Ga naar inhoud

Kan ik zelf 'verlagen' ....?


Dimitri-Turbo

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn auto een stukje verlagen, kan dit alleen met veren dus de orginele schokbrekers laten zitten (wil nog wel comfort houden)?

Welke veren moet ik hebben, ik heb een V6 4motion.

 

Is het makkelijk om de veren zelf te plaatsen of moet ik echt bij een garage zijn? Waar moet ik eventueel op letten! Ik wil geen ongelukken enzo.... :lol:

 

Is er toevallig iemand onder de leden die een geschikt setje voor mij toevallig heeft? :?:

 

Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb het zelf gedaan(alleen heb ik geen 4motion)

Geef je wel een tip,haal alle bouten en moeren nieuw bij de dealer,kostte mij toen voor de voorzijde iets van €9,32,dus voor de kosten hoef je het niet te laten.

Maar gezien die bouten zo onwijs vast zitten,is het raadzaam om dit nieuw te halen.

Hier het hele verhaal van mijn vraag toen <----Klikken :wink:

 

Succes

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitlijnen is maar een paar tientjes..

 

Ga even proefrijden met een verlaagde auto. Ik had de balen van een Eibach verlaagde Passat.. Stomme stuiterbal..

 

Heb nog een proefritje bij iemand tegoed.. Volgens mij bij Jee ? Die heeft veren en dempers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen veren (budget) en ik heb het zlef geprobeerd, ik had idd ook de benodige verenspanner (voorzijde) maar eindigde met kapotte bouten die nog steeds muurvast zaten, dus naar de garage. De achterzijde is een piece of cake daarentegen.

 

Mocht ik nog eens geld overhebben dan komen er bilstein schokbrekers onder met H&R oid.

 

Als een bout vastzit kun je met warmte ook een vastgeroeste bout los krijgen, een klein brandertje dus. Een hamer heeft niet altijd zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iK heb het samen met een collega de veren verwisseld.

op een hefbrug met luchtgereedschap en verenspanner.

idd de bouten zitten muurvast.

MAD verlagingsset met originele dempers 3.5 cm

(De dealer gebruikt deze ook)

Niet echt het leukste karwei maar wel te doen. (2 uur)

daarna nog uitlijnen (moet ik nog steeds doen)

Met de MAD veren hoef je niet echt veel comfort in te leveren.

dus die zijn OK :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een discussie elders gevolgd over verlagen, ALLE verlagingsveren hebben een lagere veerkracht dan de orginele veren. De beste setup is bilsteins/koni's met dus de orginele veren en een extra torsiebar op het achter subframe, dan ligt'ie als een klever op de weg. Dus wil je beter weggedrag dan moet je zeker niet verlagen, dit verandert de optimale geometrie die door VW is uitgedacht en krijg je meer "body roll", terwijl het zwaartepunt wel lager komt te liggen. Kan voor de geinteresseerden wel de link posten.

 

Als je voor looks gaat is dit allemaal niet zo interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een discussie elders gevolgd over verlagen, ALLE verlagingsveren hebben een lagere veerkracht dan de orginele veren. De beste setup is bilsteins/koni's met dus de orginele veren en een extra torsiebar op het achter subframe, dan ligt'ie als een klever op de weg. Dus wil je beter weggedrag dan moet je zeker niet verlagen, dit verandert de optimale geometrie die door VW is uitgedacht en krijg je meer "body roll", terwijl het zwaartepunt wel lager komt te liggen. Kan voor de geinteresseerden wel de link posten.

 

Als je voor looks gaat is dit allemaal niet zo interessant.

 

 

Ik vrees dat het gros hier toch echt wel voor de looks icm verbeterde wegligging gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitlijnen is maar een paar tientjes..

 

Ga even proefrijden met een verlaagde auto. Ik had de balen van een Eibach verlaagde Passat.. Stomme stuiterbal..

 

Heb nog een proefritje bij iemand tegoed.. Volgens mij bij Jee ? Die heeft veren en dempers..

 

Dan moet je bij gelegenheid ook maar eens een rondje in Turbó (mee)sturen. Die even qua comfort beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen betere wegligging? Hmm kweet niet of dat helemaal waar is.. heb dat verhaal ook wel is gehoord wat jij verteld..

Maar de "slingerende" Passat hoog op z'n poten is niet alles.. en heb het idee dat als ie lager ligt toch wat beter ligt..

Nou heb ik niet met deze Passat zonder verlaging gereden, maar in een andere wel en dan merk ik toch wel wat verschil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit qua wetenschap mn op het punt van het zwaartepunt icm de body roll maar het gaat uiteindelijk om de ideale combi te vinden tussen voor- en achterophanging. Aangezien de orginele veren de meeste veerkracht hebben is dit het uitgangspunt. Die testrijder van SRS (passat 3b sedan met voorwielaandrijving) wordt niet voor niks tweede bij wedstrijden waar het gaat om wegligging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je bij gelegenheid ook maar eens een rondje in Turbó (mee)sturen. Die even qua comfort beoordelen.

 

Moeten we doen..

 

Kan wel zeggen komen dit voorjaar naar Limburg op vakantie, maar Texel is al weer nagenoeg geboekt..

 

;)

 

Toch ben ik bang dat ie hetzelfde gedrag zal vertonen als de V5 met Eibach..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat DM zegt heb ik ook vaker gehoord...

Mij hebben ze meerdere malen gezegd als je voor betere weg ligging wilt gaan hoef je voor normaal straat gebruik alleen maar stuggere veren en dempers erop.

Dan rolt de auto bijv. bij een bocht naar links niet zoveel over zijn rechter voorwiel.

 

Maar aangezien het oog ook wat wil kon je overwegen om toch een paar cm te verlagen.

Maar voor de wegligging maakte het niet zoveel uit...

Maar voor het gevoel wel (tussen de oren gevoel)

 

Ik weet niet in hoeverre dit waar is... maarjah als ik er toch steeds meer mensen over hoor dan moet er toch wel een kern van waarheid in zitten.

 

Verder kreeg ik vaak te horen toen ik voor verlaging ben gaan rond neuzen dat de meeste garage bedrijven alleen garantie verlenen op de schokbrekers en/of veren als ze, ze er zelf onder gezet hebben en dat geldt ook voor de uitlijning en de rechte afstelling van de schokbrekers.

Maarjah bij alleen veren heb je van het laatste waarschijnlijk geen last.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik monteer hier veel verlagingssets, voornamelijk KW en wel compleet met dempers. Het deel comfort wat je inlevert valt absoluut mee, de wagen is beter te beladen (personen,bagage,caravan) en rijdt domweg veel strakker. Alleen met veren verlagen doe ik niet omdat de karakterestieken van demper en veer elkaar niet verdragen.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden