Ga naar inhoud
  • 0

reparatie vr5


basv

Vraag

Mensen,

 

Ben net bij wealer geweest, en blijkt dat mijn distributieketting (VR5) gebroken is. :cry::cry::cry:

 

Kosten.....veel geld heel veel geld. Alleen al aan werkuren 2000euro excl btw.

 

Weet iemand een ander bedrijf die dit kan rapareren. Ik heb al gebeld naar de vr6specialist en die heeft me een heel andere prijs gemaakt. Denk dat ik hem daar heen breng. Maar dat is helemaal in Aalten, ik kom van het zuiden.

 

Dus als iemand wat weet die dichter in de buurt ligt....

 

Alvast bedankt,

 

Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goh, dat is minder om te horen, Bas. :(

 

In 'In de cramer' ligt een revisiebedrijf dacht ik. Kunnen die niks betekenen voor je?

 

Wat is er precies kapot aan het blok, of is dat nog niet bekend?

Ook geen coulance te bedingen? Geef eens wat meer info over bouwjaar, kmstand en wat precies kapot is gegaan. (ketting echt gebroken of spanner eruit gelopen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is werkelijk "NAADJE" voor je man !

Ik weet niets bij jou in de buurt helaas, maar ik kan de "VR6 Specialist" wel aanbevelen.

Ze zitten ook niet bij mij in de buurt, maar ze hebben het blok van mijn oude Golf VR6-je gereviseerd.

Dat was helemaal top, een goed advies, en de keuze wat wel en wat niet te doen ( dure zuigers of de gewone etc. ) lieten ze geheel vrij.

Ik vond dat ze een goed realisme hadden dat het jou geld was wat uitgegeven werd, en dat is bij sommige autobedrijven wel anders.

Toen ik het blok terug kreeg, en weer in de Golf ingebouwd had liep'tie weer als een zonnetje.

Als je geen goed adres dichter bij jou in de buurt vind, zou ik hem toch maar in Aalten brengen.

 

Succes man !

Groet, den.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga naar de VR6 specialist... het is de moeite waard!

 

Heel veel mensen met een corrado-VR6 / golf3 VR6 die ik ken (van het corradoforum o.a.) komen ook niet 1-2-3 uit de buurt maar gaan veelal naar Aalten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bel Ploemen eens in meersen

 

Autobedrijf Ploemen

Ambyerweg 2

6231 BJ Meerssen

Tel. 043 - 364 48 88

Fax. 043 - 365 03 44

E-mail: info@autobedrijfploemen.nl

web: http://www.autobedrijfploemen.nl

 

Of Piper in Aken

 

Autohaus Piper GmbH & Co.KG

Henricistrasse 29

D-52072 Aachen

Tel.: +49 (0) 2 41 - 88 999 - 0

Fax: +49 (0) 2 41 - 88 999 11 8

E-Mail: info@lieberzupiper.de

Internet: www.lieberzupiper.de

 

Zijn beide dealer/service punt van Volkswagen Audi Group

Bellen en prijs opvragen kan geen kwaad lijkt me....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt voor jullie tips.

 

Ze hebben me de ketting laten zien, toen die nog in de motor zat. Hij hing er slapjes bij, hij is niet gebroken maar te los zeg maar. Ik kon er ook nog gewoon mee rijden, alleen minder power en hard geluid. Ben er meteen mee naar wealer gereden.

 

Ik heb hem net naar huis gesleept, nu op het gemak een bedrijf in de buurt zoeken/bellen. Onderzoeks kosten waren 182euro, snel verdient lijkt me. Alleen de kap van de motor is eraf en dan kun je alles al zien....

 

Nu maar hopen dat er niet te veel kapot is gegaan. bv de zuigers of alle kleppen...

 

to be continued....

 

Gr Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de ketting nog heel is, en de zuigers nog geen hardhandig contact hebben gemaakt met de kleppen, kan de VR6 specialist wellicht 'goedkoop' een kettingrevisie voor je uitvoeren.

 

Ondanks dat ik geen al te hoge pet op heb van de VR6 specialist, heeft hij wel meer ervaring met VR5/6 kettingrevisies als de gemiddelde vw-dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik dacht dat alleen distributieriemen weleens braken en dat één van de voordelen van een distributieketting was dat die nooit braken, maar dat blijkt dus niet het geval

 

Ook geleiders en spanners moeten vervangen worden -> kettingrevisie.

Ik meende dat er een kettingrevisie op schema staat om de 120dkm.

 

 

v. Kronenburg in Geldrop doet ook revisies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand die ook goed is (naar mijn idee) in dit soort revisies is Jeu van den Berg in Landgraaf. Zij reviseren allerhande motorzaken, zoals cilinderkoppen, kleppen, startmotoren, dynamo's. Zelfs voor oldtimers waarbij de dealer geen hoop meer heeft. Het is maar een klein bedraijf maar wel met hart voor de auto, en een hoop uitleg als je daar behoefte aan hebt. Bellen kan hier ook geen kwaad lijkt me...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

update...

 

Ik heb de auto vorige week woensdag naar de vr6specialist gebracht. Die man heeft me goed op de hoogte gehouden over de stand van zaken.

Gisteren belden ze dat ik de auto kon komen halen. Gisteren geen tijd om te halen, dus vandaag opgehaald :lol: . De monteur kwam voor mij ff naar de zaak!! :!:

 

De kettinggeleiders waren kapot gegaan. Dus hele kettingrevisie uitgevoerd. De linker nokkenas is tegen 2 kleppen gekomen. Dus 2 kleppen krom. En er was ook iets met een klein "waterpompje" dus dat hebben ze ook gelijk vervangen.

 

Dus vanmorgen na een rit van 2 uur heen en 2 uur terug, en 1762euro +60 euro benzine, lichter heb ik mijn Passat weer terug. :D

Hij rijdt weer lekker!!!!

 

Na deze ellende nu weer vlug verder aan het airride projectje. (alleen de voorste luchtbalgen monteren)

 

Bedankt voor de tips.....

 

Groeten Bas :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde euvel. Geen vermogen, ploffend geluid in de uitlaat.

Er was altijd al een rammeltje te horen de kop, maar dit was volgens vw normaal. Sinds gisteren is de tik veel luider en heeft de auto geen vermogen meer.

Ik heb de klepdeksel verwijderd en ben gaan kijken.

Als ik de auto in zijn 5 heen en weer druk valt de ketting als het ware tussen de twee nokkenas-tandwielen.

Ik heb op meerdere fora gelezen dat deze spanners hydraulisch zijn, is dit zo?

Ik ben van plan om de spanners en bovenste ketting te gaan vervangen. Moet eventueel ook de onderste ketting worden vervangen?

 

Iedere reactie welkom..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden