Ga naar inhoud
  • 0

Storing stuurslot?


mrkilmister

Vraag

Beste leden,

 

Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in mijn Passat 3C uit juni 2005.

Tot nu toe heeft hij 4 x bij het starten een storing aangegeven van het stuurslot.

Tenminste...dat denk ik.

 

Het lampje van een stuurtje gaat dan rood branden en er klinkt een signaal.

Dan verschijnt er in beeld : Lenkung Storing.

 

Boekje erbij gepakt, en dan blijkt het om het stuurslot te gaan.

 

naar de dealer toe geweest, die me vertelde dat het een kastje is wat aan de stuurkolom zit.

Deze kan vervangen worden a 60,- euro.....maar dan moet wel de hele stuurkolom eruit !

 

het schijnt wel een bekend VW probleem te zijn met de eerste modellen uit 2005-2006.

Is er iemand die er ervaring mee heeft, of die me tips kan geven?

 

Thanx, Groeten Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook de gelukkige eigenaar van deze code! Eerst maar even de 2032 vervangen in de AB vandaag en aankijken. De meest gebruikte sleutel lijkt het meest betrouwbaar, dus die ga ik gebruiken en meld me over een paar weken weer. Denk dat solderen de beste optie is, een nieuwe module lijkt mij onzin als de oude nog werkt.

Passat 3C Highline Nov 2005.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou, storing is bij mij weer terug. Valt mij op dat het idd met vochtig vriezend weer is. Zodra ik mijn ruiten moet krabben heb ik dit probleem sporadisch en is het min 10 en droog dan treet dit probleem niet op. ik ga maar weer autohaas bellen, die hebben de module vervangen maar probleem is niet opgelost. Zou haast denken dat ik een kapotte module heb gehad? Tenzij het probleem in de boordnet zit. Ik kan dus niet starten, maar wel knipperen met mijn grootlicht, radio gaat ook aan.

 

ik was zo blij met mijn passat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Drukken jullie ook gewoon door of doen jullie het zoals ik, sleutel rustig stand 1 ff wachte, stand 2 ff wachte en starten? Of ploffen jullie dat gewoon rakelings direct in het contact op de laatste stand?

 

Moet zeggen dat mijn module het al jaren goed doet.. Het zal ook wel eens overlijden dus ging ik dat eerst preventief vervangen maar er zijn al verschillende mensen die na 1jaar of later na de vervanging weer problemen krijgen met de module en dat zet mij aan het denken... Zou het toch niet aan de manier van de auto ontgrendelen/starten kunnen liggen? Denk dat het systeem ook ff nodig heeft om de boel te lezen?

 

Of maakt vag gewoon kut modules :mrgreen: ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn eerste Passat in 2000 was probleemloos op 1x uitval van de Turbo na (standaard probleem in de 1.9 TDI uit die tijd).

 

Nu met deze 3C moet ik zeggen dat er toch wel wat kleine dingen in zitten. Ik heb de 1.6 FSI Highline 2006 en na een maand kraakt de schokbreker rechts voor en heb ik 3x het start probleem gehad. Ben blij met het comfort, maar jammer dat dit een beetje vaag is.

 

Ga naar een kennis die bij een VW garage werkt en hij mag zijn ding doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja steeds meer euro emissie normen, steeds meer luxe elektronica, tja het moet ergens fout lopen.. Zal er niet op verbeteren vrees ik bij de nieuwe modellen..

 

Elektronica blijft imo een zwak punt in de wagen (zeker bij vochtig vries weer)

 

Ahja BMW heeft ook last van dat elektronische stuurslot zoals de rest vd vag groep..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Drukken jullie ook gewoon door of doen jullie het zoals ik, sleutel rustig stand 1 ff wachte, stand 2 ff wachte en starten? Of ploffen jullie dat gewoon rakelings direct in het contact op de laatste stand?

 

Moet zeggen dat mijn module het al jaren goed doet.. Het zal ook wel eens overlijden dus ging ik dat eerst preventief vervangen maar er zijn al verschillende mensen die na 1jaar of later na de vervanging weer problemen krijgen met de module en dat zet mij aan het denken... Zou het toch niet aan de manier van de auto ontgrendelen/starten kunnen liggen? Denk dat het systeem ook ff nodig heeft om de boel te lezen?

 

Of maakt vag gewoon kut modules :mrgreen: ??

 

als er iemand rustig de sleutel dr in steekt per klik stand, ben ik dat wel. Heeft te maken met eerdere tips over "de kans geven de transponder te laten lezen". Helaas na dag 1 na reparatie ook weer storing gehad, met de nieuwe module. weer terug naar auto haas en die konden niks vinden. Heb een soort workaround gekregen, je moet dan checken of je grootlicht het nog doet. nou die brandt dus wel. wat de volgende stappen dan zijn weet ik zo even niet. blad ligt ergens in de kast.

 

VAG maakt niet echt goede modules, de solderingen zitten er niet echt goed in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen vrijdag ook de stuurkolomvergrendelingsmodule laten vervangen. Starten lukte enkel nog als ik de sleutel heel rustig in het contact bracht en volgens een strak drie stappen programma. Ook een paar keer stopte de motor onder her rijden.Vooral de eerste keer was dit nog al schrikken. Tijdens het doorrollen kreeg ik de auto gelukkig steeds wel weer aan de praat.

 

De module heb ik bij de dealer in Sittard voor 216 euro laten ontvangen. Sindsdien weer normaal kunnen starten en geen motor uitvallen meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vanmorge de 3c weggebracht naar de dealer, gelukkig wel garantie op reparatie. dus nu in een VW up aan het rijden.

 

Jammer dat je zoveel ellende hebt met je stuurslotmodule, bij de meeste Passats is na vervanging het probleem toch wel over.

Hoop dat ze het nu goed voor je oplossen, van dit soort storingen word jezelf ook helemaal gestoord.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vanmorge de 3c weggebracht naar de dealer, gelukkig wel garantie op reparatie. dus nu in een VW up aan het rijden.

 

Jammer dat je zoveel ellende hebt met je stuurslotmodule, bij de meeste Passats is na vervanging het probleem toch wel over.

Hoop dat ze het nu goed voor je oplossen, van dit soort storingen word jezelf ook helemaal gestoord.....

 

heel absurd maar zit er gewoon ook echt aan te denken om hem om te wisselen voor een een andere 3c. gewoon omdat het me niet lekker zit en niet zoals speedy continu in de garage te eindigen. al heeft deze weinig kwalen en 4 nw verstuivers en nw brandstofpomp en vanmiddag wss ook een nieuwe koppelcilinder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wacht nu eerst maar even af wat het resultaat is, omruilen kost veel geld en krijg je misschien weer dezelfde problemen.

Als ie het zo meteen weer goed doet, heb je een auto waarvan je weet wat er aan gerepareerd is en heb je er hopelijk weer veel en lang plezier van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dealer belt, ze kunnen niks vinden. behalve kleine storinkjes. heb gezegd dat ik de auto laat staan en hem zo niet mee neem. probleem is gewoon niet opgelost dus ga ik er niet mee rijden. ze kijken morgen vroeg nog 1x en als ie start houdt het op dan wordt het storing zoeken tegen uur tarief. Wat betreft de koppeling cilinder: Jos had me aangegeven dat degene onder pedaal stuk is, dealer wil gelijk beide vervangen voor 900 euro. heb gezegd dat dat dus al niet door gaat.

 

begin nu echt er aan te denken de auto lekker dr uit te gooien. Echt zo spijt van de verkoop van mn 3b tdi, had beter afgelopen jaar door kunnen sparen. zo zat ben ik dit.

 

edit, log aangevraag per mail. hopelijk werken ze mee en kan ik die hier posten. mss nieuw boordnet? of iets anders?

 

edit geen mail met log gehad. Ik heb naar dieverbrug gebeld. auto gaat binnenkort die kant maar op.

 

edit log binnen in pdf ik weet alleen niet hoe ik het moet plaatsen hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

euvel gevonden door JB, stuurslot stuk. Dus nu en een nieuwe stuurslot en een nieuwe stuurmodule. wat een feest eindelijk wat gevonden. Voorlopig blijft Jos in de auto rijden vanwege mijn lensoperatie aan mijn oog. Maar de gedachte dat we nu eindelijk wat hebben gevonden is al beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
euvel gevonden door JB, stuurslot stuk. Dus nu en een nieuwe stuurslot en een nieuwe stuurmodule. wat een feest eindelijk wat gevonden. Voorlopig blijft Jos in de auto rijden vanwege mijn lensoperatie aan mijn oog. Maar de gedachte dat we nu eindelijk wat hebben gevonden is al beter.

 

Mooi dat Jos wat gevonden heeft, is denk ik stuurslotmodule en comfortmodule wat je bedoelt?

 

Succes met je Passat en vooral met je oog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

na zoveel op dit forum gelezen te hebben, heb ik mezelf ook maar eens aangemeld!

 

ik rij met een passat 3C van eind 2005, en ik heb alle kinderziektes gehad die je maar kan denken..

 

het probleem waar ik nu met bezig ben is het gekende stuurslot probleem...

na veel fora's gelezen te hebben heb ik het slot uiteindelijk zelf opengehaald en de relais behandeld met contact spray

na alles terug gemonteerd te hebben werkt het slot terug prima...

 

maaaaar nu krijg ik nog steeds de volgende melding:

 

Address 25: Immobilizer Labels: 3C0-959-433-25.clb

Control Module Part Number: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K

Component and/or Version: IMMO 038 0367

Software Coding:

Work Shop Code: WSC 131071 1023 2097151

Additional Info: 3C0905861D ELV 024 0370

Additional Info: Geraet 2097151

VCID: 32616B6CAD347EE

1 Fault Found:

 

02818 - Steering Column Lock; Enabling for Electronic Ignition Lock

009 - Open or Short to Ground

Freeze Frame:

Fault Status: 01101001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 3

Reset counter: 141

Mileage: 211586 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 13:22:36

 

 

het rare is dat ik enkel deze fout krijg...

bij de meeste mensen gaat deze fout gepaard met andere foutcodes plus een slechte werking van het stuurslot...

 

maar dit is bij mij het geval niet..ik krijg enkel deze fout en mijn stuurslot werkt naar behoren...

 

iemand een idee wat dit kan zijn...

 

heb ik een draad beschadigt bij het (de)monteren van de stuurkolom?of is het slot nog steeds defect

 

ik hoor het graag

mvg John

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer je de fout wist, komt ie dan terug?

Daarnaast kan contactspray wel effe helpen maar de constructie van de stuurslotmodule is gewoon slecht, wanneer ie van 2005 is dan zou ik hem gewoon vervangen. Aangezien je hem al los hebt gehad ben je handig genoeg om hem ook eventueel zelf te vervangen en bij een dealer te laten coderen. Er staat al een reactie van iemand die hem heeft vervangen en de oude los heeft aangeklikt tot bij de dealer. Stuurslotmodule kost maar iets van +/- €60,- .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja als ik de fout wis komt deze direct terug...

 

ik zal idd maar opteren voor een nieuw stuurslot..

maar het leek mij het proberen wel waard...

 

ik heb de laatste tijd al veel euro's in die wagen gepompt, dit zal er ook nog wel bij kunnen :)

 

grtz John

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, ik heb de afgelopen 2 maanden het zelfde probleem gehad totdat hij gisteren helemaal niets meer deed, enkel de radio ging aan..

 

De sleutels werkten totaal niet meer en kon hem zelfs niet meer afsluiten.. Deuren handmatig afgesloten en de achterdeuren met een spanband vastgetrokken .

 

Vandaag willen optakelen met een bergings bedrijf , maar kreeg hem niet van de plaats vanwege de elektronische handrem!

 

Maar!! Als je de acu klemmen er een halve minuut van af haalt , reset de wagen zich en alles werkt weer ! ( voorlopig )

 

Zelf na de vw garage gereden in Duitsland daar wordt nu een nieuw stuurslot ( lenkungs regeling) ingezet .

 

En dit gaat me totaal + het opnieuw inlezen ( dealer ) 350€ kosten!

 

Lang leve deutshland!! Nederland ging het me bijna 5 a 600 euro kosten !

 

Bedankt voor alle info van 3 jaar geleden heeft mij een hoop geholpen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen,

 

Ik ben nieuw op dit forum. Ruim 1,5 jaar geleden hebben wij een Passat 2.0TDI variant DSG uit 2006 gekocht met toen ±160.000 op de teller (inmiddels 199.000km). Wat rijdt dit super. Na een half jaar begonnen ook bij ons de startproblemen. Ruim een jaar doorgerende (zonder dat het overigens verergerde) en bij verschillende garages naar oorzaken en prijzen geïnformeerd. Allen gaven prijsopgaven van rond de 800-900 euro en kwamen met het bekende (lul-) verhaal dat de complete stuurkolom, e-module, stuurslot etc vervangen moeten worden. Geen idee wat ik er mee aan moest. ...tot dat ik op dit forum terecht kwam.

 

Afgelopen dinsdag de door jullie geadviseerde garage Brockhues & Engelke in Gronau gebeld. Ik werd keurig te woord gestaan en de donderdag erop kon ik er al terecht. Computer uitgelezen en werd bevestigd dat het dit probleem was. De stuurslot module is netjes vervangen, kostenplaatje: 245,- euro. Keurig. Het mooiste komt nog: bij het ophalen werd ik geïnformeerd dat 3 van de 4 pompverstuivers ook vervangen zijn. Kosteloos. Onze Passat had nog 3 oude pompverstuivers en viel, zo vertelde ze, onder een (sinds januari van dit jaar gestarte) verlengde garantie actie. Wat een service bij Brockhues & Engelke! Volgende keer weet ik de weg naar Gronau (en naar dit forum ;) )weer te vinden.

 

Bedankt voor de tip!

 

Groeten, Frank

 

Overigens, is het probleem opgelost? Vandaag en gisteren ruim 20 keer de auto gestart zonder problemen (de weken ervoor bijna 3x dagelijks het probleem gehad). Ik heb de indruk dat hij nu ook sneller reageert per klikje dat je de sleutel in het contactslot steekt. Ik ga er dus vanuit dat het probleem opgelost is, mocht het terug komen dan meld ik me weer.

 

Update 24 september: inmiddels zijn we een maand verder en de auto start probleemloos!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden