Ga naar inhoud
  • 0

Terugroepactie staafbobines


longfellow

Vraag

Op verschillende Volkswagens zowel Golf als Passat is een terugroepactie van toepassing die betrekking heeft op de staafbobines, de uitvoering van de actie wordt onder garantie afgewikkeld.

Voor verdere informatie neem contact op met een Volkswagen dealer die kan je vertellen of jouw auto ook onder die actie valt

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat betreft de 1.8T, de 3B (EU) heeft hier geen last van, deze heeft nog een centrale ICM (Ignition Control Module). Deze zit bovenop het luchtfilterhuis. Die ICM kan wel stuk gaan (ivm falende contactpasta, te verhelpen met bv Artic Silver). De 3B (US) had al veel eerder de geintegreerde versie, alleen de AEB motorcode heeft de ICM en de issue dus niet. De 3BG 1.8T (EU en US) heeft het probleem ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou da's lekker.... van udenhout vond het bij de terugroepactie een goed idee om slechts twee bobine's te vervangen en twee oude te laten zitten.... geen idee waarom, ik heb nog geen tijd gehad om er langs te gaan en krijg dat vandaag dus op mijn bord....

 

vrouw zegt de auto stottert... ff vagcom er aan, misfire op cilinder 2.

bobine's gewisseld en bougies omgewisseld, ja hoor probleem schuift mee met de bobine.

 

dus omdat udenhout de terugroepactie niet volledig heeft uitgevoerd zit ik nu met een defecte bobine .... grrr

morgen maar eens even bellen, ik hoop dat ik ook gewoon naar de dealer in de buurt kan om de terugroepactie af te maken....

kan moeilijk op 3 cilinders 40km naar eindhoven rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nou da's lekker.... van udenhout vond het bij de terugroepactie een goed idee om slechts twee bobine's te vervangen en twee oude te laten zitten.... geen idee waarom, ik heb nog geen tijd gehad om er langs te gaan en krijg dat vandaag dus op mijn bord....

 

Riekt naar verkapte kostenbesparing...Bij iedereen die in aanmerking komt zijn toch alle bobines vervangen?!? Zou even verwijzen naar de opgedane kennis op dit forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ook nog de volgende passage op internet gevonden:

 

Was ich bisher herausgefunden habe: Die Aktion läuft unter dem Code 28F5 und betrifft 1.8T, egal ob Skoda, VW, Seat oder Audi.

Folgende Zündspulen sind in Ordnung und werden nicht getauscht: 06A 905

115 D, 06B 905 115 R, 06C 905 115 L, 06C 905 115M Sind andere Zündspulen als die vorgenannten montiert, werden alle Zündspulen kostenfrei gegen die 06A 905 115 D ausgetauscht.

Einfach mal beim vorbeifahren und anfragen. Normalerweise werden dann

die TN´s gecheckt und ggf. ein Termin für den Austausch vereinbart.

 

Als dat zo is dan heeft de dealer z'n werk wel goed gedaan, de 'oude' zijn namelijk een 115L en een 115R geloof ik. Deze vallen buiten de omruilactie..... maar gaan ook stuk helaas.... dan toch maar even een nieuwe bestellen alvast bij de lokale dealer, kan ook nooit geen kwaad om een reserve bij te hebben. kan ik de kapotte mooi gebruiken om mijn 16v KR motor COP gereed te maken, moet namelijk nog wat afgefreesd worden aan de kop heb ik ergens gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

4 weken geleden nieuwe bobines gekregen terwijl auto liep als een zonnetje. Nu loopt de motor onregelmatig en het motormanagements lampje brand soms.

Gister auto bij vriend aan de computer gehad en gaf ie storing aan bij de bobines. Komende woensdag maar naar de dealer voor waarschijnlijk weer nieuwe bobines....... lekker dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 weken geleden nieuwe bobines gekregen terwijl auto liep als een zonnetje. Nu loopt de motor onregelmatig en het motormanagements lampje brand soms.

Gister auto bij vriend aan de computer gehad en gaf ie storing aan bij de bobines. Komende woensdag maar naar de dealer voor waarschijnlijk weer nieuwe bobines....... lekker dit.

 

Heel vreemd inderdaad.

Ik had al een storing en na de bombine''s is het wel erger geworden.

Bij mij was er uiteindelijk een sensor stuk. ( 071 957 147)

Deze: http://seekpart24.com/hella/sensor-crankshaft-pulse-6pu009146391?c=100249&at=11519

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 weken geleden nieuwe bobines gekregen terwijl auto liep als een zonnetje. Nu loopt de motor onregelmatig en het motormanagements lampje brand soms.

Gister auto bij vriend aan de computer gehad en gaf ie storing aan bij de bobines. Komende woensdag maar naar de dealer voor waarschijnlijk weer nieuwe bobines....... lekker dit.

 

Heel vreemd inderdaad.

Ik had al een storing en na de bombine''s is het wel erger geworden.

Bij mij was er uiteindelijk een sensor stuk. ( 071 957 147)

Deze: http://seekpart24.com/hella/sensor-crankshaft-pulse-6pu009146391?c=100249&at=11519

 

 

ok bedankt, als het niet aan de bobines ligt zal ik dit doorgeven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik was alleen voor dit geintje al 236 euro armer.

 

Nadere toelichting:

 

Ik heb voor de bobine''s niets betaald uiteraard.

Ik ging naar de garage vanwege een storing.

Vaak moest ik de Passat flink doorstarten en sloeg hij aan.

Ook het EPC lampje op mijn dashboard sprong dan aan.

Als ik hem hierna uit deed en opnieuw startte deed hijhet weer.

Voor dit probleem ben ik naar de dealer geweest,

Toen kwamen ze er achter dat de bobine''s voor een terugroepactie in aanmerking kwamen.

Dus deze zijn kosteloos vervangen.

2 weken later had ik op nieuw het probleem, dus weer terug.

Het ritje naar de dealer was er 1 uit de categorie spannend.

Ik had een motorstoring en de auto begon in te houden / te bokken.

Aangezien dit de eerste keer was dat er echt een motorstoring optrad kon men hem nu uitlezen met een foutmelding.

Dit bleek dus een sensor te zijn die nu definitief de geest had gegeven.

De sensor incl. vervanging kostte 236 euro, dit staat dus los van de terugroepactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook de mijne (2003 3BG 2.0 20v) komt in aanmerking. Volgende week vrijdag is ie aan de beurt. Overigens merk ik er helemaal niks aan de auto, wat zouden de verschijnselen moeten zijn van "foute" staafbobines?

 

Kom net terug van de dealer, vier nieuwe staafbobines gehad.

Het voelt toch een beetje als een cadeautje krijgen als je nieuwe onderdelen voor niks krijgt voor een acht jaar oude Passat. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik lees net dit topic en mijn passat is een 3 BG 2.0 8 klepper,heeft deze ook staafbobine's?

Ik heb namelijk ook dat de wagen uitvalt en als ik hem dan weer start brandt het esp lampje en ook het abs lampje dacht ik.

Als ik hem start als hij met deze storing uit is gevallen hoor ik nu steeds flinke ploffen onder de kap voor hij aanslaat en als hij dan aanslaat loopt hij volgens de toerenteller ongeveer 400 toeren.

dan zet ik hem stil en start weer en dan is de storing weg.

Rarara wat is het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden