Ga naar inhoud

Aankoop dilemma Passat CC


Leen

Aanbevolen berichten

idd, maar ik woon in Duitsland, de meest luxe uitvoering met 3.0tdi blablabla voor 51000 euri's.... Een nieuwe auto kopen is tegen mijn principes en heb geen baas die dit voor mij betaald, dus vaak auto's van 2 jaar jong. Dan gaat zo'n audi A6 2.7TDI/3.0TDi met nog geen 100k op teller, met automaat, navi e.d. al voor rond de 20.000 eurotjes.. Ik wacht even af wat de nieuwe generatie over 2 jaar kost, de 3.0tdi rijdt zuinig dan de huidige 2.0TDI. gemiddeld 5,3l op 100km!!!! met 400Nm en 204PK. 0 - 100, 7,4 sec. Stond toevallig in de ADAC over de nieuwe A7.

 

Het verbruik is voor mij de reden geweest om geen 3.0 oid te nemen, maar als deze zuiniger is als mijn auto nu, ben ik om :wink:

 

Ik vind het sws wel jammer dat de passat geen 6 cilinder in het programma heeft...

 

De tijd zal het leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 166
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Morgen ga ik proefrijden in de Passat CC. Ik wil even testen of de wegligging van het standaard sportonderstel net zo goed is als die van mijn huidige Passat met sportonderstel. Als dat zo is dan ga ik 'm bestellen. Als dat tegenvalt moet ik misschien Dynamic Drive Control meebestellen. Kost wel weer 1195 euro dus liever niet.

Heeft iemand van jullie ervaring met het standaard sportonderstel van de CC?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen ga ik proefrijden in de Passat CC. Ik wil even testen of de wegligging van het standaard sportonderstel net zo goed is als die van mijn huidige Passat met sportonderstel. Als dat zo is dan ga ik 'm bestellen. Als dat tegenvalt moet ik misschien Dynamic Drive Control meebestellen. Kost wel weer 1195 euro dus liever niet.

Heeft iemand van jullie ervaring met het standaard sportonderstel van de CC?

 

Nope.. niet over het standaard sportonderstel.

Heb nl. zelf DDC (Dynamic Drive Control) in mijn CC en kan wel melden dat dit hééééééééééél goed bevalt..

 

Als Oma meerijdt zet ik hem op 'comfort' (=Frans/Amerikaans deinen) en op 'sport' als ik haast heb :lol: . De rest van de tijd staat hij op 'normal'. De verschillen tussen de verschillende standen zijn echt noemenswaardig. Mooi spul. Aanrader!! Maar zo kan je wel bezig blijven met de optielijst.. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn pa en zwager rijden een cc, vind het super auto's

 

het enige nadeel vind ik is dat het achteruitzicht slecht is. (wie mooi wil zijn moet pijn lijden) :mrgreen:

 

de cc van mijn pa is champange , gewoon een mooie luxe sjieke kleur.

en van mijn zwager is candy wit. wat je krijgt als je ze naast elkaar zet is dat de witte er sportiever uit ziet. vind ik persoonlijk wel mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn pa en zwager rijden een cc, vind het super auto's

 

Eens 1x!

 

het enige nadeel vind ik is dat het achteruitzicht slecht is. (wie mooi wil zijn moet pijn lijden) :mrgreen:

 

Eens 2x!

Overigens is het erin/eruit moeten 'kruipen' ook een soort van nadeel. Ik ben niet heel groot, maar het is toch écht een krappere instap en voor oudere mensen (40+ ?? :D 60+) echt een uitdaging. Ben zelf pas :?: 38 jaar dus dat gaat nog wel.. :lol:

 

de cc van mijn pa is champange , gewoon een mooie luxe kleur.

en van mijn zwager is candy wit. wat je krijgt als je ze naast elkaar zet is dat de witte er sportiever uit ziet. vind ik persoonlijk wel mooi.

Eens 3X!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn pa en zwager rijden een cc, vind het super auto's

 

het enige nadeel vind ik is dat het achteruitzicht slecht is. (wie mooi wil zijn moet pijn lijden) :mrgreen:

 

de cc van mijn pa is champange , gewoon een mooie luxe kleur.

en van mijn zwager is candy wit. wat je krijgt als je ze naast elkaar zet is dat de witte er sportiever uit ziet. vind ik persoonlijk wel mooi.

:mrgreen: Zijn ze al lid van dit wondermooie forum?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend de Passat CC besteld. Het is de onderstaande configuratie geworden (levering januari 2011)

 

- Passat CC 1.8 TSI 160 pk (na aflevering chippen naar 210pk), Candy White met Waxoyl behandeling

- Alcantara bekleding (zwart)

- R-line pakket (grill, bumperspoiler, zijskirts, r-line stuur, donkere achterlichten, instaplijsten)

- 18" LM Mallory

- Park Assist + achteruitrij camera

- Aluminium interieur decor

- Executive plus pakket (RNS-510, Alarm plus etc)

- Telefoonvoorbereiding Premium

- Multimedia aansluitbox + IPOD-adapterkabel

- 5 zitterspakket

- Privacy glass

- Verwarmbare voorruit

- Uitlaatsierstuk

- Achterspoiler

- Extra sierstrip op de achterklep

- Elektrisch rolgordijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn pa en zwager rijden een cc, vind het super auto's

 

het enige nadeel vind ik is dat het achteruitzicht slecht is. (wie mooi wil zijn moet pijn lijden) :mrgreen:

 

de cc van mijn pa is champange , gewoon een mooie luxe kleur.

en van mijn zwager is candy wit. wat je krijgt als je ze naast elkaar zet is dat de witte er sportiever uit ziet. vind ik persoonlijk wel mooi.

:mrgreen: Zijn ze al lid van dit wondermooie forum?

 

 

 

krijg het nie voor elkaar, zijn niet zulke internetters :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend de Passat CC besteld. Het is de onderstaande configuratie geworden (levering januari 2011)

 

- Passat CC 1.8 TSI 160 pk (na aflevering chippen naar 210pk), Candy White met Waxoyl behandeling

- Alcantara bekleding (zwart)

- R-line pakket (grill, bumperspoiler, zijskirts, r-line stuur, donkere achterlichten, instaplijsten)

- 18" LM Mallory

- Park Assist + achteruitrij camera

- Aluminium interieur decor

- Executive plus pakket (RNS-510, Alarm plus etc)

- Telefoonvoorbereiding Premium

- Multimedia aansluitbox + IPOD-adapterkabel

- 5 zitterspakket

- Privacy glass

- Verwarmbare voorruit

- Uitlaatsierstuk

- Achterspoiler

- Extra sierstrip op de achterklep

- Elektrisch rolgordijn

 

gefeliciteerd met de aankoop !

helaas zal het nog 3 lange maanden wachten worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

gefeliciteerd met je aankoop

 

die waxoyl behandeling had ik achterwege gelaten

 

Ik heb ervaren dat het een hoop poetstijd scheeld en dat de auto meer glimt. Het is een bescherming voor de gevoelige lakken van tegenwoordig. Zeker bij een standaard lak zou ik het iedereen aanraden. Als ik een metaliclak had gekozen dan zou ik het ook niet doen. Metaliclakken hebben immers een extra transparante laklaag over de daadwerkelijke kleurlak.

Het is ook maar een investering van 189 euro dus daar hoef je het op het totale aankoopbedrag van zo'n auto ook niet voor te laten.

Ik mag overigens niet klagen met het intotaal bij te betalen bedrag op deze nieuwe CC. Het lijkt wel of de dealers de orders willen kopen zoveel is er op dit moment financieel mogelijk. Dit heb ik de afgelopen 20 jaar nog niet meegemaakt bij het kopen van een nieuwe auto. Je kan merken dat diverse dealers de aantallen van dit jaar nog moeten halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leen, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst... schitterende auto! Ik ga op het moment even vreemd.... ehumm

 

Dank je! Een S-Max is ook een mooie auto. Jammer dat ie door het belastingklimaat in Nederland relatief duur is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het gaat nog even duren.

Ik kwam er donderdag achter dat er vanaf productieweek 45 een interieur facelift doorgevoerd wordt. Het dashboard krijgt dan het uiterlijk van de nieuwe Passat (die met dat lelijke analoge klokje). Ook worden er een aantal technische wijzigingen doorgevoerd waaronder remenergieterugwinning (wat een woord) voor alle TSI-motoren in de Passat CC.

Ik ga morgen maar even een mailtje sturen om te vragen wat er allemaal gaat wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dashboard krijgt dan het uiterlijk van de nieuwe Passat (die met dat lelijke analoge klokje).

 

Kan je hier eens een link of een foto van dit nieuwe dashboard/klokje plaatsen? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Als ze dan het dashboard aanpassen, met dat fan-tas-tische klokje, dan ook die electronische handrem bij de versnellingspook, aub, net als bij de 'nieuwe' Passat. In mijn huidige Passat links voor bij verlichting, erg onhandig. Zal de bakjes zeker missen. Tankpas, en middels een huis tuin en keuken touwtje hangt mijn iPad daar nu voor mijn RNS. Kan ik vast niet om dat klokje heen binden ;-)

Gek overigens dat ik er via dit forum achter moet komen dat deze verandering gaat plaatsvinden. Mijn dealer (Autovroon) meldt niets. CC deze week besteld, dus zal ergens begin volgend jaar worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze dan het dashboard aanpassen, met dat fan-tas-tische klokje, dan ook die electronische handrem bij de versnellingspook, aub, net als bij de 'nieuwe' Passat. In mijn huidige Passat links voor bij verlichting, erg onhandig. Zal de bakjes zeker missen. Tankpas, en middels een huis tuin en keuken touwtje hangt mijn iPad daar nu voor mijn RNS. Kan ik vast niet om dat klokje heen binden ;-)

Gek overigens dat ik er via dit forum achter moet komen dat deze verandering gaat plaatsvinden. Mijn dealer (Autovroon) meldt niets. CC deze week besteld, dus zal ergens begin volgend jaar worden.

 

De schakelaar van de elektrische rem zit idd naast de vesnellingspook zoals bij de nieuwe Passat.

 

Wijzigingen Passat CC vanaf productieweek 45:

 

- Entfall Motor 2.0 TSI 147kW

- Entfall Motor 3.6 FSI 220kW

+ Motor 2.0 TSI 155kW

- Entfall Lackierung "Schwarz" und "Shadow Blue Metallic"

+ Neu Lackierung "Uranograu" und "Night Blue Metallic"

- Entfall Option Dekoreinlagen Edelholz "Vavona"

+ Option Dekoreinlagen Edelholz "Zebrano"

+ RNS315 ersetzt RNS310

+ Option Freilauf für Doppelkupplungsgetriebe DSG (nur 103kW TDI)

+ Motor 2.0 TDI 103kW und 125kW jetzt immer als BMT (Ausnahme 4Motion)

- Entfall Motor 2.0 TDI 105kW BlueTDI

+ Ausströmer vorn und Lichtdrehschalter beleuchtet

+ Analoguhr in der Instrumententafel

+ Auto-Hold-Funktion serie

+ Bremsenergie-Rückgewinnung serie (alle TSI)

+ Option ACC jetzt mit City-Notbremsfunktion

+ Option Digitaler TV-Empfang für RNS510

+ Option 18" LM-Rad "St. Louis

 

De Nederlandse importeur heeft mij de onderstaande wijzigingen doorgegeven:

 

· De 2.0 147 kW/ 200 pk TSI (6-DSG) motor verdwijnt uit het leveringsprogramma en wordt vervangen door de 2.0 155 kW/210 pk TSI (6-DSG). De consumentenprijs blijft € 41.290,- incl. BTW/BPM.

 

· De 2.0 103 kW/140 pk TDI 6-DSG motor is niet meer leverbaar en wordt vervangen door de 2.0 103 kW/140 pk TDI 6-DSG BlueMotion Technology. De consumentenprijs van deze nieuwe motor blijft € 39.990,- incl. BTW/BPM.

 

· Ook de 4Motion uitvoering van de 2.0 103 kW/140 pk TDI motor wordt aangepast. De huidige motor wordt vervangen voor een 2.0 103 kW/140 pk TDI 4Motion BlueMotion Technology. De consumentenprijs van deze nieuwe motor blijft € 43.090,- incl. BTW/BPM.

 

· Ook voor de 125 kW/170 pk TDI motoren is nu BlueMotion Technology beschikbaar. De 2.0 125 kW/170 pk TDI (6-DSG) motor wordt vervangen door de 2.0 125 kW/170 pk TDI (6-DSG) BlueMotion Technology. De consumentenprijs van deze nieuwe motor blijft € 43.190,- incl. BTW/BPM.

 

· De 125kW/170 pk TDI 4Motion motor is ook vervangen door een versie met BlueMotion Technology. De consumentenprijs blijft € 49.090,- incl. BTW/BPM.

 

· De middenconsole zal geheel in lijn worden gebracht met de Passat B7, inclusief de analoge klok.

 

· De module voor het instellen van de memoryfunctie wordt aangepast in lijn met de Passat B7.

 

· Autohold wordt standaard op de handgeschakelde versies (DSG modellen hadden deze functie al).

 

· De ESP-bedieningsknop wordt licht gewijzigd. Ook zal er een extra ESP-indicatorlampje geplaatst worden in het instrumentenpaneel.

 

· Het 'Tyre pressure monitoring' systeem wordt standaard op elke Passat CC. Dit systeem is bedienbaar via de boordcomputer.

 

· De parkeersystemen 'Parc Distance Control (met achteruitrijcamera)', 'Park assist (met achteruitrijcamera)' worden uitgerust met een 'Mute' knop. Hiermee is het mogelijk om de akoestische waarschuwingssignalen tijdelijk uit te schakelen. Let op: alleen i.c.m. 'RCD 510' en 'RNS 315/510'.

 

· Het uiterlijk van de bedieningsknoppen van de Climatronic airconditioning wordt aangepast.

 

· Er worden andere bevestigingspunten voor het vastzetten van lading in de bagageruimte gemonteerd.

 

· De optie 'Park Assist' (met achteruitrijcamera) is verder ontwikkeld. De tweede generatie van dit systeem wordt geïntroduceerd en dit betekent dat het systeem naast fileparkeren ook gebruikt kan worden voor het achteruit inparkeren. Deze optie wordt geproduceerd vanaf week 49.

 

· Het navigatiesysteem 'RNS 310' wordt vervangen door de nieuwe 'RNS 315'.

 

· De 18 inch lichtmetalen velgen 'St.Louis' zijn nieuw in het leveringsprogramma. De prijs voor deze velgen is € 550,- incl. BTW/BPM.

 

· Er worden wijzigingen doorgevoerd in het kleurenpallet van de Passat CC. De kleur 'Shadow Blue metallic' wordt vervangen door 'Night Blue pareleffect'. De kleur 'Uni zwart' wordt vervangen door de unilak 'Uranogrijs'.

 

· De optie 'Grootlicht assistent' is nu ook leverbaar voor de Passat CC. Dit systeem signaleert via sensoren voorliggend en tegemoetkomend verkeer en schakelt dan automatisch tussen dim- en grootlicht. De prijs bedraagt € 170,- incl. BTW/BPM. Deze optie wordt geproduceerd vanaf week 49.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden