silvergreylowe Geplaatst 21 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2006 wie weet hoe te vervangen? distririem van passat 3b uit 2000 85 kw tdi. wie weet dit of wie kan dit..en is dit makkelijk te doen setje riemen plus rollers a 159 euro bij breezan. dus ik dacht scheelt geld als dit zelf gedaan werd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2006 @sequence Heeft de dealer het uurloon niet vergeten? een VW dealer vraagt bijkans 80 euro per uur... aan onderdelen ben je al zeker 350 tot 400 euro kwijt.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 keek Geplaatst 29 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2006 Ik heb idd alles (al dan niet preventief) laten vervangen. De multieriem is ook niet zolang geleden vervangen. Alles is nu dus nieuw, zodat ik onbezorgt kan doorrijden naar de 360.000 km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 30 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 30 augustus, 2006 @sequenceHeeft de dealer het uurloon niet vergeten? een VW dealer vraagt bijkans 80 euro per uur... aan onderdelen ben je al zeker 350 tot 400 euro kwijt.. Heb ik nog naar gevraagd, het is incl uurloon. Prijs is opgevraagd bij Roba in Rijssen, inmiddels onderdeel van Pouw. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 30 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 30 augustus, 2006 Ik zou wel even navragen wat ze precies allemaal vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 30 augustus, 2006 Ik heb het even bij de automaterialenzaak opgevraagd wat alle onderdelen moeten kosten en ik kwam incl btw daar al uit op ruim 400 euro.. hoe kan een garage het dan incl uurloon voor 350 doen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 petzouille Geplaatst 31 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2006 Ik heb zonder veel voorkennis een een distributieriem kunnen vervangen , het was wel met veel moeite en tijd !! en het was op een citroen. Ik heb na het plaatsen van de nieuwe riem manueel met een sleutel een aantal toeren gedraaid , en ineens boenk , zat verkeerd ! Alle geluk dus niet gestart , ik weet niet of je dat bij een passat gemakkelijk manueel kan draaien, maar moest het kunnen, zeker eerst doen!! , maar neem van mij aan , veel geklaag en geklungel als je er niet veel van kent..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 31 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2006 ^ ja dat kan als je de bougies er allemaal uithaalt, de compressie valt dan weg en kun je makkelijker een paar slagen maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 31 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2006 Weet niet hoe het zit met een tdi maar voor de 1.8T is er een complete kit voor 260 USD: http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pag ... ory=Timing Dit is echter zonder de spanners voor de accessoireriem en aircoriem Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sequence Geplaatst 31 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2006 Ik heb het even bij de automaterialenzaak opgevraagd wat alle onderdelen moeten kosten en ik kwam incl btw daar al uit op ruim 400 euro.. hoe kan een garage het dan incl uurloon voor 350 doen? Welke onderdelen zijn dat allemaal dan ? Zoals ik al schreef ging het bij mijn prijsopgave om D-riem, spanrol, waterpomp, multiriem en aircosnaartje. Hij haalt zijn onderdelen bij zijn vorige werkgever, de dealer (niet Roba). Misschien krijgt ie een goede korting ofzo ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 augustus, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2006 Bij mij ook... d-riem, spanrol en een aantal omplooprolletjes, 2x multiriem, spanner van multiriem en de waterpomp. Dat was het geloof ik.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWV5 Geplaatst 27 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2006 Ik heb zelf de distributieriem (inc. alle riempjes en spanrol) van mijn toenmalige 1800 20v vervangen. Het was niet zo heel gemakkelijk, maar met Heynes Service and repair Manuel is alles goed gekomen. Ik heb op mijn gemakje in 1 dag alles gedemonteerd, een dag voor de bestelling uitgetrokken en vervolgens weer de boel monteren op de juiste volgorde in 1 dag. Ik heb er wel 400 euries mee in mijn zak gestoken Maar zoals aangegeven is het monteren van de riem een delicaat werkje. Ik ben hier bijna de mist mee ingegaan. Ik had namelijk al de assen horizontaal gemerkt, zo kan er niets misgaan dacht ik. Hmmm…, even geen rekening gehouden met het lengte verschil van een nieuwe en oude riem. Alles is wel goed gekomen, maar begin er niet aan als je nog nooit een distributieriem hebt vervangen. Tip: maak van alle onderdelen die je verwijdert een digitale foto, je kan dan gemakkelijk de onderdelen terug opzoeken (en inzoomen) als je het niet meer weet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat1.8 Geplaatst 31 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2006 wat kost het dan ongeveer bij de dealer??? richtprijs??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2006 800 euro Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWV5 Geplaatst 1 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2007 Inderdaad 800 euro, ik was zelf rond de 400 euro kwijt. Maar ik heb voor dat geld ook nog twee remschijven (voor) en alle remblokken vernieuwt + motorolie en oliefilter vervangen. Na demontage van de onderplaat kwam ik er achter dat deze flink gehavend was, de gaten zaten erin. Ik heb dit zelf gemaakt, als je naar de garage gaat moet je ook maar afvragen wat ze hier mee doen? Er zijn ook garages bij die de waterpomp ook maar gelijk vernieuwen, er komt dan nog een bedrag bovenop de 800 euro. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 1 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2007 Waterpomp vervangen wordt altijd aangeraden. Zult altijd zien dat die kort na een riemwissel kapotloopt, en dan kan de hele zaak weer los. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 keek Geplaatst 1 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2007 mijn garage adviseerd de waterpomp om de andere distrubitieriem te vervangen In mijn geval distrubitieriem om de 120.000 km. Waterpomp dus om de 240.000 km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 1 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2007 Het word idd aangeraden om de waterpomp ook mee te nemen, ik heb met een vriend bij mij alle riemen en spanrollen zelf vervangen, maar de zelfde pomp draait al +/- 155.000 km's dus wie weet... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 1 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2007 het vervelende is alleen dat je net zult zien dat ie het 30dkm na de vervanging ook begeeft/gaat lekken.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 2 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2007 Morgenavond ga ik beginnen met het groot onderhoud, oa ook de distributieriem + spanner + rollen. De waterpomp is nog redelijk nieuw. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 laker Geplaatst 2 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2007 Succes!!!!!!!!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Blue Pearl Geplaatst 5 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 5 januari, 2007 Is het vervangen van de waterpomp van toepassing op alle motoren? Ik heb ff gekeken en mijn type motor is een AVG. Heb altijd gedacht dat ik een AFN had..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 5 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 5 januari, 2007 Meestal wel omdat je toch de voorkant los hebt liggen maar het hoeft niet perse. Vroegere modellen hebben een waterpomp die wordt aangedreven door een aparte riem, tegenwoordig door de distributieriem. Ik heb gisteren de distributieriem vervangen, bleek toch een relatief eenvoudige klus te zijn, allemaal recht toe recht aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Blue Pearl Geplaatst 6 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2007 Oke thanks! Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de AFN motor en de AVG? Ik ken een aantal mensen met een Passat met ongeveer hetzelfde bouwjaar als die van mij, 1999 maar die hebben een AFN motor... Ben wel benieuwd eigenlijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 6 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2007 Misschien is het handig om daar even een nieuw topic voor te openen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2007 Is een AVG geen 90PK? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
silvergreylowe
wie weet hoe te vervangen? distririem van passat 3b uit 2000 85 kw tdi.
wie weet dit of wie kan dit..en is dit makkelijk te doen
setje riemen plus rollers a 159 euro bij breezan. dus ik dacht scheelt geld als dit zelf gedaan werd
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
11
9
6
5
Popular Days
29 aug
9
22 aug
7
25 aug
7
1 jan
5
Top Posters For This Question
Vdub 11 posts
DM 9 posts
SilverBullet 6 posts
sequence 5 posts
Popular Days
29 aug 2006
9 posts
22 aug 2006
7 posts
25 aug 2006
7 posts
1 jan 2007
5 posts
60 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten