fout hebben hoor dus als ik het fout heb of iemand beledig alvast excuses hiervoor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 je hebt toch geen VR6, maar een 1.8T. Dat lijkt me heel wat anders. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Cupra motorblok past niet (zomaar), is dwarsgeplaatst. 1.8T van passat (3B/3BG) is in lengte geplaatst. Ik heb zo'n K04 al enige jaren, 230pk/380Nm, is gemeten bij JD. 235pk kan op zich dus wel. De K04 is na een chip wel een makkelijke optie, past nl. 1-op-1 met de standaard K03. Afhankelijk vd tuner en software heb je nog andere zaken nodig, injectoren, benzinedrukregelaar, FMIC (PC16 van GIAC), grotere diameter uitlaat. ATP heeft ook aangepaste turbo's die ook 1-op-1 passen, GT28RS of GT2871R, de zgn. eliminators. Goed voor tot 400pk. Daar heb je zeker grotere injectoren nodig, uitlaat, FMIC, LMM behuizing, bougies, inlaatbuis. Unitronic heeft daarvoor software geschreven. 034 motorsport heeft ook kits met een eliminator en de benodigde inlaatbuis. APR heeft ook turbokits, keuze genoeg dus. Hoeveel meer pk's/koppel wil je uiteindelijk is de vraag, niet wat er mogelijk is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pasaatje Geplaatst 24 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 230 pk is voor mij voldoende, hoef zeker geen 400pk ofzo. wat zou het me dan allemaal ongeveer kosten? het liefst wil ik een k04 turbo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Minimale eisen: -K04-015 turbo -bougies (slag kouder) -audi TT diverter valve (circulatieklep turbodruk) of Forge etc. -goede LMM + lambda sonde -wat betere vacuumslangen her en der Afhankelijk van de tuner: -injectoren en/of benzindrukregelaar -chip tbv K04 Afhankelijk van het eea zit je snel boven de 1k euro, reken maar op 1500. Orginele K04 turbo's zijn schaars/duur, ebay/china spul kost een fractie maar je betaalt dan ook voor wat je krijgt aan kwaliteit. Optioneel: -uitlaat -fmic -turboinlaatbuis -koppeling -motor/transmissiesteunen -remmen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 wat raden jullie aan? Voor jou raad ik Hartog Tuning in Alkmaar aan, is bij jou om de hoek. Een eerlijker advies zal je bij jou in de buurt niet krijgen, Pedro is de laatste die er een chip induwd als er van de rest niets klopt. Voor revisie of motorswap weet ie ook wel raad........... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 afhankelijk van je km-stand een nieuwe brandstofpomp. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 m18587 Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Los van de vraag of het motorblok 1 op 1 uitwisselbaar is. Je gaat iets wezenlijks veranderen aan je auto, los van de andere onderdelen die je allemaal ook moet vervangen. Hiermee vervalt volgens mij ook je type goedkeuring op je huidige voertuig. Oftewel, na alle vereiste modificaties moet je voor een nieuwe toelatingskeuring naar de RDW. Je voertuig moet dan een specifiek voor jouw auto, typegoedkeuring krijgen, anders mag je er niet meer rijden op de openbare weg. (gelijkwaardig motorblok van dezelfde auto overzetten, dat mag wel.) Maar dan ook niet een 74kw vervangen voor een 96kw bijvoorbeeld. Dan moet ie ook weer opnieuw gekeurd worden bij de RDW. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Tja, en verlagen mag dan ook niet, 20" onder een 3B(G) ook niet. Chippen mag dan ook weer niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 25% vermogenstoename is wel toegestaan, overigens veranderd er niks aan het cylinderaantal, en dat vind men belangrijker dan die pk's Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AutoKennerNL Geplaatst 25 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2012 Hang gewoon een 2.7T uit de A6 er in. Die is wel in lengte, maar dan heb je denk ik ook een 6-bak nodig Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DenV5Passat Geplaatst 25 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2012 Hang gewoon een 2.7T uit de A6 er in. Die is wel in lengte, maar dan heb je denk ik ook een 6-bak nodig Of ruil je 1.8T gewoon in op een W8 (275Pk/370Nm koppel) altijd vermogen genoeg, heerlijke soundtrack uit de twee dubbelloops uitlaten en 4motion om alles goed op de weg te kunnen krijgen... Misschien het enige nadeel, geen pfffiiieeuw geluidje bij overschakelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Pasaatje Geplaatst 25 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2012 ben een keer eerder bij Hartog geweest. Prima gozer die Pedro! Ik denk dat ik begin met de minimale eisen die DM opstelde. Maar ik wil nog zo veel doen;) Even markplaats kijken, of is er iemand die het voor een leuk prijsje wegdoet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Pasaatje
Mocht ik ooit meer pk's willen, wat raden jullie dan aan?
Is het volgende iets: http://www.awe-tuning.com/products/vw-1 ... wek04.html
Ze beloven 235 pk met deze upgrade set.
Of zouden jullie aanraden om gewoon een motor swap te doen. Bijvoorbeeld een seat cupra motor(224pk)
passat 1.8T 150pk aeb
Link naar reactie
Delen op andere sites
24 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten