Ga naar inhoud

Kan ik zelf 'verlagen' ....?


Dimitri-Turbo

Aanbevolen berichten

Tja. Dat ben ik wel met je eens, maar vele anderen nog niet..

 

;)

 

 

Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat verlagingsveren vervangen door complete sets, mensen moeten het eerst schijnbaar eens ervaren. Zelfs tot 25mm verlagen met originele dempers en verlagingsveren rijdt echt niet goed.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja. Dat ben ik wel met je eens, maar vele anderen nog niet..

 

;)

 

 

Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat verlagingsveren vervangen door complete sets, mensen moeten het eerst schijnbaar eens ervaren. Zelfs tot 25mm verlagen met originele dempers en verlagingsveren rijdt echt niet goed.

 

Jos.

 

Die van mij heb ik met alleen veren verlaagd,maar qua veereigenschappen is het niet schrikbarend achteruit gegaan met de auto.

Misschien dat ik me mening wel verander als ik met een auto mee heb gereden met veren en dempers...maar ben uitermate tevreden hoe de auto nu is..

Om nou direct te zeggen dat het echt niet goed rijd...smaken verschillen zeg maar :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, als ik ga verlagen dan doe ik dat dus met een gehele set en niet alleen de veren. Ik wil niet qua comfort inleveren zoodat ik zit te stuiteren in de auto maar wil wel een strakker sturend en voor de oog blinkende voertuig hebben. Ik ga maar eens rond neuzen voor KW of koni's.... is daar nog een groot verschil in?

 

Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier misschien heel simpel in. Een veer onder een auto, en elke andere veer, heeft een bepaalde verekarakteristiek. Dus inveren en uitveren onder een een bepaalde kracht met een bepaalde lengte. Een schokdemper doet niets anders dan zorgen dat die veer stopt met veren. Maw, een schokdemper is specifiek voor een bepaalde veer. Als je dus alleen verlagingsveren pakt, ga je m.i. qua "handling" altijd achteruit, aangezien de originele schokdemper niet ontworpen is om de verlagingsveer tot stilstand te brengen in de vereiste timing.

Inderdaad een lager zwaartepunt kan de wegligging verbeteren, maar dan moet wel je schokdemper op je veer berekend zijn, en volgens mij nog belangrijker: de banden moeten de grip kunnen opbrengen die de ophanging verlangt vanwege het verlaagde zwaartepunt.

Ik heb een BMW gehad, flink verlaagd vanaf BMW (M3 onderstel), maar er lagen waardeloze banden onder. Spectaculair: ja, voor de rest (comfort, snelheid, grip, etc) vergeet het maar. Toen fatsoenlijke banden eronder, en wat een verschil, kon er zo de Nurnburgring mee op, en daarna comfortabel ermee naar huis rijden.

 

Als ik mijn passat al ga verlagen dan alleen een verlagingsset, inclusief schokdempers, van een merk dat het het budget heeft om waar te maken wat ze beloven, bv Koni, Weitec, etc....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden