Ga naar inhoud

Demonstratie auto, ja of nee?


Vicentini

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Ik ben druk mij te oriënteren voor een nieuwe auto. Nu is mijn oog gevallen op de luxe en zuinige Passat Variant 1.4 TSI DSG. Nu twijfel ik om een Passat nieuw te kopen of een demonstratie auto. Die demonstratie auto's zijn meestal behoorlijk compleet, hebben weinig kilometers en zijn zo'n 8K goedkoper dan nieuw.

 

Nu heb ik even op verschillende fora gekeken hoe de meningen staan tegenover het inrijden van auto's. Ik kan me namelijk goed begrijpen dat een demonstratie auto totaal niet goed is ingereden. Nu blijken de meningen hier nogal over verdeeld, jammer genoeg.

 

Ik zou graag jullie mening hierover willen horen. Demonstratie auto, Ja of nee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit volledige fabrieksgarantie op, dus je bent wat dat betreft gedekt tegen gebreken.

En wat betreft de gereden km's.

Ach, hij zal best eens op z'n staart getrapt zijn, sowhat, kan ie echt wel tegen.

Als die garage niet direct aan de snelweg ligt is de kou er wel af voordat ze dat gaan doen.

Zat laatst de Megafactories over de R8 te kijken, gaat ie aan het eind van de productielijn ff op de rollenbank........koude motor en dan naar 80-90% van z'n vermogen trappen.......... :shock: .........dus dat spul kan dus wel tegen een stootje.

Gebeurt ook met de Passat overigens.

 

Maw, ik zou er geen probleem van maken! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzekeringstechnisch kun je ook gewoon een nieuwwaarderegeling bijsluiten, ook demo auto's vallen onder die regeling. Mocht ie in 3jr. total loss geraken wordt je schadeloos gesteld zonder afschrijving in die 3jr.

Ook handig om te weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan alleen de dealer; DSG terug naar basic settings zeten. Een DSG leert zichzelf in n.a.v. het eerste gebruik. Het bepaalt het aangrijpen van de koppeling, de schakelmomenten, etc. Stel je bent een rustige rijder en je krijgt een auto die vrij agressief is ingereden, dan merk je dat aan de DSG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzekeringstechnisch kun je ook gewoon een nieuwwaarderegeling bijsluiten, ook demo auto's vallen onder die regeling. Mocht ie in 3jr. total loss geraken wordt je schadeloos gesteld zonder afschrijving in die 3jr.

Ook handig om te weten

 

Dat is een hele goeie tip, Thanks!!

:thx:

 

Pas daar een beetje mee op: steeds meer maatschappijen sluiten demo-auto's uit...Goed naar de kleine lettertjes kijken dus! Ik ben zelf naar een nieuwe maatschappij aan het kijken en ik ben het gisteren nog bij een 3-tal maatschappijen tegengekomen...Succes met je beslissing, ook ik zou het voordeel pakken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzekeringstechnisch kun je ook gewoon een nieuwwaarderegeling bijsluiten, ook demo auto's vallen onder die regeling. Mocht ie in 3jr. total loss geraken wordt je schadeloos gesteld zonder afschrijving in die 3jr.

Ook handig om te weten

 

Dat is een hele goeie tip, Thanks!!

:thx:

 

Pas daar een beetje mee op: steeds meer maatschappijen sluiten demo-auto's uit...Goed naar de kleine lettertjes kijken dus! Ik ben zelf naar een nieuwe maatschappij aan het kijken en ik ben het gisteren nog bij een 3-tal maatschappijen tegengekomen...Succes met je beslissing, ook ik zou het voordeel pakken! Moet natuurlijk wel rendabel zijn; dit hangt van de leeftijd af. Neem de nieuwwaarde, haal daar de maandelijkse afschrijving vanaf en dan kun je het 'echte' voordeel berekenen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan alleen de dealer; DSG terug naar basic settings zeten. Een DSG leert zichzelf in n.a.v. het eerste gebruik. Het bepaalt het aangrijpen van de koppeling, de schakelmomenten, etc. Stel je bent een rustige rijder en je krijgt een auto die vrij agressief is ingereden, dan merk je dat aan de DSG.

 

Thanks neem ik mee met de onderhandelingen/beslissing :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas daar een beetje mee op: steeds meer maatschappijen sluiten demo-auto's uit...Goed naar de kleine lettertjes kijken dus! Ik ben zelf naar een nieuwe maatschappij aan het kijken en ik ben het gisteren nog bij een 3-tal maatschappijen tegengekomen...Succes met je beslissing, ook ik zou het voordeel pakken! Moet natuurlijk wel rendabel zijn; dit hangt van de leeftijd af. Neem de nieuwwaarde, haal daar de maandelijkse afschrijving vanaf en dan kun je het 'echte' voordeel berekenen...

 

Ik zal er scherp op zijn, thanks. Tevens zal ik even een berekening maken in Excel of de waarde klopt.

:thx:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

mocht ik toch beslissen om deze wagen nieuw te kopen, is het dan verstandig om te wachten tot het nieuwe jaar. Dit in verband met het verkopen in de toekomst.

 

Zelf heb ik het idee dat een jaartal van de auto tot op zekere hoogte niet meer zoveel uitmaakt. Kilometers zijn tegenwoordig toch belangrijker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een demo-auto staat in de regel al op kenteken, dus dan heeft wachten geen zin. Verder zou ik bij aflevering en tenaamstelling na half november wachten op het nieuwe jaar, maar anders geen voorbehoud hebben. Zo doen leasemaatschappijen het ook.

 

Thanks.

En als ik een nieuwe auto laat bestellen, kan ik dan beter wachten tot het nieuwe jaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken autoverkopers (die rijden allemaal een demo) en die gaan er niet altijd zuinig mee om! Als de auto 500km gereden heeft en hij moet er mee op vakantie dan gaat die gewoon met 200 km/h op vakantie in gelopen of niet!

 

Tja een auto van 2012 is altijd een jaar jonger dan 2011 als de km stand bij verkoop onder de 2 ton is, is dat jaar toch een voordeel met een hogere inruil waarde. Vaak bestellen de dealers wel auto's in het voorre, en die wisselen dealers onderling ook uit dus dat is dan wel interesant als je een auto snel wil hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden