Ga naar inhoud
  • 0

Terughaal actie 23K2


Bouwerge

Vraag

Vandaag kreeg ik via de leasemij. een bericht van PON. Onder bepaalde omstandigheden (lees: na enige tijd) komen er scheuren in de inspuitleiding en kan in het ergste geval je auto in de fik vliegen.

 

Je zou toch denken dat daarover ervaringen op dit forum te lezen zouden zijn ...

post-7990-1423826753,6596_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is net als elk merk vaak doet, een leiding is spot goedkoop.

Maar het is een stukje reclame, de leiding word vervangen, je hebt er een heel goed woord voor over.

En je bent weer bij een volkswagen dealer, je krijgt een bakje koffie, mensen praten even leuk met, leggen je even in de watten. En je gaat met een tevreden gevoel naar huis. Citroen deed dit met een bepaalde bout die vervangen moest worden.

Dit is een kleine operatie, andere bout erin, en klaar. Maar de klant is wel even weer bij de dealer geweest. dit van citroen is een ervaring die ik had met werkbus. Daarom is het wel verstandig om hier mee heen te gaan, want het kan geen kwaad. Maar na mijn id was het voorheen haast niet zo totdat Toyota dat een aantal maal heeft gehad, en daar door toyota rijders erg positief op is gereageerd, Tja das reclame.. Dus dit is wat ik denk wat er werkelijk aan de hand is met zulke brieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit is net als elk merk vaak doet, een leiding is spot goedkoop.

Maar het is een stukje reclame, de leiding word vervangen, je hebt er een heel goed woord voor over.

En je bent weer bij een volkswagen dealer, je krijgt een bakje koffie, mensen praten even leuk met, leggen je even in de watten. En je gaat met een tevreden gevoel naar huis. Citroen deed dit met een bepaalde bout die vervangen moest worden.

Dit is een kleine operatie, andere bout erin, en klaar. Maar de klant is wel even weer bij de dealer geweest. dit van citroen is een ervaring die ik had met werkbus. Daarom is het wel verstandig om hier mee heen te gaan, want het kan geen kwaad. Maar na mijn id was het voorheen haast niet zo totdat Toyota dat een aantal maal heeft gehad, en daar door toyota rijders erg positief op is gereageerd, Tja das reclame.. Dus dit is wat ik denk wat er werkelijk aan de hand is met zulke brieven.

 

Je hebt mijn ogen geopend. Wat briljant! Ik kan me overigens wel leukere manieren bedenken om me in de watten te leggen. Zouden ze bij PON wel goed nagedacht hebben over de juridische implicaties van een dergelijke brief? Er wordt immers min of meer toegegeven dat je auto spontaan in de brand kan gaan..... Maar goed, het was dus volgens jou gewoon een reclamestunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik denk het. Nogmaals het is wel verstandig om gewoon heen te gaan, want het kan geen kwaad.

Maar ik denk echt dat het een stukje reclame is, een slangetje vervangen en klaar, maar je bent er wel even weer.

Wat voor slang moet er bij een diesel wel niet knappen wil hij in brand vliegen?? Als er een slang scheurt is het gewoon even een bende onder de kap.

 

Nogmaals ga er wel heen, ik wil niet op mijn geweten hebben dat het wel anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel een kinderachtig antwoord Andries.. er is niks geheims aan.. misschien kan Gert Jan straks even een foto maken van de leidingen voor de modificatie, en 1 erna..

 

Of het een reclamestunt is betwijfel ik, overigens gaat het hier om een hogedrukleiding, ik meende ergens ook gelezen te hebben dat er kan is op sluiting door die diesel die eruit spuit en op/in stekkers kan komen. Voor brand ben ik niet zo bang.. diesel heeft nogal wat temperatuur nodig om te ontbranden en 50 graden is niet voldoende.. boven de 320 graden is het pas warm genoeg om diesel te ontsteken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wie Porsche Austria dem ÖAMTC in einem Schreiben mitteilt, wurden bei dieser Motorvariante im Bereich des Einspritzsystems nicht den Herstellerspezifikationen entsprechende Materialien verwendet. Es bestehe daher die Möglichkeit, dass die Common-Rail-Hochdruckleitung den betrieblichen Belastungen nicht standhalten kann und folglich undicht wird. Im Zuge der Rückrufaktion wird bei den Fahrzeugen ein Schwingungsdämpfer auf die Hochdruckleitung montiert, damit die Lebensdauer des Bauteils nicht vorzeitig reduziert wird. Laut Porsche Austria sind in diesem Zusammenhang bei allen betroffenen Konzernmarken bereits einige Schadensfälle bekannt geworden.

 

der "Aufwand" sind 4 kleine Tilgergewichte, die einfach nur an die Hochdruckleitungen geklammert werden. Lediglich für die korrekte Ausrichtung braucht es den Ausdruck eines Bildes. Damit beschränkt sich die ganze Sache auf wenige Minuten... Ist kein wissenschaftlicher Akt. Also macht euch keinen Kopf darüber... o.O

 

cimg4536-1-307399975770330363.jpg

cimg4535-1-5447681642251028699.jpg

cimg4534-1-603588684520708584.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sorry,maar is dat een must? Tis een vaste leiding, Hebben alle diesels een gevaar onder de kap. Na mijn id, maargoed heb je maar weer.

 

Als je het (1e)Duitse stukje leest van de Importeur(Porsche) in Oostenrijk lees je dat er een ondeugdelijke materiaalsoort gebruikt is. Die blokjes zijn vast goedkoper dan 4 nieuwe leidingen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sorry, ben geen ster in buitenlandse talen, heb ik niet nodig in grootegast.

De duitser die mij de weg vraagt, kijk ik een partij dom aan. Daar ben ik dan weer wel goed in. :mrgreen:

 

Grootegast........is dat niet in het buitenland dan :?::mrgreen:

Nooit geweten dat ze daar Nederlands spraken :lol::P:lol:

 

 

haha.... plaag Sietze nou niet teveel jongens.... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden