Ga naar inhoud

3C MOD. Water in de koffer vermijden.


PassatMotion

Aanbevolen berichten

Ik heb dit rubber al een paar maanden in huis.

Wilde het van de week monteren, maar kreeg ineens twijfels.

Ik ben bang dat water wat in de spleet van het rubber komt er altijd, of heel lang zal blijven zitten.

De uiteinden lopen immers omhoog, je hebt zo een val gecreëerd voor het water.

Zeker als er na verloop van tijd wat vuil in komt zal het ook niet meer verdampen als het warm is omdat het water dan 'opgesloten' zit in het fijne vuil.

Uiteindelijk kan dit tot roest leiden.

Ik twijfel nu.

Misschien is het wijs om in het midden een spleet van enkele mm te houden zodat water er in het laagste punt toch uit kan.

Maar door vuil zal ook dit verstoppen op den duur. (net als afvoeren van open daken en accu bakken enz.)

Een variant trekt met regen nou eenmaal veel fijn straatvuil op de achterkant bij nat weer.

 

Denk ik te ver of heb ik een punt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik ben er nog niet over uit.

Zijkanten dichtkitten lijkt me ook niet verstandig.

Water vind altijd wel een weg naar binnen.

Kit je het dicht komt het er zeker nooit meer uit.

En wat ik lees is het wel een half uurtje werk.

Dus om het nou maandelijks er uit te halen zie ik ook niet zitten.

Denk dat ik het ongemak na het wassen maar voor lief neem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wagen is gegalvaniseerd dus roesten zal het niet doen.

Als er schade is en of geweest en je plaatst het dan dan kan het misschien ooit roesten en dan nog.

 

Meeste roestschade wordt veroorzaakt door schade die er al was.

 

Dan zou alles roesten aan de wagen waar spleten zich bevinden ( deuren, motorruimte, koffer, achterlichten ) die zijn langer nat.

In de wagen zit het vol rubbers en stopsels waar water achter kan vast zitten en schuilen.

 

Deze dichting duw je er in en moet nergens rond scherpe randen om "wat extra gevaar is voor roestschade"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Deze naad heb ik ook gedicht, met zwarte siliconen kit; 10 minuten werk en nog geen 10 Euro en het ziet er eender uit :lol:

 

Totdat je raam er een keer uitmoet..... Is wel een heel permanente oplossing....

 

Met een Stanley mesje snij je het randje zo los langs het glas zonder je lak te beschadigen. En een achterruit vervangen komt volgen mij niet zo vaak voor.

Bij mijn nieuwe Passat uit 2010 zat het rubber er al in dus dat zal tegenwoordig wel standaard zijn. :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 'm er gisteren ook in gezet.... Wulfke had er nog een liggen die ik kon overnemen....

Het ziet er niet alleen een stuk strakker uit... vannacht hadden we flinke hoosbuien en vanmorgen met regen de klep moeten openen..... echt helemaal géén water dat in de kofferbak stroomt vanuit de kier tussen het raam en de klep.... echt SUPER!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn nieuwe Passat uit 2010 zat het rubber er al in dus dat zal tegenwoordig wel standaard zijn. :?:

 

Die mod is al van eind 2009 maar vanwege meets was er vraag naar en hier dan maar een mini how-to opgezet.

Standaard!!!....tenzij dat de dealer het doorgegeven heeft aan moederbedrijf.

Sta nergens in €tka...de dichting die hier vermeld wordt komt van een 3c Sedan en is niet bestemd voor de Variant maar past wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn nieuwe Passat uit 2010 zat het rubber er al in dus dat zal tegenwoordig wel standaard zijn. :?:

Als ze het standaard nu zo leveren ga ik m er toch maar in zetten.

Grr, zal er wel weer niet genoeg de tijd voor hebben genomen, maar ik krijg die kolere strip er niet tussen. :angry:

Even afkoelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn nieuwe Passat uit 2010 zat het rubber er al in dus dat zal tegenwoordig wel standaard zijn. :?:

Als ze het standaard nu zo leveren ga ik m er toch maar in zetten.

Grr, zal er wel weer niet genoeg de tijd voor hebben genomen, maar ik krijg die kolere strip er niet tussen. :angry:

Even afkoelen....

 

 

Rustig maar Edwin....... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Oele: Gewoon een plantenspuit met water en daarin voldoende wasmiddel..... goed schudden en dan maar spuiten. Zowel de opening als het rubber goed inspuiten (heb het echt over een auto hoor).... en dan met beleid het rubber erin duwen.... (tjonge jonge, je zou het eens anders opvatten als dat het bedoeld was....) :mrgreen:

 

Mij is het ook gelukt..... dan moet een ervaren modder als jij het toch ook voor elkaar krijgen lijkt me.... ;-)

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was echt klusje van niks.

Eerst zitten pielen om het eerste stuk er in te krijgen.

Later heb ik m er nog 3x uit gehaald omdat enkele stukken me niet netjes genoeg zaten.

Of omdat ik 1 kant niet netjes afgesneden vond.

Je druk het rubber er in 1 beweging in als je de slag te pakken hebt.

Voldoende zeep is het magische ingrediënt .

Alleen het stuk op de beide uiteinden is lastig netjes te krijgen omdat de naad hier wijkt en de strip minder geklemd zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden