Ga naar inhoud

  • 0

distririem vervangen


silvergreylowe

Vraag

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi allemaal,

 

Enkele weken geleden mijn distributieriem overgereden op de autostrade. Ik heb een passat break 1900 90pK van 12/1999.

De riem was vervangen op 130 000 km en is nu op 187 000 overgegaan. Kostprijs reparatie? 2200 euro ...

 

Nu begint er enorm veel olie uit mijn turbo te lekken. Dat ziet er dus ook niet goed uit.

 

Centrale vergrendeling? Al vaak stuk gegaan. Achterlicht valt laatste tijd uit wegens 'slecht socket'. Verlichting binnenin de auto doet ook gewoon waar ze zin in heeft. Een van de spanrollen vooraan was om 135000km 'scheefgetrokken'. Herstel? 800 euro ...

 

Afdekplaat onder de auto? Die is eens gewoon gaan vliegen op de autostrade ...

 

Verlichting dashbord (verwarming en ventilatie)? Doet het ook al lang niet meer. Ontdooiing spiegels ... wat denk je?

 

Pffffffffff, voor mij precies geen passat meer ... heb nog nooit met een auto zoveel problemen gehad ... dat wilde ik hier toch ook even kwijt ...

 

Vriendelijke groeten!

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die distributieriem en die turbo zijn echte pechgevallen, dat zijn geen zwakke punten van de 3B-passat. Dus daarvoor loont het zich zeker even wat verder te zoeken naar eventuele oorzaken.

Die andere dingen zijn wel problemen die vaker voorkomen, maar dat zijn op zich niet echt de kosten, zeker als je zelf wat kunt en wilt sleutelen is dat tientjeswerk.

Het is wel zo dat een Passat duurder is in onderhoud dan bijvoorbeeld een Opel Astra, gewoonweg omdat er meer luxe op zit, en dat kan allemaal kapot gaan. Maar dat een Passat een slechte auto is wil er bij mij niet in, integendeel zelfs. Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met deze auto.

Trouwens, de auto op tijd voor zijn beurten wegbrengen is natuurlijk goed, maar goed onderhoud houdt ook in dat je extra dingetjes direct in orde maakt of laat maken (spiegels, dashboardverlichting e.d.). Vandaar waarschijnlijk de opmerking van Kaboens, denk ik.

 

By the way: welkom op dit forum. Stel je even voor in het topic Ik ben ... en ik rij ..., dat is hier een goede gewoonte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denervee, Je generaliseerd wel een beetje.

Van alle problemen die jij opnoemt heb ik er slechts ééntje ook gehad. Namelijk de centr. deurvergr.

Mijn auto is van Juli 2000 en heeft 338.000 km. gelopen.

 

Als alle Passats zo slecht als de jouwe waren reden er wel wat minder.

 

Maar ik begrijp wel dat jij het even gehad heb met VW naar jou slechte ervaring maar ze zijn niet allemaal slecht hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Trouwens, de auto op tijd voor zijn beurten wegbrengen is natuurlijk goed, maar goed onderhoud houdt ook in dat je extra dingetjes direct in orde maakt of laat maken (spiegels, dashboardverlichting e.d.). Vandaar waarschijnlijk de opmerking van Kaboens, denk ik.

 

Dit is exact de reden van mijn opmerking. Door de extra dingetjes direct op te lossen voorkom je een hoop ergenissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vorig jaar distributie vervangen bij led-boy en nog enkele ander passat mensen kostprijs +- 600 euro .

inc waterpomp alle rollen en spanners en op de koop toe ook nog een onderhoud .

prijs kan wel varieren van motor type tot motor type , het waren diesels en een 1.8 turbo .

 

ik heb hier ook een passat op onderhoud daar gaat werkelijk alles aan kapot .

geschiedenis van vervangingen centale kapot,antenne stuk ,alle draagarmen ,automatishe transmisie loopt slecht ,achterste deuren gaan soms gewoon niet open , en hoe komt dit ?

ik vervang da wel later !!!!!!. en ineens moet dat allemaal gemaakt worden en staan ze hier met een waslijst voor de deur :cry: .

en dan zijn ze nog verwonderd dat het een beetje kost voor dat allemaal te verhelpen .

komt er een klein defect aan de auto direct maken is de boodschap .

er lopen hier een hele boel maniakken rond die soms al preventiev vervangen voor het stuk is (thats the spirit).

die moeten hun wagens van ellende verkopen omdat er al twee nieuwere modellen uit zijn en de hunne gewoon niet stuk gaat en soms met een halve ton op de teller nog gewoon als nieuw rijden 8) .

grz guy .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden