Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 navigatiebeschermer is leverbaar!


Passat-Fanaat

Vraag

Beste mensen,

 

Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.

Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

 

Hoe is de beschermer tot stand gekomen?

Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.

Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

 

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat had drie belangrijke oorzaken:

- Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.

- De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.

- Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

 

Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?

Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.

PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.

Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

 

Hoe kom ik aan een beschermer?

Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

 

Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?

PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

 

Hoe werkt de beschermer?

De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.

Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.

Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

 

Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?

Volmondig: JA.

De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.

Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.

Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.

Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

 

Is er al praktijkervaring opgedaan?

Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.

Het werkt perfect.

 

Zijn er foto's?

Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

post-9415-1423825003,276_thumb.jpg

post-9415-1423825003,4323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo kunnen we nog wel even doorgaan...Wegenbelasting betaal je ook niet. Dat noemen ze nou 'full operational lease'. En geloof mij nou maar dat in je leasebedrag een dikke verzekeringspremie in zit...Die betaal je dus wel, alleen zie je die niet gespecificeerd terug. Ik heb alles bij elkaar een jaartje of 18 lease gereden, dus ik weet inmiddels aardig hoe dat spelletje werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Natuurlijk zit dat er allemaal in. Sterker nog, de verzekering voor de RNS510 zit er ook al in. Echter, als die dingen zo vaak gestolen worden en de schade elke keer erg fors is, lijkt de business case om zo'n navilock er 'gratis' bij te leveren voor een verzekeraar toch redelijk positief te zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je ziet in mijn bescheiden beleving het punt niet: Je schrijft zelf al 'gratis' leveren van een navi-lock. Niets is gratis en er is geen 'business case'...De verzekeraar is er niet bij 'gebaat' als er minder systemen worden gejat. Wie bepaalt dan of de premie naar beneden moet worden bijgesteld? De verzekering heeft liever een hogere premie dan een lagere, uiteindelijk draait het om omzet. Wie geeft de verzekeraar garantie dat er niet juist meer schade ontstaat door een navi-lock? Daarnaast zal het gros van de zakelijke rijder geen navi-lock willen. Is alleen maar 'lastig' en als er wat gebeurd (met of zonder navi-lock), betaalt de verzekering. Dat er hier nou een handjevol rijders is die het wel belangrijk vindt, is niet representatief voor de zakelijke markt. Om het af te maken: er rijdt in Nederland maar een klein percentage VW met een RNS510 lease (t.o.v. het totale zakelijke wagenpark). Dat zal geen invloed hebben. De norm van invloed ligt bij een 'beveiligingssyteem' wat toepasbaar is op iedere auto. Het SCM-alarm is hier een mooi voorbeeld van, nog verdeeld in verschillende klassen ook. Daarmee wordt je leasebedrag ook niet lager, het wordt bij de duurdere auto's verplicht gesteld...

 

Ik zie wel een punt in de particuliere sector; daar sluit je je verzekering af voor je eigen auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo gek is het punt van Starred niet, ik heb al gelezen dat een leasemij een navilock er gratis bij deed.

Ik zou het gewoon even met de leasemij opnemen, dan weet je het exact. Zo veel maatschappijen, zo veel mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je ziet in mijn bescheiden beleving het punt niet: Je schrijft zelf al 'gratis' leveren van een navi-lock. Niets is gratis en er is geen 'business case'...De verzekeraar is er niet bij 'gebaat' als er minder systemen worden gejat. Wie bepaalt dan of de premie naar beneden moet worden bijgesteld? De verzekering heeft liever een hogere premie dan een lagere, uiteindelijk draait het om omzet. Wie geeft de verzekeraar garantie dat er niet juist meer schade ontstaat door een navi-lock? Daarnaast zal het gros van de zakelijke rijder geen navi-lock willen. Is alleen maar 'lastig' en als er wat gebeurd (met of zonder navi-lock), betaalt de verzekering. Dat er hier nou een handjevol rijders is die het wel belangrijk vindt, is niet representatief voor de zakelijke markt. Om het af te maken: er rijdt in Nederland maar een klein percentage VW met een RNS510 lease (t.o.v. het totale zakelijke wagenpark). Dat zal geen invloed hebben. De norm van invloed ligt bij een 'beveiligingssyteem' wat toepasbaar is op iedere auto

 

Waarom is er geen business case? Waarom zou een verzekeraar niet een relatief klein bedrag willen investeren om grotere schade (dus uitbetaling) te voorkomen. Zeker als de kosten van die 'paar' navilocks kunnen uitsmeren over de hele vloot. Natuurlijk is de schade hoog als de dieven gewoon de hele auto kapot maken zodra ze op een navilock stuiten, maar ik denk dat we er best van uit kunnen gaan dat er een preventieve werking van uit gaat en dat de dieven een makkelijkere prooi zoeken. Tenzij verzekeraars er zoals jij schrijft er sowieso 'geen baat' bij hebben als er minder systemen worden gejat. Maar dat snap ik niet helemaal, dus graag uitleg.

 

En dat het slechts weinig gestolen systemen betreft (en daarmee niet interessant voor de verzekeraars) is denk ik ook niet zo:

Leaseplan, Nederlands grootste leasemaatschappij, krijgt dagelijks meldingen van gekraakte Volkswagens
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Autokraak komt dagelijks voor bij welk merk dan ook. Een verzekeraar is er om geld te verdienen, niet om minder premie op te strijken. Nederland is 1 van de meest 'oververzekerde' landen ter wereld, dus valt er hier ook veel te verdienen. Zwart/wit? Ja, dat ben ik met je eens.

 

Tuurlijk zou het zo moeten zijn dat preventieve maatregelen worden vergoedt! En een onderzoek kost veel te veel tijd & energie...

 

We verzanden nu in een discussie waarbij je mij mss een beetje als boeman ziet. De initiële vraag was of een maatschappij de kosten van een navi-lock voor zich neemt...Een navi-lock zal nooit gratis worden weggegeven, aleen de zon gaat voor niets op...Informeer gewoon bij je maatschappij, misschien moet ik zo maar mijn mening bij stellen... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag langsgeweest bij Vandervelden in Zoetermeer. Zeer vriendelijke ontvangst, professionele plaatsing. Ook even mogen gaan kijken tijdens de werken en een woordje uitleg gekregen. Toegekomen om acht uur vanmorgen, buitengereden iets na één uur vanmiddag, ze hebben er dus wel wat werk aan gehad. Ook wel bluetooth carkit moeten monteren, daarom misschien iets langer geduurd.

Ziet er heel mooi uit, een pluim voor de mensen bij Vandervelden!

Ziehier enkele foto's:

 

navilock1.JPG

 

navilock2.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eerder in dit draadje werd de melding gedaan dat de Navi Lock ook voor de Sharan beschikbaar zou komen. Wat later is er melding gemaakt voor welke modellen een geschikte Navi Lock beschikbaar is, maar daar staat de Sharan niet tussen.

 

Eind juni verwacht ik de dat door mij bestelde Sharan bij de dealer staat, mét een RNS-510, dus ik hoop een heel klein beetje (eigenlijk een heleboel beetjes...) dat er dan ook voor de Sharan een Navi Lock is.

 

Is daar al iets meer over bekend?

 

Grtz

Sharan-rijder (in spé...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 13 dagen mogen genieten van mijn nieuwe Columbus. Nu alweer 2,5 week in afwachting van een nieuwe + Navi Lock. Als het goed is komt de Navi Lock voor de Octavia deze week binnen bij de dealer. Ik dacht dat ik dan van het gezeur af zou zijn, maar wordt niet vrolijk van deze berichten:

 

Vandaag nog even bij de dealer geweest. Wat bleek: er was geprobeerd een Columbus te stelen waar zo'n beveiligingskap overheen zat. Het hele dashboard was gesloopt en de Columbus was eruit gehaald. Schade: EUR 8000,--.

Ik denk wel dat de dieven de tijd hebben gehad dit te doen, want het slopen duurt wel even...

Bron: http://www.skodaforum.nl/board/showthre ... escherming

 

Die Navilock is een lachertje,....

Natuurlijk is het meer werk om de unit er uit te halen en daardoor onaantrekkelijker, maar ik monteer ze ook en heb ook al de weer een aantal diefstallen gehad van deze systemen.

Gevolgschade is vele malen groter, het lijkt wel of ze een retoucheerzaag op accu bij zich hebben, er zit een groot gapend gat in het dashboard.

Daarna is het vrij éénvoudig de navilock te verwijderen m.b.v. een slijptolletje en voilá hebben ze weer een prachtig systeem in hun handen.

Bron: http://www.audiforum.nl/forum/car-enter ... ost1101469

 

Zijn er al meer gevallen bekend van gestolen RNS-510's/Columbus icm de Navi Lock?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Christian

 

Helaas zijn er al meer gevallen bekend. Een kennis van mij werkt bij een schadebedrijf en daar zijn ook al een aantal autos langsgeweest waarbij het systeem gestolen was. Deze autos hadden ook een navilock.

 

Feit blijft natuurlijk wel dat dieven vele malen langer bezig zijn om het eruit te halen, dus de gelegenheidsdieven zullen deze systemen laten zitten.

 

 

 

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht dat de uitvinder aangegeven gehad (Jeroen) dat diefstal onmogelijk was...... Waarom horen we hem nu niet meer in dit topic?

 

Ik ben blij dat ik even gewacht heb, wist wel dat ook dit, zeer helaas overigens, niet hufterproof zou zijn. De enige optie is toch een navigatie met afneembaar front helaas....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oplossing voor dit probleem... (gezien in een Dodge Ram pickup...)

 

Ipad als radio/navigatie/mp3! je kunt gewoon je RCD300 laten zitten (moet wel een AUX hebben) en de rest (ook stuurwiel bediening e.d., helaas nog zonder clima bediening) gaat via de iPad.

 

Heb gevraagd wat dit systeem (houder e.d.) moet kosten voor een passat... €300,- zei hij... maw... diefstal probleem opgelost!

 

Misschien zou het mooiste zijn dat de iPad ook echt in het dashboard zou klikken... maar dat zal wel niet te maken zijn.

 

Ik kan die gozer altijd eens vragen.... als er meerdere geinteresseerden zijn?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik dacht dat de uitvinder aangegeven gehad (Jeroen) dat diefstal onmogelijk was...... Waarom horen we hem nu niet meer in dit topic?

 

Ik ben blij dat ik even gewacht heb, wist wel dat ook dit, zeer helaas overigens, niet hufterproof zou zijn. De enige optie is toch een navigatie met afneembaar front helaas....

 

tja.. wat is wel bestand tegen het dievengilde dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de rns-en worden nog steeds gejat alleen niet meer door de gelegenheids-dieven. navilock biedt bescherming, mocht iemand je rns toch willen jatten en je het een navilock, dan hoop ik dat je goed verzekerd bent. Het gehele dashboard wordt opengebroken en vaak krijgen ze de rns er niet uit, maar toch €4000,-/€5000,- schade.....

 

Stel je trouwens even voor in het: ik ben.... ik rij.... topic, dat wordt gewaardeerd en kun je tevens kort omschrijven wat voor een auto je hebt en bijv. welke motorcode. Dat werkt in sommige gevallen handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gaat in mijn geval om een lease auto. Ik mag een nieuwe bestellen, en ga waarschijnlijk voor de (verkeerde forum, ik weet het) Octavia. Die heeft in bepaalde pakketten ook een RNS Navi. Moet ik het zien dat he teen kwestie van tijd is voordat die eruit geramd wordt? En wat raden jullie aan, wel of geen Navi-Lock erin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is nooit absolute zekerheid te geven. Er zijn een aantal zaken die je in acht kunt nemen om de kans op diefstal zo klein mogelijk te maken:

 

- de plek waar je je auto parkeert (zowel als je weg bent (bewaakte parkeergarage), als thuis (oprit/garage nog beter)) draagt erg bij aan de veiligheid;

- verder is het altijd beter de rns nadien in te bouwen vanwege het ontbreken van de herkenbare navi antenne op het dak (dit schijnt een zeer belangrijk "selectie criterium" te zijn voor de dieven om van afstand te beoordelen of er een navi inzit);

- tenslotte zal een Navilock absoluut bijdragen aan het feit dat men eerder aan je auto voorbijgaat. Het zal veel tijd kosten en de vraag is uberhaupt of de kraker zijn doel bereikt. Dit zal die dus alleen maar doen in een omgeving waar je niet snel ontdekt wordt, want een cirkelzaag maakt nogal wat herrie.....

 

Blijft wel over dat als ze je auto met navilock toch gaan kraken de schade inderdaad zeer aanzienlijk zal zijn. Echter met genoemde maatregelen maak je de kans wel stukken kleiner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zijn er trouwens nog mensen die de Lock bevestigd hebben, en dit toch bezocht zijn door iemand die z'n uiterste best gedaan heeft de navi toch te pakken te krijgen?

 

Ik weet van 2 gevallen hier waarbij ze toch een poging hebben gewaagd maar er niet in geslaagd zijn. Maar uit frustratie hebben ze een aanmaakblokje op het voorwiel gelegd- resultaat, volledige wagen uitgebrand.

Een ander geval, ook poging gedaan en ook niet geslaagd maar uit frustratie alle lederen zetels geperforeerd met een schroevendraaier....

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zijn er trouwens nog mensen die de Lock bevestigd hebben, en dit toch bezocht zijn door iemand die z'n uiterste best gedaan heeft de navi toch te pakken te krijgen?

 

Ik weet van 2 gevallen hier waarbij ze toch een poging hebben gewaagd maar er niet in geslaagd zijn. Maar uit frustratie hebben ze een aanmaakblokje op het voorwiel gelegd- resultaat, volledige wagen uitgebrand.

Een ander geval, ook poging gedaan en ook niet geslaagd maar uit frustratie alle lederen zetels geperforeerd met een schroevendraaier....

:(

 

Dan ga je je toch afvragen of het loont om zo'n lock erin te zetten... Aan de ene kant, fijn dat de navi er nog in zit. Maar je hebt een hoop meer schade dan dat ze de navi er wel uitgehaald hadden, met 4 schroefjes... Daar blijft het dan meestal bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja zo kun je altijd redeneren....... Straks zetten ze je auto in de fik uit frustratie omdat er helemaal geen navi inzat......

 

Overigens als ze dan gepakt worden hangen ze zwaar, brandstichting, gevaar voor levens etc.

 

Het zal je nooit lukken zaken geheel uit te sluiten tenzij je auto altijd achter slot en grendel zit. Inmiddels zullen ze de ervaring hebben dat het met een navilock zo moeilijk is dat ze naar een auto gaan waar een rns in zit zonder navilock...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden