Ga naar inhoud

Krakend Dashboard


ChromPassat

Aanbevolen berichten

HOERAAAAAAAA(!) het is weg.............. :shock: Bij toeval vanmiddag mijn autopapieren (in kunstleren mapje) in de gleuf tussen raam en dash gestoken in de rechter hoek en ziedaar, kraak TOTAAL verdwenen. Ik heb alles gedaan om het weer te forceren (hobbelige weg en slingerend rijden) maar het bleef stil........... .

 

Nu moet ik alleen nog een klein , liefst rubberen wigje zien te krijgen/kopen/ desnoods zelf maken en "onzichtbaar" in de rechter hoek plaatsen; of de autopapieren erin laten zitten :D

 

Ben in verschillende DHZ zaken geweest, maar noppes. Heeft iemand een idee waar dat te krijgen is en/of waar het anders voor gebruikt wordt. Ik zag in de laatste folder van het Kruidvat rubberen deurstoppen/wiggen in de aanbieding/opruiming (2 voor €1,25 of zoiets), Ben in 4 zaken geweest, maar wederom noppes; uitverkocht. Hebben zeker veel meer Passat rijders een krakend dashboard.......... :lol:

 

DUS VRIENDEN, probeer het ook eens te testen met je autopapieren (in mapje) o.i.d.

 

Ben benieuwd naar jullie ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben in verschillende DHZ zaken geweest, maar noppes. Heeft iemand een idee waar dat te krijgen is en/of waar het anders voor gebruikt wordt. Ik zag in de laatste folder van het Kruidvat rubberen deurstoppen/wiggen in de aanbieding/opruiming (2 voor €1,25 of zoiets), Ben in 4 zaken geweest, maar wederom noppes; uitverkocht. Hebben zeker veel meer Passat rijders een krakend dashboard.......... :lol:

 

Je kan een wigje proberen die je gebruikt bij laminaat leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik HAD er altijd last van Recht achter de airbag ongeveer, ofjaaah vanuit die hoek kwam het geluid altijd.

 

PRECIES HET PUNT Waar wij het ook hebben!!!

 

Wat is de oplossing!??!?!

 

Ik heb ook last van die kraak daar bij de rechterairbag..volgens mij daar waar de airbag op het dashbord aansluit en alleen bij warm weer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die laminaatwig is een goed idee; bedankt.

 

Als je het dashboardkastje verwijdert kan je de airbag-ophangbeugels (2) zien die met 4x10mm boutjes aan de dwarsbalk bevestigd zit. Ik heb deze toen ter tijd wat losgedraaid en ben gaan rijden. Kan het zich opnieuw "zetten". Ik heb toen ook siliconenspray in het gleufje rond de airbag op het dash gespoten. Nooit meer daar EEN kraakje gehoord. Maar je kunt natuurlijk ook EERST siliconenspray gebruiken/testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die laminaatwig is een goed idee; bedankt.

 

Als je het dashboardkastje verwijdert kan je de airbag-ophangbeugels (2) zien die met 4x10mm boutjes aan de dwarsbalk bevestigd zit. Ik deze toen ter tijd wat losgedraaid en ben gaan rijden. Kan het zich opnieuw "zetten". Ik heb toen ook siliconenspray in het gleufje rond de airbag op het dash gespoten. Nooit meer daar EEN kraakje gehoord.

 

 

Oke zal het eens proberen met die spray..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een tussentijdse update: met één laminaatwigje op verschillende plekken in de rechter hoek van het dash geëxperimenteerd. Kraakjes voor 90% weg (dus ook goed mee te leven); effect erg afhankelijk van de plek; wigje moet, bij mij althans, +/- 10cm van de hoek afzitten voor het beste resultaat.

Maar met het autopapierenmapje was het kraken totaal verdwenen, dus het KAN nog beter. Met het mapje ertussen staat er ook meer spanning tussen raam/dash en over een groter oppervlak verspreid. Ga morgen met een 2e wigjetesten; wie weet................................!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto staat helaas in de garage ivm black sludge probleem; foto komt nog. Heb 2 laminaatwigjes provisorisch tussen raam en dash geplaatst; steekt nog boven dash uit. Probleem met een plastic wigje is dat als je hem op maat zaagt en je duwt hem ertussen, je het gemakkelijk te ver naar binnen duwt, waardoor het in de tussenruimte tussen raam en dash valt. Op zich kan dat dan weer (theoretisch gezien) een rammel geven. Door de op maat gemaakte wigjes eerst een gaatje boren waardoor een koortje en dan plaatsen is ook een optie. Mocht ie "doorschieten" dan kan je hem er weer uittrekken (hoop je........)

 

Met 1 een paar cm van de hoek en eentje op +/- 15cm van de hoek is mijn gekraak bij de A-zuil nu 100% verdwenen; hoe ik ook rij :D Nu alleen nog mooi/onzichtbaar zien weg te werken.

Veel beter zou dan ook een rubberen wigje zijn; maar waar zijn die te krijgen?????????

 

Heb jij al geëxperimenteerd met wigjes? Resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, met dat probleem zit ik ook. Het kraken is weg, maar er steekt nu een klein stukje boven het dashbord uit. En dan ook nog een groen laminaatwigje.

 

Het idee om er een gaatje in te boren had ik ook, maar ben bang dat het geen oplossing is. Volgens mij krijg je het wigje, als deze er doorheen geschoten is, nooit terug.

 

Toch eens even nadenken op welke wijze het wel netjes wegewerkt kan worden. :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een mooi zwart wigje van rubber, maar waar krijg je die? Ik heb trouwens zwarte laminaatwigjes (van Hornbach)

 

Ik vraag me trouwens af of een lange wig ONDER het dashboard, boven de stalen dwarsbalk, ook niet goed moet werken. Wat wij nu doen is het dashboard OP de dashboardsteun drukken en als je het dash nu eens wat opwipt zou het ook weg moeten zijn, Ik had al eens eerder een klein houten wigje, onder het dash en op de dwarsbalk, geprobeerd (eens op www.passat3b,de gelezen), maar dat hielp mij toen niet. Ik snap nu ook wel waarom, omdat het niet ver genoeg richting raam komt. Daar zit nl een steun voor het dashboard.

 

Als ik mijn auto vrijdag (hoop ik) terug heb van de garage, laat ik mijn zoon met een haakvormig instument tijdens het rijden (bochten) het dash eens wat opwippen; kijken of het kraken dan ook volledig verdwijnt. Dan moet het met een lange wig ONDER het dash ook lukken en is ons (en met ons vele anderen) probleem onzichtbaar opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Hornbach bouwmarkt in Utrecht. Voor filialen bij jou in de buurt (misschien) kijk dan even op http://www.hornbach.nl/home/nl/html/fs_ ... rkets.html

 

Ik zou toch even eerst kijken bij de Gamma/Formido/Karwei en anderen in de buurt, want die moeten ze m.i ook wel hebben. Ik zag laatst nog een laminaatset incl slagijzer bij de Formido (denk ik) liggen.

Maar ik blijf toch zoeken naar een rubberen wig, want die valt zeker niet zo snel "naar beneden".

 

Wat een heerlijkheid hè eindelijk zonder dat irritante gekraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Machtig, zo'n forum. Ook ik stoor me al 1,5 jaar aan dat kraakje bij bochten en drempels.

 

Nu een zwart wigje van laminaat ertussen gedaan, ongeveer 5 cm van de rechter a-stijl (daar waar carglass een stickertje heeft geplakt).

Het gekraak is over!!!

 

Wat een genot zeg. Super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

he mensen, ik heb er ook last van en net zoals ik in de eerdere berichten las, ook het rooster van de verwarming op de raam, zodra ik de hand erop hou is het al wat minder, vooral in laag toeren hoor ik zo'n rammelend/trillend geluid, ook achter het kofferbak scherm draag bij aan de overlast. Moet er wel bij zeggen dat ik een sportline heb die orgineel verlaagd is en dus ook stugger dus ook wat meer geluidjes.

 

Ik heb ook een raam van carglass ook eens proberen dan, maybe helpt het!

Pas een maand Passat rijder maar buiten de geluidjes zeer tevreden.

 

groetjess Jim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Zo, eens even een oud topic leven in blazen.

 

Ik heb ooit wel eens bij drempels of kuilen dat ik ook kraakjes hoor uit het dash ergens. Nou wil ik zoals op http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=173803 de randen rond de roosters inspuiten/smeren met een glad makend middel. Nou vraag ik me af wat ik hiervoor het beste kan gebruiken. Het mag natuurlijk de materialen niet aantasten en het moet lang blijven zitten. Heb geen zin dit elke week opnieuw te doen.

Iemand tips aangaande welk middel ik het beste kan gebruiken?

 

Tevens ga ik het kraken van de armsteun eens bekijken. Als deze uitgeschoven is dan wil deze nogal eens geluid maken. Nou hebben er daar wel meer passats last van, maar toch eens kijken of ik er wat aan kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Jammer - kon niet het jaartal van Passat terugvinden in het eerste bericht. Mijn 2006 TDI Variant Comfortline (huidig model dus) heeft ook soms een kraakje bij de rechter airbag.

Over andere geluiden gesproken: ploppend geluid van de ventilatiemotor en krakend geluid van de voorvering bij het apsseren van verkeersdrempels.

Passat zit bijna aan het eind van leaseperiode, dus wordt er weinig aan gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn auto vrijdag (hoop ik) terug heb van de garage, laat ik mijn zoon met een haakvormig instument tijdens het rijden (bochten) het dash eens wat opwippen; kijken of het kraken dan ook volledig verdwijnt. Dan moet het met een lange wig ONDER het dash ook lukken en is ons (en met ons vele anderen) probleem onzichtbaar opgelost.

 

@LvR, ik heb met interesse je verslagen gelezen van je speurtocht naar 'de kraak' en hoe deze defintief en onzichtbaar te elimineren.

 

Hoe staat het er inmiddels mee, ben je al met je zoon op jacht geweest? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

nadat het bij mij leek of de linkse schokdemper ergens los zat ben ik hier weer eens rond gaan snuffelen.

kwam op dit topic uit en ik dacht dat zal het wel niet zijn.

uit nieuwsschierigheid toch maar eens geprobeerd iets tussen het raam te drukken

en jawel probleem opgelost, hoe simpel kan het zijn... :blink:

 

super bedankt voor het uitzoeken!!

zal deze week eens wat wigjes zagen en spuiten opt werk en er tussen duwen 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn huidige Passat 1.4 Comfortline Variant 1.4 TSI DSG7 heeft een irritant rammeltje in de buurt van de airco bediening.

Net als bij de tandarts, als ik bij de garage ben, treedt het niet op.

In de linker voordeur zit ook een vaag rammeltje. Ik zal daarvoor eens alle rommel uit het deurvak halen.

Kijken, of dat een oorzaak is.

Omdat deze Passat zo superstil is, hoor je die rammeltjes des te eerder.

Kan ik wel wegdrukken met een heerlijk geluid uit de RN510.

Ik heb ook de indruk, dat de voorruit lijkt te rammelen.

Ik heb al een 3e exemplaar erin zitten.

Al in de 2e gebruiksweek in februari 2010 ging het mis. Steen ertegen en een ster.

Later nog een keer en die ruit is na 9 maanden door Carglas op garantie vervangen. Er zat lucht tussen de 2 ruitlagen, waardoor eer hinderlijke spiegelingen optraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden