Ga naar inhoud
  • 0

Chiptuned of niet?


Volkswagen

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Toerental is altijd gelijk aan de snelheid die je rijdt, tenzij je een verkeerde banden maat hebt, of een andere versnellingsbak. Daar kun je niet aan zien of hij gechipt is.

 

Maar is die 220 km/h op de teller de echte top? of gaat hij nog makkelijk harder? De fabrieks opgave is namelijk 208 km/h (201 km/h voor de Variant), en dat zou wel eens goed overeen kunnen komen met de 220 op de teller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Toerental is altijd gelijk aan de snelheid die je rijdt, tenzij je een verkeerde banden maat hebt, of een andere versnellingsbak. Daar kun je niet aan zien of hij gechipt is.

 

Maar is die 220 km/h op de teller de echte top? of gaat hij nog makkelijk harder? De fabrieks opgave is namelijk 208 km/h (201 km/h voor de Variant), en dat zou wel eens goed overeen kunnen komen met de 220 op de teller.

 

Nou, hij had nog genoeg gas over. Geschat zou hij op de teller vol gas op de 240 uit komen. Dat moeten we nog eens proberen.

 

Anders maar ff op school op de vermogens testbank. Voor de liefhebbers is er een mogelijkheid om in groningen een vermogens test te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Snap ik het niet goed of gaat jouw teller maar tot de 220km/h ?

 

Mijn 1.8 (zonder turbo) heeft een teller die tot en met de 260kw/h gaat

Ik heb mij altijdal afgevraagd waarom er zo'n overkill opzat... want als ik plak gas rijdt dan haalt ie na een hele tijd met pijn en moeite net geen 230km/h

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Snap ik het niet goed of gaat jouw teller maar tot de 220km/h ?

 

Mijn 1.8 (zonder turbo) heeft een teller die tot en met de 260kw/h gaat

Ik heb mij altijdal afgevraagd waarom er zo'n overkill opzat... want als ik plak gas rijdt dan haalt ie na een hele tijd met pijn en moeite net geen 230km/h

 

Dat heeft VW gedaan zodat dezelfde teller ook in de V6 kan. 8) ik heb m'n top overigens nog nooit gehaald, maar bij 220 km/h op de teller ging hij nog heel graag veel harder. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor de liefhebbers is er een mogelijkheid om in groningen een vermogens test te doen.

 

Ik wil dit topic niet stelen maar dat is zeer interessant, ik ga binnenkort een andere uitlaat monteren en nog wat andere zaken en wil daarna wel eens zien wat m'n auto doet op een bank. Welke school is dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit soort acties zouden scholen veel vaker moeten doen als je het mij vraagt...

 

Daar leren de meeste student monteurs toch het meeste van...

Want echt ouderwets iets repareren zit er heel vaak niet meer bij... meestal is het onderdelen vervangen en volgende patiënt...

 

Ik zou het iig heel goed vinden als de student monteurs eens iets anders te zien krijgen dan alleen standaard auto's...

Want van standaard auto's kunnen ze het gewoon opzoeken in software (zoals bijv. sletka of kluwer auto CD-ding)

En van niet standaard auto's wordt toch wat meer inzicht gevraagd.

Dat inzicht wordt, als je het mij vraagt, toch al te weinig getraind tegenwoordig.

(das trouwens bij alle techniek opleidingen zo vind ik)

Er moet steeds meer informatie in dezelfde tijd in een studenten hoofd gestampt worden.

 

Dus laat gaan, laat gaan met dit soort mogelijkheden :)

(ohwjah... foto's maken :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik al zei via PM, ik heb een lange lijst aan onderhoud/klusjes die nog moet plaatsvinden (zal wel ergens tussen kerst en oud en nieuw worden). Daarnaast wacht ik nog op m'n uitlaat. Dit is wat ik wil gaan doen:

 

-2,5 inch RVS uitlaat tot aan cat

-cat delete pijp

-portmatch uitlaatspruitstuk

 

-remklauwen met Hammerite behandelen

-remvloeistof vervangen, remmen + koppeling

-remklauwpinnen schoonmaken + vetten

-H&R 15mm achter

 

-gasklephuis reinigen + TBA

-FMIC nalopen/herbevestigen

-distributieriem vervangen + geupdate spanner + rollen

-nieuwe aangepaste riemen voor racepullie

-nieuwe aircoriem spanner

-nieuwe visco koppeling + lager

-Neuspeed 180F thermostaat & fan switch

-nieuwe koelsensor

 

-bakolie vervangen

-nieuwe transmissiesteunen

-nieuwe LMM

-nieuwe bougies NGK BKR6E

 

Denk ergens in januari, of is dat te laat??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen weekend nog keer geprobeerd, ik rijd niet zo hard, dat laat ik over aan de ervaren bestuurder.....

 

Ding ging serieus 241 km/u op de teller.

 

Dit moet haast wel een gechiptunde zijn. Als ik eens de tijd heb, gaat die op de rollen.

 

Er zitten overgens gewoon standaart LM onder, dus niet een andere maat oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat gaat wel als een speer zo te zien allemaal.

Ik heb een afspraak gemaakt bij Chippoint.

 

http://www.chippoint.com/

 

Ze vertelden mij dat ze eerst gingen rijden met de auto en daarna op de rollerbank, daar gingen ze iets met de krukas meten en de pk`s en aan de hand van die gegevens wordt er dan een programma geschreven.

Als dat er in zit gaan ze de motor verder af stellen met eventuele wijzigingen en de motor callibreren en weer op de testbank en daarna weer proef rijden.

 

Het lijkt mij wel een eerlijke zaak daar deze man kon het me mooi vertellen vondt ik dus daar ga ik over twee weken heen. jullie horen het van me.

 

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden