Ga naar inhoud

petzouille

Members
  • Aantal items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over petzouille

  • Verjaardag 10-08-1980

Profile Information

  • Plaats
    Antwerp

petzouille's Achievements

0

Community reputatie

  1. yo, Heb op mijn passat 3 gloeibougies kunnen vervangen , maar de vierde , die ter hoogte van de dieselpomp zit , daar geraak ik niet aan , weet iemand hoe ik dit het beste kaan aanpakken ? hier een foto:
  2. had ook problemen met dashbord: opgelost door de connecties in het rood opnieuw te solderen , deze waren namelijk allemaal gebarsten demonteren en monteren gaat redelijk vlot het gaat hier wel om een dashbord dat iets recenter is als het bovenstaande
  3. kheb deze dit weekend vervangen , heb er wat foto's van getrokken , of het de juiste manier is weet ik niet ; heb ze zo kunnen vervangen en ben door de keuring geraakt: gewoon deksel er afhalen 2 zichtbare vijzen losmaken zitten hier nog 2 vijzen onder zitten vanonder 2 moeren met een rare vorm , deze krijg je gewoon los met dopsleutel 10 gordel moet los met lange dopsleutel 17 krijg je de vijs van de gordel los hier krijg je 4 vijzen te zien , er moeten er maar 2 los , nl de 2 grijze onderaan losmaken met 2 sleutel maat 20 veer opspannen vijs losmaken ik had hier de juiste sleutel niet voor , maar het lukt met afgebeelde sleutels ook , maat 6 en 17 ik had verwacht dat bij het kopen van schokdempers er stofkappen zouden bijzitten , dit was niet het geval dus ik kon terug ....het beige gedeelte heb ik wel een stuk van moeten afzagen om even groot te maken als oorspronkelijke rubbers dan veer van schokdemper halen en alles in omgekeerde richting terug
  4. nieuwe schoenen + veren + pompen geplaatst -> technische controle OK . Die vorige remschoenen waren maar 2 jaar oud , heel snel versleten langs 1 kant dus
  5. rode kaart......nu gaf ook de handrem terug slecht... dan maar nieuwe remschoenen + veren gekocht , ga ze einde deze week monteren. kak kak kak!
  6. trommels en remschoenen met schuurpapier afgeschuurd en goed proper gemaakt , klauwen wat uitéén gehaald en op bepaalde scharnierpunten wat gesmeerd en terug naar de controle : reultaat: bij remmen met pedaal nog steeds verschil van 50% MAAR de handrem had nu maar een verschil van 3% ipv 35%. Dit weekend dan maar 2 nieuw pompen steken , de remvloeistof vervangen en leidingen checken, en hopelijk volgende week een groene kaart.....
  7. maar als ik goed begrijp verdeelt de remdrukverdeler tussen remmen vooraan en achteraan en niet tussen links en rechts , ik denk dus niet dat het daaraan zou liggen, ik ga alleszins eens beginnen met alles echt goed proper te maken en de leidingen te checken , zal iets voor dit weekend zijn , hopelijk zonder regen. En dan nog maar eens proberen naar de controle te gaan.
  8. juist 1 jaar geleden , maar de handrem heeft ook een verschil van 35%
  9. Nu 2 jaar later weer van het zelfde , 50% verschil op achterrem bij remmen met pedaal en 35% bij optrekken handrem. Ik had nochtans de remschoenen proper gemaakt. Heb dit misschien wel niet goed genoeg gedaan omdat het snel moest... Maar ik vroeg mij dus af , ik lees hierboven dat er bij de variant een remverdeler opstaat , regelt deze ook de handrem ? KAn die zilverspray op de contactplaatsen het verschil maken ? De remschoenen zijn dezelfde als op bovenstaande foto en zijn dus amper 2 jaar oud en zien er nog goed uit...
  10. Het is gelukt , bedankt! morgen naar de technische controle Voordiegenen die ooit hetzelfe probleem zouden hebben , wat foto's: 1. Met een poelietrekker moet je stuk voor de veer wegtrekken , de rand is echter zo smal dat de poelietrekker er eerst gewoon overschoof , dus heb ik iets inéén moeten knutselen om die poelietrekker aan te spannen , nl die 2 metalen platen die er tegen hangen 2. wit contactstuk was dus kapot , vervangen door de zwarte 3.stuurkolom zonder stuurslothuis
  11. Jawel, dat had je wel.. ik heb na het lezen van jouw vraag de KB aangevuld met deze info.. Info waar niemand om vraagt hoef ik er niet bij voorbaat al in te zetten. nr1 Stuurslothuis zonder contactschakelaar: 357 905 801 D ca 35 euro (VW) nr3 Slotcylinder: 357 905 855 B ca 45 euro (VW) nr5 Contactslot: 6N0 905 865 ca 23 euro (VW) [attachment=0]slot_35i.PNG[/attachment] heb eens verder gechekt met een voltmeter en het énige wat ik moet vervangen is NR5 , nl het contactslot , slotcylinder mag blijven. Maar om dat contactslot te vervangen moet het stuurslothuis eruit . In de garage zeiden ze mij dat die veer er dus af moet , maar weet niet goed hoe dit juist moet (was al blij dat de magazijnier dit wou gaan vragen aan één van de monteurs en wou dus niet gedetailleerd vragen hoe het moest). In de PDf file: Montage-overzicht_stuurwiel_35i.pdf , dat je hebt gepost staat een link naar blz 94-23 voor het uitbouwen van het stuurslothuis, staat deze ook ergens online ? Alvast bedankt
  12. ik zie dat er 3 aparte delen zijn om te kopen , goed om te weten , want ik denk dat alleen deel 5 kapot is. In ieder geval bedankt , nu weet ik wat het ongeveer kost. Vw garage wou mij dit via telefoon niet zeggen...
  13. bedankt , had blijkbaar eerst niet goed genoeg gezocht ! Ik lees wel dat een geboorde cilinder niet meer opnieuw gebruikt mag worden. Een ocasie gaan halen op de schroot zit er dan ook niet in. Hoop dat een nieuwe niet te veel kost...
  14. hallo, Mijn passat wilt alleen nog maar starten wanneer ik de connector die vanachter op het contact aankomt er hard tegen aanduw , om eens te checken wat er juist mis is wou ik contact eraf halen , dit lijkt niet te lukken. Weet iemand hoe dit moet , heb hieronder een foto genomen: By zigmund1979, shot with DMC-FZ8 at 2010-01-02
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden