Ga naar inhoud

  • 0

distririem vervangen


silvergreylowe

Vraag

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zonder veel voorkennis een een distributieriem kunnen vervangen , het was wel met veel moeite en tijd !! en het was op een citroen. Ik heb na het plaatsen van de nieuwe riem manueel met een sleutel een aantal toeren gedraaid , en ineens boenk , zat verkeerd ! Alle geluk dus niet gestart , ik weet niet of je dat bij een passat gemakkelijk manueel kan draaien, maar moest het kunnen, zeker eerst doen!! , maar neem van mij aan , veel geklaag en geklungel als je er niet veel van kent.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb het even bij de automaterialenzaak opgevraagd wat alle onderdelen moeten kosten en ik kwam incl btw daar al uit op ruim 400 euro.. hoe kan een garage het dan incl uurloon voor 350 doen?

 

Welke onderdelen zijn dat allemaal dan ? Zoals ik al schreef ging het bij mijn prijsopgave om D-riem, spanrol, waterpomp, multiriem en aircosnaartje. Hij haalt zijn onderdelen bij zijn vorige werkgever, de dealer (niet Roba). Misschien krijgt ie een goede korting ofzo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf de distributieriem (inc. alle riempjes en spanrol) van mijn toenmalige 1800 20v vervangen. :D

Het was niet zo heel gemakkelijk, maar met Heynes Service and repair Manuel is alles goed gekomen. Ik heb op mijn gemakje in 1 dag alles gedemonteerd, een dag voor de bestelling uitgetrokken en vervolgens weer de boel monteren op de juiste volgorde in 1 dag. Ik heb er wel 400 euries mee in mijn zak gestoken :shock: Maar zoals aangegeven is het monteren van de riem een delicaat werkje. Ik ben hier bijna de mist mee ingegaan.

Ik had namelijk al de assen horizontaal gemerkt, zo kan er niets misgaan dacht ik. Hmmm…, even geen rekening gehouden met het lengte verschil van een nieuwe en oude riem. :embarassed:

Alles is wel goed gekomen, maar begin er niet aan als je nog nooit een distributieriem hebt vervangen.

Tip: maak van alle onderdelen die je verwijdert een digitale foto, je kan dan gemakkelijk de onderdelen terug opzoeken (en inzoomen) als je het niet meer weet :embarassed::book::shock::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad 800 euro, ik was zelf rond de 400 euro kwijt. Maar ik heb voor dat geld ook nog twee remschijven (voor) en alle remblokken vernieuwt + motorolie en oliefilter vervangen.

Na demontage van de onderplaat kwam ik er achter dat deze flink gehavend was, de gaten zaten erin. Ik heb dit zelf gemaakt, als je naar de garage gaat moet je ook maar afvragen wat ze hier mee doen?

Er zijn ook garages bij die de waterpomp ook maar gelijk vernieuwen, er komt dan nog een bedrag bovenop de 800 euro. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meestal wel omdat je toch de voorkant los hebt liggen maar het hoeft niet perse. Vroegere modellen hebben een waterpomp die wordt aangedreven door een aparte riem, tegenwoordig door de distributieriem.

 

Ik heb gisteren de distributieriem vervangen, bleek toch een relatief eenvoudige klus te zijn, allemaal recht toe recht aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden