Ga naar inhoud
  • 0

Terugroepactie staafbobines

Vraag

Geplaatst

Op verschillende Volkswagens zowel Golf als Passat is een terugroepactie van toepassing die betrekking heeft op de staafbobines, de uitvoering van de actie wordt onder garantie afgewikkeld.

Voor verdere informatie neem contact op met een Volkswagen dealer die kan je vertellen of jouw auto ook onder die actie valt

:D

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Net gebeld door vd Udenhout dat de bobines inderdaad vervangen worden. We zullen straks wel zien of dat echt zo is en of mijn Passie dadelijk weer gaat als een trein. Zal erg veel schelen in vermogen denk ik: NOT....

Is iig mooi dat VM deze actie doet.

Tevens zijn mn remblokken aan de voorzijde aan vervanging toe, maar dat wist ik natuurlijk al :mrgreen:

Ja, "ze zitten 2mm voor de sensor nu, dus u zult wel binnenkort een melding krijgen op uw dashbord" :roll:

Ik heb die melding dus al gehad en heb ik ff met VCDS uitgezet....

Ach, ff blokken bestellen en vervangen dus. Dat hoeven ze voor mij niet te doen, vind de prijzen die hun vragen voor het materiaal veel te hoog.

O ja, en de koplampen moesten iets afgesteld worden. Ok....

Al met al valt het alles mee :P

• 0
Geplaatst

:P

Dieselauto's hebben geen bobines omdat ze geen bougies hebben. (Wel gloeispiralen maar da's iets heel anders) :wink:

Veel benzineautos hebben 1 centrale bobine, of bij grotere motoren soms 1 per cylinderrij. Moderne benzinemotoren hebben echter soms voor iedere bougie een eigen bobine, die als het ware in de bougiedop verwerkt zit. Dan krijg je dus zo'n ding als op het plaatje hierboven, wat ook wel een staafbobine wordt genoemd.

• 0
Geplaatst

Het probleem met de bobines speelt al jaren.

Is standaard uitrusting bij ANWB auto's...

Mooi dat het nu eindelijk aangepakt wordt.

De Eos-en van vrouw en ma uit 2006 mogen ook terug hier voor.

• 0
Geplaatst
Net ook even Huiskes-Kokkeler gebeld. Geldt alleen voor benzine motoren, diesel heeft geen staaf bobine....

:shock: daar heb ik nu een vw caddy van in bruikleen :mrgreen:

• 0
Geplaatst

2 reeds vervangen wegens defect (coulance) , dealer nu check gedaan op overige 2 obv 'werkplaatsactie'.

, niet preventief vervangen: serie nummers bobines vielen niet in range terugroep actie.

• 0
Geplaatst

Gisteren zijn inderdaad bij mijn ALT motor uit 2003 alle 4 de bobines vervangen. Heb het even gecontroleerd en inderdaad, er zitten 4 hagelnieuwe bobines in mijn blok. Scheelt toch weer zn €250,- aan materiaal + uren.

Heb nog even nagevraagd voor welke auto's/types/motorcodes dit nu van toepassing is maar de persoon in kwestie vertelde mij dat hij dat zo niet kon zeggen. Hij vult enkel het kenteken in het systeem in en deze geeft aan of de auto in aanmerking komt voor de actie of niet.

• 0
Geplaatst

heb je toch mooi meegenomen. Toch vind ik het wel vreemd. Hij weet toch welk type bobine's hij vervangt? Je kunt er dan toch bijna van uit gaan dat de motoren die dezelfde bobine's heeft, dan ook in aanmerking komt voor de terugroepactie. Of worden er zoveel verschillende versies bobine's gebruikt?

• 0
Geplaatst

Weet iemand hoe je normaal gesproken eigenlijk aan deze informatie kan komen?

Het is nu fijn dat dit op het forum gedeeld wordt natuurlijk maar wie weet zijn er wel meer terugroepacties op bepaalde onderdelen...

• 0
Geplaatst

langs de dealer gaan. Die kan a.d.h.v. je kenteken en chassisnummer achterhalen of er terugroepacties voor zijn... staat volgens mij al een aantal maal in dit topic :wink:

Zal van de week zelf ook eens langs de dealer gaan.

• 0
Geplaatst

Ik heb net een dealer gesproken en ik kan bevestigen dat het niet om de 2.3 V5 (AQN, AZX) motoren gaat. Wel om de motoren (helaas geen motorcodes): 1.8 TMPI, 2.0 FSI, 2.0 TFSI, 2.5 MPI, 3.2 FSI, 3.2 FSI, 3.2 MPI, 4.0, 6.0 (de laatste zijn v/d Touareg).

• 0
Geplaatst
langs de dealer gaan. Die kan a.d.h.v. je kenteken en chassisnummer achterhalen of er terugroepacties voor zijn... staat volgens mij al een aantal maal in dit topic :wink:

Ja dat had ik al gelezen ;)

Doelde er meer op of deze informatie niet ergens door VW online geplaatst wordt..

• 0
Geplaatst
ach zo :wink: ja, dat zou alles toch een stuk handiger maken. Dat wijzelf konden nagaan of wij voor zoiets in aanmerking zouden komen...

Ja precies!

Voel me zo knullig om elke keer bij dealer langs te gaan om te moeten vragen of er misschien (weer) iets aan m'n auto niet orde is...

Ook omdat ik verder nooit bij de dealer iets te zoeken heb eigenlijk..

• 0
Geplaatst
Zullen ze bewust niet doen denk ik. Kost ze enkel meer geld als ze dit aan de grote klok gaan hangen.

Nou ik denk eerder dat het met het reguliere onderhoud aangepast wordt.

Het is geen acuut gevaar of zo, of iets waar je grote schade door krijgt.

Tja en als je dan niet naar VW gaat voor onderhoud, dan loop je het waarschijnlijk mis.

• 0
Geplaatst

Daarom klopt de topictitel ook niet, het is echt geen terugroepactie. In dat geval worden de (bij de dealer bekende) eigenaren aangeschreven en voor inspectie naar de garage 'teruggeroepen'. Informatie daarover wordt ook via allerlei kanalen bekend gemaakt.

Waar het hier volgens mij om gaat is meer een werkplaatsopdracht om bij geval van defecte bobines'deze onder garantie te vervangen. Ik denk dat preventief vervangen dus ook niet zonder meer onder deze regeling valt en dat degenen die dit toch vergoed hebben gekregen hun handjes mogen samenknijpen en happy mogen zijn met hun dealer. :wink:

Vergelijk het bijvoorbeeld met de afwateringspluggen van de 3B/3BG: de auto wordt er niet expliciet voor teruggeroepen, als je er om vraagt wordt de modificatie kostenloos doorgevoerd, en sommige attente dealers doen het uit eigen beweging wanneer een betreffend model voor onderhoud wordt aangeboden.

• 0
Geplaatst

In dit geval komt er een melding in beeld wanneer het kenteken ingetypt wordt.

Dus als ze het dan niet doen is het bewust.

De bobines worden allen vervangen, ook bij geen defect.

En eerlijk gezegd het is een preventieve reparatie.

Dus als je niet naar VW gaat voor onderhoud en het zo mis loopt, tja.....

Meestal bezuinig je dan en soms dus niet.

• 0
Geplaatst

Een terugroepactie is het alleen als het direct gevaar opleverd voor de automobilist.

• 0
Geplaatst

ja, de TSI is een directe injectie in de verbrandingsruimte ipv in het aanzuigtraject.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden