Ga naar inhoud

Aankoop dilemma Passat CC


Leen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 166
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dank Leen voor deze update. Nuttige info. Mooie bijkomstigheid, die RNS 315.

Alleen klopt volgens mij jouw prijs van de 2.0 103 kW/140 pk TDI 6-DSG BlueMotion Technology niet. Die € 39.990,- incl. BTW/BPM is voor de handbak, niet de DSG.

 

Zou best kunnen. De info van Pon is nog niet volledig.

Ik ga zaterdag naar de nieuwe Passat kijken in Leusden. Ik hoop dan wat meer informatie los te kunnen peuteren m.b.t. de wijzigingen vanaf productie week 45 voor de CC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjezus Leen je stopt van de ene mooie bak in de andere mooie bak. Van harte hoor. Vindt het echt een beest van een auto.

 

Dank je,

 

Ik ben net bij Pon geweest om naar de nieuwe Passat te kijken.

Ik moet zeggen dat ie in het echt in de kleur zilver er toch wel erg goed uitziet.

Het analoge klokje blijft jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Leen,

 

Gefeliciteerd met de bestelling van je mooie witte CC! Ik kan me helemaal in je keuze vinden, want ik heb 'm zelf ook bijna zo besteld! Gisteren belde m'n dealer dat ik 'm op 20 november in de Autostadt in Wolfsburg op kan gaan halen, na een wachttijd van ongeveer 3,5 maanden. Ik kan bijna niet meer wachten!!! Vandaar dat ik dus maar hier in het forum aan het schrijven ben, je moet toch wat om de tijd door te komen :)

 

Gelukkig zijn de auto's hier in Duitsland stukken goedkoper dan in Nederland, dus ik kon me nogal uitleven bij de configuratie. Hier is mijn bestelling (met Engelse verklaring die ik voor wat collega's geschreven had):

 

Ihre Fahrzeugkonfiguration

 

Passat CC 2,0 l TSI 147 kW (200 PS) 6-Gang-Doppelkupplungsgetriebe DSG - 0-100 km/h in 7.7 sec., 235 km/h max. speed

 

Außenlackierung Candy-Weiß (white paint)

Innenausstattung Trüffel/Schwarz/Schwarz/Perlgrau (brown leather with black dash & black stitching)

 

Sonderausstattung

 

- Ambientepaket (special interior lighting all around the dash & doors for night driving)

 

- Seitenairbags und Gurtstraffer hinten

 

- Klimapaket (two-zone airconditioning including large black sunroof)

 

- "Mallory" - 4 Leichtmetallräder 8 J x 18 - Mobilitätsreifen 235/40 R 18

 

- Dekoreinlagen in Edelholz "Nussbaum- Wurzel" sowie "Aluminium gebürstet" (walnut wood strips in the interior instead of aluminium)

 

- 230-V-Steckdose an der Mittelkonsole hinten

 

- Standheizung und -lüftung (car can be heated or cooled by remote control or time-clock - so no frozen windows etc.)

 

- "RNS 510" (premium navigation system including 3D, touchscreen and voice control)

 

- Winterräder "St. Moritz" (zusätzlich) mit zusätzlichen Sensoren für das Reifenfülldruck-Kontrollsystem (winter wheels additionally)

 

- Lederausstattung "Nappa"

 

- R-Line (spoilers, skirts, sports steering wheel, dark rear lights, sports wheels, fender badges)

 

- Sportpaket in Verbindung mit Rädern (Bi-Xenon headlights including cornering lights, darkened rear windows, extra chrome parts in interior)

 

- Nokia 6303i classic Volkswagen Edition inklusive Mobiltelefon-Ladeschale (built-in mobile phone under the central armrest)

 

- Außenspiegel elektrisch einstell-, anklapp-, beheizbar, Umfeldbeleuchtung, auf Fahrerseite automatisch abblendend

 

- Diebstahlwarnanlage mit Wegfahrsperre elektron., Back-up-Horn, Innenr.-Überw., Abschleppschutz und Komfortschließung

 

- Parklenkassistent "Park Assist" inkl. ParkPilot und Rückfahrkamera mit optischer Anzeige (automatic parking, car steers itself - including rear-view camera)

 

- Multimediabuchse MEDIA-IN mit iPod-/iPhone-Adapterkabel (iPod can be connected to the car and be used from the car's radio controls)

 

- Automatische Distanzregelung ACC inkl. Geschwindigkeitsregelanlage (front radar & cruise control, including automatic emergency braking)

 

- Rücksitzbank ungeteilt, Lehne asymmetrisch geteilt umklappbar

 

- Soundsystem "DYNAUDIO Confidence" (10 speakers, 600 watt by Danish company Dynaudio, designed specifically for the Passat CC)

 

- Multifunktionsanzeige "Premium" (on-board computer in colour display instead of one colour)

 

- Reifenfülldruck-Kontrollsystem (tyre pressure is constantly checked by the car)

 

- Spurhalteassistent "Lane Assist" (car will steer back automatically when unintentionally getting out of a lane, includes a camera in the interior mirror)

 

- Entfall der Schriftzüge für die Modellbezeichnung am Fahrzeugheck (no model name on the rear of the car)

 

- Mobiltelefonvorbereitung "Premium" inkl. herausklappbarer Tastatur, Bluetooth- Schnittstelle (rSAP) und Sprachsteuerung (prepared for hands free-calling)

 

 

 

Het kenteken heb ik ook al kunnen reserveren, het wordt M-CC met drie cijfers, een zogenaamd "Wunschkennzeichen". Ik vond het wel lollig om ook "CC" in het kenteken te hebben, dat kan hier dus :)

 

In het weekend 27/28 november ben ik even met de nieuwe auto in Nederland, misschien kom ik dus nog wat andere forumleden tegen op de weg!

 

Ciao,

 

Lars T.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lars,

 

Ook gefeliciteerd met deze mooie configuratie! Het is idd in Duitsland een stuk goedkoper. In Nederland moeten we zonodig weer de staatskas spekken.

Wanneer is jouw CC geproduceerd? Vanaf deze week (WK45) worden er een aantal wijzigingen doorgevoerd.

Alvast veel plezier in Wolfsburg! Ik ben benieuwd naar de foto's

 

Gr,

 

 

Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Leen,

 

Mijn CC werd op 28 oktober gebouwd, dus ik heb de modificaties net gemist. Ik had nog wel geprobeerd de productie iets uit te laten stellen, maar dat kon niet meer. Nou ja, de wijzigingen zijn gelukkig maar klein, dus ik ben prima tevreden met wat ik nu krijg. En ik kan de auto meteen goed inrijden, want we gaan er vanuit Wolfsburg meteen mee door naar de familie in Denemarken, dan nog een weekend naar Nederland en dan weer terug naar München. Al met al toch dik 2.500 km, dus lekker veel tijd om alle nieuwe speeltjes uit te proberen :)

 

Ciao,

 

Lars

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Leen,

 

Mijn CC werd op 28 oktober gebouwd, dus ik heb de modificaties net gemist. Ik had nog wel geprobeerd de productie iets uit te laten stellen, maar dat kon niet meer. Nou ja, de wijzigingen zijn gelukkig maar klein, dus ik ben prima tevreden met wat ik nu krijg. En ik kan de auto meteen goed inrijden, want we gaan er vanuit Wolfsburg meteen mee door naar de familie in Denemarken, dan nog een weekend naar Nederland en dan weer terug naar München. Al met al toch dik 2.500 km, dus lekker veel tijd om alle nieuwe speeltjes uit te proberen :)

 

Ciao,

 

Lars

 

Ik had ook liever gehad dat die van mij voor week 45 het licht had gezien dan had ik die twee opberglaadjes nog gehad i.p.v. het analoge klokje. Helaas kan je niet altijd alles krijgen zoals je dat zelf graag had gehad.

Ik zag overigens net dat je ook actief op motor-talk bent.

Alvast veel plezier met de eerste 2500km. Ik moet helaas nog wachten tot begin januari voordat ik met de nieuwe speeltjes aan de gang mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Leen,

 

Ik hoop voor je dat begin januari gaat lukken, want er zijn nogal wat CC-bestellers die uiteindelijk langer moesten wachten dan oorspronkelijk beloofd. Bij mij een maand extra bijvoorbeeld. Maar dat kon je idd vast al bij Motor-Talk lezen, in de thread "Lieferzeit Passat CC".

 

In ieder geval rij ik op zaterdagochtend 27 november op weg van Woerden naar Den Haag ongeveer rond een uurtje of half 10-10 op de snelweg langs Zoetermeer. Mocht je de auto even willen bekijken, is het voor mij geen probleem even Zoetermeer in te rijden naar jouw huis. Dan heb je in ieder geval alvast een voorproefje van hoe een witte CC R-Line er bij jou voor de deur uitziet. Mocht je dat leuk vinden en/of er tijd voor hebben, zeg je het maar.

 

Ciao,

 

Lars T.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Leen,

 

Ik hoop voor je dat begin januari gaat lukken, want er zijn nogal wat CC-bestellers die uiteindelijk langer moesten wachten dan oorspronkelijk beloofd. Bij mij een maand extra bijvoorbeeld. Maar dat kon je idd vast al bij Motor-Talk lezen, in de thread "Lieferzeit Passat CC".

 

In ieder geval rij ik op zaterdagochtend 27 november op weg van Woerden naar Den Haag ongeveer rond een uurtje of half 10-10 op de snelweg langs Zoetermeer. Mocht je de auto even willen bekijken, is het voor mij geen probleem even Zoetermeer in te rijden naar jouw huis. Dan heb je in ieder geval alvast een voorproefje van hoe een witte CC R-Line er bij jou voor de deur uitziet. Mocht je dat leuk vinden en/of er tijd voor hebben, zeg je het maar.

 

Ciao,

 

Lars T.

 

 

Hoi Lars,

 

Bedankt voor het aanbod, lijkt mij erg leuk. Helaas ben ik er op die dag niet anders had ik je aanbod zeker niet afgeslagen.

Ik was twee weken geleden bij Pon i.v.m. de introductie van de nieuwe Passat. Ik heb toen op de computer gezien dat hij deze week (week 45) vast ingepland stond. Weet jij of het zo is dat de Passat CC eerst in Emden gemaakt wordt en daarna op transport gaat naar Kassel om 'm om te bouwen naar een R-Line versie. Het lijkt mij erg omslachtig maar volgens een thread op Motor-Talk zou dat zou zijn.

 

Gr,

 

Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Leen,

 

Geen probleem, dan rij ik gewoon lekker door op de snelweg :)

 

Dat van R-Line in Kassel heb ik ook gelezen op Motor-Talk. Ik had daar nog nooit eerder van gehoord en het verhaal is totnutoe ook nog door niemand bevestigd. Het lijkt me vreemd, maar wie weet?

 

Ciao,

 

Lars

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, komt er vast strak uit te zien (op het klokje na dan...). We zien de foto's wel verschijnen! Persoonlijk vind ik het jammer dat je de xenon niet hebt gekozen, zeker i.c.m. de witte lak. De 'gewone' pitten steken zo laf af tegen de kleur van de auto...Maar ja, ik hoef geen nieuwe auto te betalen, dus dan is commentaar altijd makkelijk...

 

Overigens had ik recent een leen-CC van Pon in het zilver: denk dat ik wit dan toch ook mooier vind.

 

Alvast veel plezier er mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, komt er vast strak uit te zien (op het klokje na dan...). We zien de foto's wel verschijnen! Persoonlijk vind ik het jammer dat je de xenon niet hebt gekozen, zeker i.c.m. de witte lak. De 'gewone' pitten steken zo laf af tegen de kleur van de auto...Maar ja, ik hoef geen nieuwe auto te betalen, dus dan is commentaar altijd makkelijk...

 

Overigens had ik recent een leen-CC van Pon in het zilver: denk dat ik wit dan toch ook mooier vind.

 

Alvast veel plezier er mee!

 

De keuze was een R-Line pakket of het gratis pakket met Xenon. Die twee pakketten lusten elkaar helaas niet anders had ik ook Xenon gehad. Meer als € 1500 vindt ik echt niet normaal voor een beetje extra licht. Soms moet je iets rationeel beslissen en niet emotioneel ook als je het geld wel hebt.

Overigens was ik een week of twee geleden ook bij Pon. Daar heb ik een CC R-Line in het echt gezien in de kleur Reflex silver. Het viel mij toch een beetje tegen in die kleur. Vooral als het slecht weer is dan wordt ie wat grauwer van kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Lars,

 

Gefeliciteerd met je CC. Ik las op Motor-Talk dat alles goed is gegaan in Wolfsburg en dat je er veel bekijks mee hebt. Veel succes ermee! Ik ben zeer benieuwd naar de foto's dat begrijp je.

 

Mijn auto is volgens de dealer ook geproduceerd. Er is alleen nog geen duidelijkheid over wanneer. Hij stond gepland voor week 45. Dat staat ook nog steeds in de computer van de importeur. Er bestaat een grote kans dat deze info niet klopt en dat ie geproduceerd is in week 43/44. De importeur kon er geen duidelijkheid over geven. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het R-Line pakket. Het is dus nog even spannend of ik de nieuwe specificaties krijg van week 45 of nog de oude specificaties. Dus analoog klokje, vernieuwde motor (165 gr/km), remenergie terugwinning, verlichte luchtroosters, parkeerrem rond de versnellingspook en bandenspanningsmeting of de 2 laadjes. Waarschijnlijk staat ie volgende week bij de dealer. Dan moet ik nog wachten tot begin januari 2011.

 

Gr,

 

Leen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Leen,

 

Als je het laatje zo mist en het klokje zo lelijk vind, waarschijnlijk kan je de laatjes er wel weer inbouwen. Je moet dan wel de interieurlijst in het dashboard en rond de klokken vervangen voor een van het oude type en een 'oude' ladenset bijkopen incl frontjes en alarmschakelaar. Wel is deze tweede alarmschakelaar dan zonder funtie. Maar het kan dus wel.

 

Heb zelf een Bluemotion, en die hadden al geen laatjes, maar omdat ik mijn interieurdelen vervangen heb door donker Alu heb ik ook laatjes moeten plaatsen. Kijk hier maar eens:

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=148

 

Verder heb je een hele mooie auto, een aanwinst voor de openbare weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leen,

 

Als je het laatje zo mist en het klokje zo lelijk vind, waarschijnlijk kan je de laatjes er wel weer inbouwen. Je moet dan wel de interieurlijst in het dashboard en rond de klokken vervangen voor een van het oude type en een 'oude' ladenset bijkopen incl frontjes en alarmschakelaar. Wel is deze tweede alarmschakelaar dan zonder funtie. Maar het kan dus wel.

 

Heb zelf een Bluemotion, en die hadden al geen laatjes, maar omdat ik mijn interieurdelen vervangen heb door donker Alu heb ik ook laatjes moeten plaatsen. Kijk hier maar eens:

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=148

 

Verder heb je een hele mooie auto, een aanwinst voor de openbare weg.

En ons forum natuurlijk :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden