Ga naar inhoud

Krakend Dashboard


ChromPassat

Aanbevolen berichten

Hallo..

 

Heeft nog iemand van jullie last van een krakend dashboard ??? , voorall bij het nemen van drempels of rijdend in een Erf/woongebied. Ik word er gek van.

Ze hebben in de garage un keer alles open gehad maar konden niks raars vinden, zelf heb ik het indruk van een tikkende kabel of iets, op de auto(snel)weg met niet al te veel scherp stuurgedrag is het voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

door de kou heb je wat eerder geluiden. rubbers van de deuren zijn wat harder en bij het torderen door bijv een drempel hoor je dat.

bij mij kraakt de voorruit tegen de dash.

ander kunststof is ook harder in de kou, of heb je er in de zomer ook last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier ook soms.. gelukkig valt het nog mee. Maar in de winter heb je er meer last van idd. Het lijkt wel een Franse auto af en toe :P

 

Hier ook 't zelfde. Af en toe een rammeltje of een kraakje. Bij mij vaak als het interieur nog koud is. Als de kachel een tijdje aan heeft gestaan is alles weer muisstil zo als het hoort :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kraakt ook bij mij. Wat je kunt doen om het te verminderen is beide voorste veerpoten met elkaar verbinden aan de bovenkant. Hierdoor kan het chassis minder flexen waardoor het gekraak meestal stopt. Dit kan met de Audi A6 steunbalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hier:

 

http://www.passatplus.de/umbauten/domst ... strebe.htm

 

http://62.116.119.245/geri/index.htm

 

Tis beter om een stalen torsiebar te nemen ipv aluminium. Ik ga tzt de torsiebar van de Audi S4 erin zetten:

 

A6 brackets:

(1) 4B0 803 357 A LEFT BRACKET

(1) 4B0 803 358 A RIGHT BRACKET

 

S4 Cross bar:

(1) 8D0 805 645 A CROSS BAR

 

(4) Bolt M8x30mm N 019 70 04

 

Kosten iets van 100 euro en wat extra werk om de bar passend te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is alleen 1 nadeel wat meestal niet verteld wordt:

 

Op het moment dat je een tik tegen 1 van de beide spatborden aan krijgt(ongeval) drukt de veerpootbrug(torsiebar/domstrebe) ook de andere zijde uit fatsoen.. maar goed.. das een klein nadeel, en ervanuitgaan dat je geen brokken maakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krakende dash tegen voorruit bij drempels en klinkers, betreft een Passat 2002 AVF

 

heb ik ook wel eens last van gehad, bij niet lekker gemonteerde voorruit.

 

Ik heb toen met busje teflonspray het onderste randje vd vooruit ingespoten zodat het er mooi tussen kon zakken. Probleem weg.

 

moest alleen vooruit weer schoonmaken en dashboard poetsen.

 

gebruik hier GEEN siliconenspray voor.

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook aan de airco (kleppen) liggen, dit was namelijk bij mij het geval.

Je kunt dit controleren om de airco op interieur circulatie te zetten.

Je kunt dit een paar maal herhalen. (airco uitschakelen helpt niet)

Het idee hierachter is dat de in en uitwendige kleppen even worden aangestuurd.

Het komt voor dat deze door de kou gaan kraken op het moment dat je over een hobbel of drempel rijdt. Dan lijkt het of het in het dashboard zit, maar je zoekt jezelf een slag in de rondte als het aan de airco ligt. Er kan ook een akelig irritante resonerende toon uit je luchtkanaal komen. Ook dit heeft hiermee te maken, en het helpt niet dat je de airco uitschakelt. Maar ook dit ligt aan de kleppen.

Bij mij is het opgelost door de uitwendige delen van de kleppen in te spuiten met siliconen spray. Inwendig heb ik niets gedaan, alleen een paar keer zoals boven beschreven de interieur circulatie bedient.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij kraakt het en trilt het verluchtingsrooster dat naar het raam gericht staat, om soms zot van te worden als je op lage toeren rijd.

Denk een van dees rubberen stopjes tussen het raam en dashboard plaatsen voor het dashboard wat op te spannen, of hoe zou ik dat kunnen verhelpen?

 

mvg bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Jammer maar helaas,; die zit er al in; heb ik als eerste gedaan, maar geen enkel effect op de kraakjes re voor, bij A stijl. Rijdt wel strakker(!)Ik heb ook een wig tussen dwarsbalk en dash geplaatst en dacht even dat ik er voorgoed van af was, maar helaas. Vilt onder de torx boutjes aan de rechter zijkant, zoals geadviseerd op bovengenoemde engelse site, heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb, net als op die site, ook geconstateerd dat het Re ventilatierooster net zo kraakt als Re voor, als je er maar even aankomt/drukt. Morgen maar even testen. Ik was daarom zo benieuwd of vw-etc wel van zijn gekraak af is gekomen met hun adviezen.

 

NB/ die strip over de hele lengte onder de voorruit/dash lijkt "MIJ" niet zo goed voor de ontwaseming van de voorruit. Volgens het instructieboekje vindt die daar over de gehele lengte ook plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden