p.g.w.verweij Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 Zal al wel elk jaar voorkomen, maar toch ff de vraag voor nu. Wanneer verwisselen jullie weer terug naar Zomersokjes? Het is nu best weer warm aan het worden en met deze zon is het wegdek stukken warmer dat de gevoelstempratuur! Just wondering;) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 redmiller Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 Mijn zomersloffen zitten er al lang onder! De temperatuur van 7 graden waarbij een winterband voordeel zou hebben is al lang achterhaald. Met de hevige regenval van een maand geleden werd het gewoon harstikke gevaarlijk op mijn winterbanden... Ik voelde de asr constant ingrijpen bij een gangetje van 75km/h Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fect Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 Mijn zomersloffen zitten er al lang onder! De temperatuur van 7 graden waarbij een winterband voordeel zou hebben is al lang achterhaald. Met de hevige regenval van een maand geleden werd het gewoon harstikke gevaarlijk op mijn winterbanden... Ik voelde de asr constant ingrijpen bij een gangetje van 75km/h Wat voor winterbanden heb jij dan? winterbanden moeten toch met hevige regenval ook meer grip hebben dat een normale zomer band? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blaauwwiekel Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 Uhhh zo... net als hier bij 7e seconde... Hehehe de Dacia BADJAS Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BlackPassat Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 Mijn wintersloffen zijn niet meer geschikt om volgend jaar nog eens gemonteerd te worden. Nu rijd ik ze dus maar gewoon op, voordat ik naar de zomerbanden wissel. Dat luchtsleutelgedoe en "een kwart voor het afbreken" zijn toch hopelijk geintjes? Vastzetten van wielmoeren op het juiste aandraaimoment is een serieuze zaak. Ja inderdaad dan heb je een momentsleutel nodig, maar dat geeft je wel zekerheid over "vast genoeg, en niet té vast" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blaauwwiekel Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 Ik ben boerelul, pak een kruis sleutel en draai goed vast. Niks geen moment daar vertrouw ik niet op. Dan draai je immers met de vinger toppen de bouten los, gewoon goed vast die dingen. Persoonlijk hoor, iedereen zal dat te vinden, maar ik zet even goed kracht en dan weet ik zeker dat ze vast zitten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BlackPassat Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 Het eerste deel van je reactie spreekt voor zich Sietze. Jij beweert dat jouw "vast is vast" een constantere kwaliteit geeft dan een geijkte momentsleutel?? I'll rest my case. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Thunderflash Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 Ik zet deze week beide auto's over op zomerbanden. Aangezien ik voor 4 maanden vertrek naar Afghanistan (zie ander topic). Wordt anders wel erg lang doorrijden op winterbanden tot juli voor moeders. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blaauwwiekel Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 Het eerste deel van je reactie spreekt voor zich Sietze. Jij beweert dat jouw "vast is vast" een constantere kwaliteit geeft dan een geijkte momentsleutel?? I'll rest my case. Doe ik al jaren. Op mijn vorige werk moest het ook met moment, en noemde ook tegen de klant dit heel verstandig was. Maar ik vond het moment altijd maar erg laag, ook collega's gevraagd en die zeiden mij dat het klopte, dat ik ze niet te zwak vast zette, maar ik weet niet wat dat is. Het moet gewoon goed vast. Mathijs keek mij ook raar aan toen ik bij hem de wielen vast zette, en hij deed dat ook met knik knik, en melde gelijk even dat ze thuis wel vast gezet worden. Snap best dat het rek bouten zijn, maar als je zo kijkt moet je elke wissel ook nieuwe bouten hebben want die rekken ook uit. Dus als je dat niet doet is het ook niet safe, en zo kunnen we wel even doorgaan. Goed vast die krengen, en krijgt de vrouw ze niet los met lekke band, En mijn vrouw is dapper. Dan kan ze altijd anwb bellen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 haha.. ik ben boerelul... tja.. niets tegen in te brengen ... maar gij komt en bent ene GROOTEGAST.. kunt je bij sommige ook wel voorstellen als je zegt vastdraaien..... dat je ze na 10km kunt gaan halen dat ze zonder wielen zitten! Dat jij ze vastdraaid ok... en dat deze niet meer los gaan dat geloof ik je ook direkt Groot voordeel van garages die van hun medewerkers eisen met een moment sleutel te werken vind ik dat ze nu verplicht zijn om een keer na te trekken, ipv. zoals vroeger veel gebeurde, luchtsleutel en dat zit vast... yeah right.. heb ik mijn ervaring ook eens mee opgedaan maar feit is dat als mensen om advies vragen een momentsleutel gewoon altijd beter is net als kruislings aandraaien ipv een rondje te maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dino-tjuh Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 Dan ga ik toch maar eens op zoek naar een moment sleutel..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 @ joost als je nog in valkenswaard komt kun je die van gewoon ff ophalen, geef je hem een week later of zo weer terug.. no prob... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dino-tjuh Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 @ Eric dank je wel... neem ik even mee. We hebben even contact. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jerom Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 Zomersloffen liggen er weer onder. Staat weer een stuk beter. Gr Jerry Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raphael Geplaatst 8 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2011 Het is weer tijd om de wintersloffen te verruilen voor de zomersloffen dus zit nu met een vraagstuk: Wanneer is het tijd om de banden te vervangen? Nieuwe te kopen dus. 2 van mn zomerbanden hebben nog 3mm, 2 nog 4mm. Ik denk dat als die met 4mm voor gaan (de aangedreven wielen) en die met 3mm achter dat ik er nog een seizoen op kan rijden. Maar ben er niet zeker van. Wat denken jullie? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bootje_Ronald Geplaatst 9 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2011 Volgens mij is 2mm. minimum profieldiepte voor een APK. Ikzelf laat het zo ver nooit komen. Al je auto (lees: een ruime 1,5 ton) staat gemiddeld op 90 cm. rubber (4x225 voor de som). Is je enige contact met de weg, dus die vervang ik liever te vroeg dan 1 keer te laat. Met 4mm. voor kun je nog wel even vooruit, maar dat hangt natuurlijk ook van je kilometrage en rijstijl af... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 9 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2011 APK eis is 1,6mm dacht ik. De slijtblokken geven 2mm aan, maar ik vervang ze ook altijd eerder. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AJV Geplaatst 9 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2011 26 maart is voor mij de "wisseldag", moet van 4 auto's de winterbanden omzetten naar zomer!! Ik ben wel uitgekeken op die plastic doppen..... Ik wil dan gelijk de remklauwen van mijn auto in de hammerite zetten. Ik lees hier over de momentsleutel, met hoeveel Nm zetten jullie de bouten vast? Ik heb het altijd met de kruissleutel gedaan en nooit een probleem mee gehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 The Master Geplaatst 9 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2011 Tja das de keuze tussen veiligheid en kosten. Ik vervang ze bij <3mm, maar das persoonlijk! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 p.g.w.verweij Geplaatst 9 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2011 Vervangen als je ijzer gaat zien toch.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 p.g.w.verweij Geplaatst 9 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2011 Gewoon met kruissleutel, krijg je ook geen pijnlijke momenten.. EN inderdaad! Vast is vast! Gewoon, eerst bovenstbout licht vast draaien en dan diagonaal, diagonaal, diagonaal en dan tot ze allemaal vast zitten, zoekt de band ook mooi zijn eigen middelpunt:) Je hoeft er geen heftruk aan tr hangen, maar gewoon op gevoel vast zetten! ZO gaat het in Duistland en Oostenrijk ook gewoon lekker! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dino-tjuh Geplaatst 9 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2011 Is het verstandig om nieuwe bouten te gebruiken, die heb ik namelijk ? Of de oude gewoon doen ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 p.g.w.verweij Geplaatst 9 maart, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2011 Maakt in principe niks uit.. Naar mij weten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jasper Geplaatst 9 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2011 26 maart is voor mij de "wisseldag", moet van 4 auto's de winterbanden omzetten naar zomer!! Ik ben wel uitgekeken op die plastic doppen.....Ik wil dan gelijk de remklauwen van mijn auto in de hammerite zetten. Ik lees hier over de momentsleutel, met hoeveel Nm zetten jullie de bouten vast? Ik heb het altijd met de kruissleutel gedaan en nooit een probleem mee gehad. Hier nog een die een potje hammerite heeft staan Neem altijd 130Nm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raphael Geplaatst 9 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2011 Volgens mij is 2mm. minimum profieldiepte voor een APK. Ikzelf laat het zo ver nooit komen. Al je auto (lees: een ruime 1,5 ton) staat gemiddeld op 90 cm. rubber (4x225 voor de som). Is je enige contact met de weg, dus die vervang ik liever te vroeg dan 1 keer te laat. Met 4mm. voor kun je nog wel even vooruit, maar dat hangt natuurlijk ook van je kilometrage en rijstijl af... Kilometrage valt wel mee, heb nu denk ik 5000 gedaan sinds ik hem heb (oktober geloof ik). Tja das de keuze tussen veiligheid en kosten.Ik vervang ze bij <3mm, maar das persoonlijk! Daar zit ik nu dus inderdaad over na te denken. Ze zijn nog boven de 3mm allemaal dus opzich kan het wel. Maar ik ben ook iemand die graag goeie banden en remmen heeft (reden dat ik voor de winter meteen goeie velgen met winterbanden heb gekocht) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blaauwwiekel Geplaatst 9 maart, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2011 Ik heb gewoon dezelfde bouten die er weer in komen, maar als je zo op de moment sleutel bent moet je het ook goed doen. En nieuwe bouten monteren, anders neem je de kracht van het vorige moment over terwijl de bouten al zijn gerekt. Vandaar dat ik erbij blijf vast is vast, en gewoon met kruis sleutel, en dat voldoet mij erg goed. Geen moment nodig, Ja het moment om ze eronder te zetten, daarbij dus het juiste moment afwachten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
p.g.w.verweij
Zal al wel elk jaar voorkomen, maar toch ff de vraag voor nu.
Wanneer verwisselen jullie weer terug naar Zomersokjes? Het is nu best weer warm aan het worden en met deze zon is het wegdek stukken warmer dat de gevoelstempratuur!
Just wondering;)
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
11
7
6
4
Popular Days
8 ma
40
19 ma
15
9 ma
11
20 ma
8
Top Posters For This Question
p.g.w.verweij 11 posts
Bassie 7 posts
Dino-tjuh 6 posts
vwsp220remon 4 posts
Popular Days
8 ma 2011
40 posts
19 ma 2011
15 posts
9 ma 2011
11 posts
20 ma 2011
8 posts
Posted Images
79 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten