Ga naar inhoud

rohrich

Members
  • Aantal items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

0 Neutral

Over rohrich

  • Verjaardag 07-10-1977

Profile Information

  • Plaats
    happy baco
  1. Hallo, ik ben dezelfde operatie begonnen en ben bijna klaar. Ik wil ook de multiriem vervangen, maar weet niet welke onderdeelnrs de rollen, spanner heeft. zou je deze aan mij kunnen doorgeven? gr, Jarno
  2. rohrich

    reparatie vr5

    Ik heb hetzelfde euvel. Geen vermogen, ploffend geluid in de uitlaat. Er was altijd al een rammeltje te horen de kop, maar dit was volgens vw normaal. Sinds gisteren is de tik veel luider en heeft de auto geen vermogen meer. Ik heb de klepdeksel verwijderd en ben gaan kijken. Als ik de auto in zijn 5 heen en weer druk valt de ketting als het ware tussen de twee nokkenas-tandwielen. Ik heb op meerdere fora gelezen dat deze spanners hydraulisch zijn, is dit zo? Ik ben van plan om de spanners en bovenste ketting te gaan vervangen. Moet eventueel ook de onderste ketting worden vervangen?
  3. Ik heb precies hetzelfde. Heb klepdeksel eraf gehaald en zie nu dat de ketting helemaal slap tussen de tandwielen op de nokkenas ligt als de auto in de 5e versnelling heen en weer wordt duwt. Ik vermoed dus dat de spanners af zijn. Wil dan ook direct de ketting vervangen. Auto heeft 205dkm gelopen. Dit verklaart ook het ploffend geluid in de uitlaat. hele kleppentrein loopt niet meer op tijd, door het klapperen van de bedieningsketting. Moet ook de onderste ketting naar de krukas worden vervangen?
  4. Kan dit ook het dieselen wat ik eerder aangaf verklaren? Kan ik via vagcom de gasklephuis in basisstand zetten of moet dat mechanisch?
  5. Ja, is al eens uitgewisseld geweest met een nieuwe. Had echter geen resulaat? Hij houd enorm in als ik kort daarvoor (half uur) heb gereden en ik hem dan opnieuw start. Dan wil hij niet meer toeren maken dan ongeveer 2500. Ik weet het zo langzamerhand niet meer. Ook de vw-dealer geeft weinig oplossing... please help??!?!?!?
  6. Ik heb een nieuwe slang gemonteerd. Probleem blijft. De motor houd soms volledig in. Als ik op het moment dat hij inhoud vol gas geef gebeurt er niets. Benzinefilter???????? Benzinepomp?????? waar zit zo'n ding bij de vr5?
  7. Ik heb inmiddels de bougieakabels vernieuwd, maar nog geen verbetering. Nu merk ik vooral dat de motor slecht optrekt, kouder weer. De motor als hij minuut of 2 loopt af en toe niet meer door. Volgas geeft geen effect, het is dan net of hij smoort. Nu heb ik ontdekt dat er een t-stuk defect is. Het gedeelte van achter de luchtklep naar de luchtfilter (op een soort klepje die regelmatig schakelt) is ok. T-stukje is afgebroken op de slang naar een nippeltje op een ding direct na de slang die volgens mij dient voor de karterontluchting. Kan dit ook iets verklaren? Ik heb trouwens het ga
  8. van de week de passat aan de kast gehad bij de dealer. Geen foutmeldingen gevonden. Alle cilinders doen mee. Luchtmassameter uitgewisseld, geen resultaat. nu nog verder zoeken. Gelukkig heeft mijn zusje dezelfde auto met vr5. dus ik ga nu proberen om het bobineblok even om te wisselen. Ergens moet toch de fout zitten. nog iemand een idee????
  9. Ok dat wist ik niet. Dus door een slechte bougie/bodine/bougiedraad kan de computer aangeven dat de lambda een kortsluiting hebben naar massa? Ik zal de bobines/draden even nazien. Ook de bougiedoppen kunnen het probleem geven dan denk ik. bougie zou dan zwarter dan de andere vier zijn neem ik dan aan. super forum
  10. Ok, maar de storingsmelding van de boordcomputer dan? Kan een bovenstaande fout een dergelijk resultaat in de boordcomputer geven? Bij deze bedankt voor de reacties tot nu toe. Super...
  11. nog niemand met een schema??
  12. Stationair ongeveer 600-700. Ploft in de uitlaat en er komt flink wat condens uit de uitlaat. Koelvloeistof niveau is en blijft ok. Optrekken gaat ook wat langzamer dan normaal. bougies zijn al bekeken en vervangen (testen), geen resultaat. Af en toe tijdens het stationair lopen, loopt hij ineens een weer goed. toerental gaat naar 800 en blijft daar een poosje, om even later weer terug te zakken naar 600-700. Tijdens het goed lopen ploft hij dan ook niet meer.
  13. Bedankt voor je reactie passatvw. Ff wachten nog. Pfffff, auto loopt beroert. 1 op 6 op dit moment.... en met deze prijzen. das niet leuk.
  14. Bedankt voor de info. Heeft er iemand een electrisch schema van mijn auto? Dan kan ik zelf even meten. bedankt alvast.
  15. Hallo, Ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Mijn naam is Jarno en ik woon in Blijham. Ik heb met vagcom mijn passat uitgelezen. De auto liep niet lekker. Naar kennis (automonteur), aan de kast in de garage. Lambda sensor kapot. Vervangen, foutmelding gereset. Nog niet goed. Geeft de kast de melding: 00525 029 Lambdasonde G39 kortsluiting met massa. fout gereset, geeft nu fout als in bijlage. wat kan hier aan de hand zijn? VAG-COM DTC Printout 09.pdf
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden