Ga naar inhoud

Rem upgrade???


ivanders

Aanbevolen berichten

Effe een vraagje mijnerzijds, betekenen grotere schijven ook per direct meer remkracht. Want ik ben heel erg tevreden over de passat alleen ik vind de remmen waardeloos.

 

Vooral bij "zachtjes" aanremmen en dan opeens door moeten remmen vind ik de remmen erg vaag. Je krijgt dan geen goed gevoel bij het remmen.

Ik heb hiervoor Renault gereden en als je daarmee remde dan remde die ook meteen, die remmen grijpen super aan.

Dat mis ik op de passat wel een beetje (voor de rest is de passat op alle fronten beter!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas wel op dat je de bias voor/achter niet te groot maakt, dwz als je voor enorme schijven monteert heb je dus in principe minder remkracht voor nodig voor hetzelfde effect. Gevolg is (door ABS) dat de achterremmen meer belast gaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige vraag die dan bij me op komt is;

Zijn alle naven (fuse voor de belgen) dan voor alle passat's dezelfde??

dus kan ik op mijn basis model 90pk. (kleine schijven) enkel de zadel schijf en blokken vervangen zonder verassingen? past het zadel van de w8 zo op mijn naaf? moet ik voor w8 ook klauwen vervangen?

 

Iemand een onderdeel nummer lijstje van basis naar W8??

 

Grtz.

Ivo

 

 

Ps: Jurgen brembo's zijn super. alleen krijg ik ze hier niet gekeurd. ZELFS AL ZIJN HET VAG nummers die er op staan. :-s

Dus gewoon de dikste remmen mogelijk met vw stempeltje in. :-)

 

Iemand een idee achteraan?? of zijn ze daar allemaal dezelfde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

W8 gaat niet lukken zonder allerlei dure aanpassingen, kun je beter een kit monteren. 312mm is voor een Passat de meest voor de hand liggende. Voorwaarde is wel dat je nu 288mm hebt geloof ik.

 

Je hebt nodig de A8 schijven 312x25 en de remklauwhouders van een Audi TT, die laatsten heb ik al een tijdje liggen voor m'n eigen ombouw.

 

http://www.audiworld.com/tech/wheel1.shtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsssss.... tis weer wat met die Belgische keuringseisen..... had ik ff niet aan gedacht.

 

Maar idd, wat Arjen zegt zou een TT set wel aardig zijn.

 

ff zijdelings... klauwen van een Touareg / Phaeton of Golf R32, is dat niet mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel, dat kan ook.. je moet dan alles ombouwen, schijven, klauwen en klauwhouders, remleidingen gaat wel goed. Als je dit nieuw koopt ben je wel een beste duit kwijt aangezien schijven van die auto's vanaf 350euro ex btw gaan.. per schijf welteverstaan... en dan nog een duur setje klauwen en houders, een standaard setje kost geloof ik al 600 euro... per kant als ik mij niet vergis..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Kéb een V6 4 motion en de schijfjes worden wat dun zegt de garage. Eerst volgende beurt vernieuwen is het advies. Ik ben best tevreden en hoef niet perse naar grotere schijven, is toch weer gedoe en ik moet het laten doen want ik ben zelf niet zo handig. Maar nu komt de vraag, wat kan ik nu het beste nemen? Gewoon origineel (schijven en blokken) of zijn er goedkopere/betere/allebei? op de markt. Er is op Ebay onwijs veel te koop maar is het ook goed? Wie heeft ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blokken zou ik geen imitatie nemen.. die hebben vaak meer remstof.. Als dat niet uitmaakt dan kan je dat wel nemen natuurlijk.

De originele schijven vind ik best snel roesten.. dus die vind ik ook niet super. Imitatie schijven bij andere auto's had ik nooit problemen mee. Imitatie voor de Passat weet ik het niet, maar remmen blijven wel 1 van de belangrijkste dingen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kéb een V6 4 motion en de schijfjes worden wat dun zegt de garage. Eerst volgende beurt vernieuwen is het advies. Ik ben best tevreden en hoef niet perse naar grotere schijven, is toch weer gedoe en ik moet het laten doen want ik ben zelf niet zo handig. Maar nu komt de vraag, wat kan ik nu het beste nemen? Gewoon origineel (schijven en blokken) of zijn er goedkopere/betere/allebei? op de markt. Er is op Ebay onwijs veel te koop maar is het ook goed? Wie heeft ervaringen?

 

Jij hebt toch al 312 mm schijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar komen die van mij ook vandaan,perfecte service.

Als je een bestelling plaatst,word je na bestelling gebeld om de bestelling te controleren alvorens de bestelling word verstuurt.

Ik heb de remblokken ook daar besteld,en inderdaad deze geven meer remstof,maar over het hele pakket ben ik zeer tevreden.

In mijn ogen een zeer goeie upgrade.

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden