Ga naar inhoud

  • 0

Hoeveel antenne's in 3C, hoe 2e plaatsen nu?


oele

Vraag

Onder aan pagina nieuwe vraag

 

 

 

Ik heb in mijn auto, voor zover ik weet, maar 1 antenne.

Nu heb ik de afgelopen dagen 3 VW's open gehad en allen hadden 2 antenne's, ook bij modellen die een OEM radio met 1 antenne hadden.

Het zou natuurlijk kunnen dat 1 stekker bij mij naar benden lag en dat ik m niet heb gezien.

Hebben 3C's standaard 2 antenne's of zit daar toch verschil in.

En is er achter te komen zonder de radio er uit te halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Normaal moet je een 'A' hebben... Deze zonder index is geschikt voor AM en FM, dus die moet ook alleen voor FM werken....

 

@oele : zeker.... Dynaudio is fiijn om te genieten....

@wulfke : oele heeft sneller gereageerd.. dus hij heeft de versterker en kabel.... ik heb nog wel enkele halve kabels liggen, die kunnen we wel repareren... en aan een versterker geraak ik ook nog wel....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Normaal moet je een 'A' hebben... Deze zonder index is geschikt voor AM en FM, dus die moet ook alleen voor FM werken....

 

@wulfke : oele heeft sneller gereageerd.. dus hij heeft de versterker en kabel.... ik heb nog wel enkele halve kabels liggen, die kunnen we wel repareren... en aan een versterker geraak ik ook nog wel....

 

grtz, dre

 

Geen probleem Dreke, het leven is voor de snelle beslissers hé.

Ik ga dan wel eens bij de dealer langs (moet er toch nog eens zijn voor de afdichtingsrubber voor de kofferklep)

dus ik moet shoppen voor :

000 098 657 ( kabel + fakra stekkers ? )

3C9 035 552 A ( versterker FM voor de rechtse kant )

N 013 969 21 ( Bout voor bevestigen van versterker )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kan je eens laten weten wat het +- kost want dit wil ik ook wel gaan shoppen :)

 

ok, no problemo, laat je nog wel wat weten wat het kostenplaatje is

wel ga je dan ook zo een diversity adapter moeten hebben indien je radio die nu geplaatst is maar 1 fakra antenne aansluiting heeft.

 

@ wulke : je hebt waarschijnlijk ook nog de plastiek moer nodig die in de stijl klikt. Die kabel heeft 2 fakrastekkers.

 

grtz, dre

 

Thx Dreke,

weet je ook toevallig de bestelcode van die moer ?

En de kabel is al een voorbereidde kabel met langs beide uiteinden een fakrastekker dan ? gaat dit dan een witte of een beige stekker zijn of moet ik dat uitdrukkelijk vragen ?

Weet je ook toevallig welke route de kabel normaal gezien volgt als ik deze wil inbouwen (is maar dat ik de goede route volg en zo de kabel lang genoeg is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nummer van de moer : WHT 000 025, schroef 4,8 x 13 x 15, bijpassende parker : N 013 969 21, parker 4,8 x 16

De kabel die ik had had een appelblauwzeegroen kleurige stekker. Wel aan beide kanten fakra.

De antennekabels gaan achteraan via de dorpel, aan de voorzetel onder het tapijt door naar de middenconsole, en zo verder naar de radio... (de linkse komt ook langs de rechtse kant naar voren, je zal hem wel vinden...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nummer van de moer : WHT 000 025, schroef 4,8 x 13 x 15, bijpassende parker : N 013 969 21, parker 4,8 x 16

De kabel die ik had had een appelblauwzeegroen kleurige stekker. Wel aan beide kanten fakra.

De antennekabels gaan achteraan via de dorpel, aan de voorzetel onder het tapijt door naar de middenconsole, en zo verder naar de radio... (de linkse komt ook langs de rechtse kant naar voren, je zal hem wel vinden...

 

grtz, dre

 

Super ! thx voor de info, hier kan ik mee verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

000 098 657 ( kabel(6m) + fakra stekkers ? ) : 29€

3C9 035 552 A ( versterker FM voor de rechtse kant ) 36€

N 013 969 21 ( Bout voor bevestigen van versterker ) 0.16€

WHT 000 025 (plastiek moer voor in de stijl)0,40€

* vorher messen würd ich sagen

Und Bilders für eine Anleitung machen, bitte.

Den Umbau ich bereits hinter mir. Eine Anleitung schreibe ich noch (gerne mal daran erinnern). Im Anhang ist ein Bild von der C-Säule mit dem Antennenstecker der Scheibenantenne. Er ist mit Klebeband an der C-Säule fixiert.

Es reichen übrigens 4,5 m Antennenkabel aus. Ich habe 5 m universalcodiert im Zubehör für 18,50 EUR gekauft.

Den Airbag-Clip sollte man mit einplanen, der kann beim rausknippen Schaden nehmen.

Der Einbau hat rund 30 - 45 Minuten gedauert.

Gruß

 

blijkbaar is 5m genoeg

 

dus

kabel

000 098 656 moet genoeg zijn

 

prijzen volgens duits forum

 

de chinees heeft geen farka aansluiting enkel een gewone antenne aansluiting maar er zit een spanningsinjector bij met 2 farka uiteinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even oud topic gebruiken.

 

Ik heb een rns kloon in mijn 3c en slecht bereik.

 

Gekeken welke kabels er liggen en dat zijn er 2. Witte en beige/bruin. Aleen de witte past op radio. Ander stekkertje is net iets anders.

 

Op de radio zit dus ook een fakra aansluiting.

 

Er zit geen adapter tussen dus die moet er zeker aan.

 

Ik wil dan gelijk die andere stekker er bij op zetten.

 

Zou de volgende kabel werken of kan die beige hier niet aan? Omdat die ook niet op de radio past.

 

klik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met deze adapter ga je alleszins de twee antennes op je radio aansluiten wat in een betere ontvangst gaat resulteren. De blauwgroene stekker zal wel in je radio passen, dat is normaal een universeel stekkerhuis.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Okee, dan moet ik waarschijnlijk alleen die beige stekker wat aanpassen omdat die andere nokjes heeft.

 

Van dieseltje heb ik al begrepen dat een bruine stekker een retour is. Maar die moet dan nog donkerder zijn volgens mij.

 

Ik heb de volgende stekkers:

 

imag0233h.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Okee, dan moet ik waarschijnlijk alleen die beige stekker wat aanpassen omdat die andere nokjes heeft.

ja, gewoon nokje wegsnijden en hij past in de contrastekker.

 

 

Van dieseltje heb ik al begrepen dat een bruine stekker een retour is. Maar die moet dan nog donkerder zijn volgens mij.

Ik heb de volgende stekkers:

 

Retour bij een antennekabel? Dat kan ik niet plaatsen. Maar maakt niet uit. Het kastje van ebay is tevens een fantoomvoeding waardooor de aktieve raamantennes gevoed worden en ze hun werk optimaal kunnen doen. Gewoon kopen en aansluiten en je ontvangst zal (zeer) goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De witte is AM en FM, de bruine is alleen FM. Twee antennes om steeds een goed eontvangst te waarborgen. De RNS schakeld automatisch om naar de antenne met de beste ontvangst...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ontvangst is een al een stuk beter maar nog niet 100%.

 

De bruine stekker doet volgens mij niet zoveel, maar is wel aangesloten.

 

Stekkers zijn gewoon zonder nokjes dus pasten gewoon.

 

Stroom kon ik zo in iso stekker wisselen met de blauwe.

 

De af functie werkte hier nog niet, morgen op weg naar werk testen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb in allebei mijn zij ruiten een antene, maar heb alleen maar een blauwe, en een witte stekker in mn RNS. navigatie en radio werken prima.

 

jan

 

Een variant heeft altijd twee raam-antennes, ze zitten immers in de ruiten en zonder worden de ruiten niet gemaakt. Ze hoeven niet allebei aangesloten te zijn, ofwel in de C-spijl kan maar aan een kant een module zitten om hem aan te sluiten.

 

Dit wordt bepaald door het type navigatie bij bestelling van de nieuwe auto. Had je een RNS-300, dan was er sprake van slechts 1 aangesloten FM antenne, simpelweg om dat de RNS 300 maar een FM antenneingang heeft. De RNS-MFD2 of RNS 510 hebben twee FM antennes, net als de radio-ce spelers zoals de RCD300, 500, 310.

 

Indien er later dus een toestel geplaatst wordt mettwee FM antenne aansluitingen, zou de tweede antenne ook aangesloten moeten worden, dat is dus module bij het raam plaatsen, kabel leggen en aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een variant heeft altijd twee raam-antennes, ze zitten immers in de ruiten en zonder worden de ruiten niet gemaakt. Ze hoeven niet allebei aangesloten te zijn, ofwel in de C-spijl kan maar aan een kant een module zitten om hem aan te sluiten.

 

Dit wordt bepaald door het type navigatie bij bestelling van de nieuwe auto. Had je een RNS-300, dan was er sprake van slechts 1 aangesloten FM antenne, simpelweg om dat de RNS 300 maar een FM antenneingang heeft. De RNS-MFD2 of RNS 510 hebben twee FM antennes, net als de radio-ce spelers zoals de RCD300, 500, 310.

 

Indien er later dus een toestel geplaatst wordt mettwee FM antenne aansluitingen, zou de tweede antenne ook aangesloten moeten worden, dat is dus module bij het raam plaatsen, kabel leggen en aansluiten.

 

 

wat zijn ongeveer de kosten en de onderdeel nummers om de tweede antene aan te sluiten, bedankt trouwens voor al de info

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Topic ff nieuw leven  inblazen :mrgreen:

 

Bij mij is de ontvangst van zenders nou niet bepaald denderend. C style rechts opengemaakt:

 

                                  c%20style1_zpskoyx6o6k.jpg

 

 

En inderdaad, er zit daar dus geen antenneversterker, er kan dus nog winst behaald worden :)

Het zwarte stekkertje wat daar los hangt, daar moet dus de module op aangesloten worden?

 

Als ik alles goed begrepen heb, heb ik dus nodig:

 

000 098 657 ( kabel(6m)
3C9 035 552 A ( versterker FM voor de rechtse kant)
N 013 969 21 ( Bout voor bevestigen van versterker )
WHT 000 025 (plastiek moer voor in de stijl)

 

Er wordt in dit topic ook gesproken over fakra stekkers? :blink1:

 

Kan iemand mij ff zeggen of dit klop en heeft iemand misschien nog wat onderdeeltjes liggen of zo?

 

Bvd,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt,

In de module kan je het zwarte stekkertje inklikken,

Met de antennekabel kan je de antenne module koppelen dmv fakra stekkers (deze zitten al op de antennekabel)

Dan de dorpels openmaken en de antennekabel baar voren brengen tot achter de radio/navi.

 

Wel even opmerken dat je radio geschikt moet zijn voor de diversity antenneschakeling.

Als je radio niet geschikt is kan je diversity creeeren door een omvormer ertussen te zetten.

http://www.acrlommel.be/navigatiesystemen/zenec-nc-ant-kanaal-diversity-antennenadapt-p-15394.html

 

Als je bvb een rns erin hebt zal je ofwel de fakra stekkers wat moeten aanpassen of een verloopstekkertje kopen aangezien normaal bij diversity de 2 antennekabels in 1 fakra blokje zitten.

http://www.acrlommel.be/onderdelen/zenec-nc-ant2-dubbelfakra-adapterkabel-p-51507.html

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Radio is geschikt voor diversity schakeling, dat staat tenminste in de specs.

Er zijn bij de radio een aantal stekkertjes voor de antenne bijgeleverd weet ik,

moet ik de doos weer ff van zolder halen.

 

Zal eerst een zorgen voor de module in de c style en een kabel naar voren trekken, zie dan wel weer verder.

Eerst de verschillende onderdelen bij elkaar zoeken, voor een zacht prijsje, want ik ben tenslotte 'n ollander, hé.

aangepast door eerse032
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden