Ga naar inhoud
  • 0

Auto trilt bij ± 135 km/h


Thom

Vraag

Ik heb net een nieuwe passat Bluemotion 1.6 TDI.

 

Vanaf dag één heb ik als ik rond de 135 km/h rijdt dat de auto van achter uit ligt trilt.

Ik ben terug gegaan naar de garage waar ze deze hebben uitgebalanceerd.

 

Echter het probeem is minder geworden maar niet geheel weg. Heeft er iemand anders ook zo'n probleem, en wat heb je er aan kunnen doen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ook in nieuwe banden kan hoogteslag zitten vooral bij continental (ik weet niet om welk merk het gaat)komt dit geregeld voor.Dit is goed te zien als je het wiel op het balanceer apparaat hebt hangen.De bandenspanning is ook erg belangrijk maar verkeerde spanning zal niet direct resulteren in trillen.Hoe dan ook is het wel zaak dat de dealer dit goed oplost.we lezen het wel,suc6 Oetse

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vw word op alles afgeleverd. zowel michelin als pirelli en weet ik wat meer,tis maar net wat er in de fabriek is.

Maar bij binnenkomst pon leusden komen de banden en velgen eraf en komt de set met conti banden eronder.

Daarna bv lichtmetalen velgen de verkeerde merk banden eraf,en die kun je als dealer dan weer bij conti bestellen.

En die kun je weer aan de klant als wintersets of dergelijke verkopen,en de banden gaan naar conti en de vrije verkoop in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update!

 

Auto is sinds vorige week al 2 x bij de garage geweest.

De garage heeft eerst de achter banden vervangen (conti) ivm met problemen met de binnen kant van de nieuwe band.

Nu moest het probleem opgelost zijn.

 

Echter dit is niet het geval en de auto gaat volgende week weer terug....denk dat ze beter ook de voorbanden kunnen vervangen.

 

Grt,

Thom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb op 1 juni nieuwe passat 1.6 tdi blue motion opgehaald. Deze auto heeft een continue trilling, resonatie welke met name vanaf circa 130 km/h te voelen is.

De auto is weken weg geweest, bij importeur, dealer, nieuwe banden (michelin ipv conti) en 2 maal uitgelijnd. De uitlijning was nodig omdat auto naar rechts trok.

Daarnaast is auto voorzien van nieuwste software update aangezien de dealer erkent dat de 1.6 tdi de veroorzaker is. De importeur noemt het product eigenschap.

 

De dealer kan niks meer tekenen omdat Pon zegt dat het een product eigenschap is. Wat een onzin!

De reden is dat de fabriek te weinig klachten krijgt om het probleem echt op te lossen. De co2 emissie norm en afstelling van dit blok veroorzaakt de trilling.

Voor de rest een zeer prettig, ruime auto met goed weggedrag, goeie stoelen, zeer goeie bediening etc.

 

Daarnaast valt het verbruik tegen! Had hiervoor een 2.0 tdi blue motion common rail met 110 pk welke circa 5 liter nodig had. ( Gemiddelde over 145.000 km in 4 jaar). Huidige auto zit op 5.7 liter en dan moet ik rustig aan doen.

 

Voor wat betreft de trilling, blijven klagen bij dealer totdat het bij de fabriek cq importeur doordringt. Helaas maar waar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vreemd... Ik heb bij Bm-er in de auto gezeten, ook een 1.6tdi en die had helemaal geen trilling, zelfs niet met 202km/h op de teller.

 

Tja... een 2.0tdi werkt minder hard als een 1.6tdi om dezelfde prestatie te leveren he, dan is het ook wel logischer dat die minder hoeft te verbruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden