Ga naar inhoud

  • 0

Motor kapot gelopen 3C.


Vw ex

Vraag

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Foppe,

 

Hier is een terugroepactie voor geweest. Kijk eens in je service boekje als het goed is staat er op een van de achterste bladen 13D8.

 

Bij deze terugroepactie wordt het kettingwiel vervangen door een tandwiel met een tegentandwiel.

De oorzaak ligt in het feit dat de hoeken van de meeneemas waar het kettingtandwiel op zit te rond worden waardoor uiteindelijk de oliepomp stopt.

 

Het vastlassen wordt niet uitgevoerd door de dealer. Naar mijn mening kan vastlassen ook gevaarlijk zijn omdat de lassen bestand dienen te zijn tegen de wisselende mechanische krachten alswel de wisselende thermische krachten. Je moet dus wel degelijk weten waar je mee bezig bent. Ik zou de voorkeur geven aan een vaste verbinding door middel van locktite.

 

Er word hier bedoeld het vastlassen van de zeskant stift in de balansas. Het gaat dus niet over de primaire aandrijving van de balansassen Dit heeft mechanisch en thermisch geen gevolgen. al 12000km gaat dit goed...

 

@Nitro68: Dat is moeilijk te zeggen omdat niet exacr bekend is vanaf wanneer VW is overgestapt van ketting naar tandwiel. De mijne is van oktober 2006 en modeljaar 2007 en deze heeft ook de modificatie gehad. wil je het zeker weten dan kun je met je chassisnummer naar de dealer om het te vragen.

 

@ Nijmor: Uiteraard bedoel ik het vastzetten van de stift in de balansasmodule. Deze is bij mij vastgezet met daarvoor speciale locktite. en of het helpt weet ik niet maar ik heb er sindsdien 100.000 kilometer mee gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De BMP heeft als grootse probleem die oliepomp aandrijving. Als je deze gelijk vast last heb je er geen probleem meer mee

Dat is bij mij ook het probleem geweest in het begin. Heeft mij een nieuwe motor gekost, maar deze heeft wel alle update spullen erin zitten nu. Loopt weer als de brandweer, Alweer een jaar ssstt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar als dr nog wel een ketting op zit, en hij moet vervangen worden dan ga je financieel dr bijna onder door, of doet de garage een tegemoed komen.

Afgelopen week net mn 2de massavliegwiel en die balans as dinges met ketting laten vervangen voor 1 met tandwielen.

 

Heb de rekening nog niet, maar ik zie het somber in

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net aangemeld bij de club. Ben benieuwd...van de week stopte mijn 2.0 TDI (103KW) zomaar. Diagnose (voorlopig) verstuiver defect, kabelboom vervangen. Als dat niet helpt, ECU vervangen. Schade minimaal 1200 euro incl. maar kan nog oplopen tot 2700 incl. Bouwjaar 2007, 195.000 km. Dit lijkt mij of ondeugelijk materiaal of een ondeugelijke constructie. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Is dit voer voor coulance oid? Groet JobZ

 

Jobz, vergeet je niet aan te melden op onze topic

viewtopic.php?f=185&t=36602

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier wel een mogelijk verband tussen de kapot gelopen balansas-oliepompmodule en een kapot vliegwiel. Al degene die we hier vervangen hebben hadden ef een kapot of net vervangen vliegwiel..........

Heb eens zitten denken wat er gebeurt wanneer er een kant "tegenwerkt", de balansas moet er extra hard aan werken de motor toch trillingsvrij te laten lopen. Neem dan de niet heel geweldige oplossing in de vorm van het "inbusachtige" asje wat de verbinding moet maken tussen pomp, balansas en krukastandwiel en een ongelukkige constructie is geboren.....

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sjonge jonge..... wat een ellende zeg. Ik heb mede door de problemen met de verstuivers van de 2.0 tdi blokken niet gekozen voor die wagens. Ik rijd nu alweer dik 3 jaar probleemloos rond met mijn gechipte 1.9 tdi (BXE blok). Klopt effe af ;)

Enige wat echt stoorde was de koppeling welke het na het chippen niet meer lekker wilde doen maar dat was bekend. Ik hoop echt dat men in de VAG groep wat meer gaat bezig houden met die problemen zoals hierboven omschreven. Als je kijkt hoeveel Passatjes er wel niet rond rijden dan mag ik hopen dat het beter gaat worden met de laatste generatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja das ook een idee.

 

Eerst voor een capitaal je auto laten maken.

Dan vervolgens voor een prikkie weg geven. Naar de bank persoonlijke lening aanvragen om de rekening te betalen

En een 19 kopen.

 

Ik zeg super deal.

 

Tis gewoon schandalig, dat de pon niets onder coulance doet.

In duitsland is het bekend, en wordt alles gewoon vergoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ach, bij de 1,9tdi wordt je ook niet blij van vliegwielen, nokkenassen met stoters. Verder rijdt een 2.0tdi absoluut beter, al was het alleen al door de langere versnellingsbak en hoger koppel.

 

Jos.

Dan ben ik benieuwd of je dit nog zegt, na de 18e Jos. Want dan heb jij nog niet in mijn 2.0 tdi hobbel en schudde bak gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden