Ga naar inhoud

NEW Passat is gewoon Facelift


Hiddem

Aanbevolen berichten

BRON :www.autoweek.nl

 

Het is gewoon een facelift model :twisted:

Als dat zo is valt mij dat zwaar tegen...........van VW

 

 

Volkswagen werkt aan een nieuwe Passat. Eind 2010 moet hij klaar zijn, dit zijn de nieuwste foto’s van de sedan. De neus en de achterkant zijn nog ingepakt maar wat eronder schuilgaat is vrij goed zichtbaar.

De nieuwe Passat komt uiteraard weer als sedan en als Variant. Eind 2010 moet hij klaar zijn. Dan is het dus logisch dat de auto nu op straat betrapt wordt. Weliswaar gecamoufleerd maar de vormgeving is goed zichtbaar. De nieuwe Passat wordt voorspelbaar, da’s wel duidelijk. We verwachten een neus in de stijl van de Phaeton- facelift.

 

Volkswagen gaat technieken als Dynamic Light Assist en Lane Departure Warning aanbieden in de nieuwe middenklasser. En de Passat krijgt een bijzonder krachtige viercilinder diesel, de 2.0 BiTDI. Dat is de 2.0 TDI met twee turbo’s, een motor die al in de nieuwe Transporter ligt, maar in de Passat schopt hij het tot 220 pk en 450 Nm.

Verder is het motorengamma van de Passat net vernieuwd. De 1.2 TSI met 105 zal echter in het nieuwe model zijn intrede doen. Die levert 105 pk. Verder zien we de 1.4 TSI, de 1.8 TSI en de 2.0 TSI terug. Van de 1.4 TSI verschijnt ook weer een versie die op aardgas loopt, de Ecofuel. Daarnaast komt een variant die E85 bio-ethanol lust.

Qua diesels zijn het de 1.6 TDI en de 2.0 TDI die weer aantreden. En de 3.6 V6 FSI met 300 pk zal ook weer aantreden.

 

De Passat CC wordt in het voorjaar van 2011 gefacelift, zodat hij wat meer op de nieuwe gewone Passat zal lijken.

 

 

http://www.autoweek.nl/autonieuws/14162/Nieuwe-Volkswagen-Passat-rijdt-gecamoufleerd-rond

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi!

Facelift van de #c. Is ook een mooi model!

 

Ja maar had wel wat anders verwacht, denk dat mijn volgende auto geen Passat meer wordt.

Veel geld betalen voor ander koplampen, grill en achterlichten en stuur.

Nee zit sterk te denken aan een 535d

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Kom maar op. Als ik het geld had dan kocht ik hem zo.

 

Ik zal denk ik wel altijd Passat willen blijven rijden. En hij heeft niet alleen maar andere lichtjes... heb je gezien wat voor motoren erin komen en de features die hij krijgt?

 

Alleen dat al is het waard en natuurlijk het feit dat het een VW is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon een facelift model :twisted:

Als dat zo is valt mij dat zwaar tegen...........van VW

 

Ik begrijp niet waarom je nu al een compleet nieuw model verwacht. Het is normaal dat er eerst tussentijds een facelift wordt doorgevoerd.

De Passat 3B is eind '96 op de markt gekomen en heeft na facelift rond het millennium ook tot 2005 volgehouden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi!

Facelift van de #c. Is ook een mooi model!

 

Ja maar had wel wat anders verwacht, denk dat mijn volgende auto geen Passat meer wordt.

Veel geld betalen voor ander koplampen, grill en achterlichten en stuur.

Nee zit sterk te denken aan een 535d

 

 

 

en de spiegels zo te zien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous
Nee zit sterk te denken aan een 535d

 

 

Nee... BMW is lekker vernieuwend. Zowat alle modellen lijken op elkaar! VW is zeer zeker vernieuwend en probeert elke keer iets nieuws uit.

 

Ik blijf lekker bij VW. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar gaat ie spijt van krijgen

een vriend van me heeft zo'n bmw

 

eerst hebben we m uit zitten lachen bij de mac.

hij tikte er 60 rooitjes voor neer en er zat geeneens een bekerhouder voorin.

 

hij lust meer brandstof en de speciale banden(die zogenaamd niet lek kunnen)kosten het dubbele.

het saaie en smalle interieur doet al na een uur zitten pijn en de wagen stuurt best stug.

 

vergeleken met een passat is bmw audi en benz veels te duur (vind ik dan hè :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi!

Facelift van de #c. Is ook een mooi model!

 

Ja maar had wel wat anders verwacht, denk dat mijn volgende auto geen Passat meer wordt.

Veel geld betalen voor ander koplampen, grill en achterlichten en stuur.

Nee zit sterk te denken aan een 535d

 

hahaha, wij precies hetzelfde. Een Touring dan wel. Een vriend van me heeft deze nu en dat is echt een fijne auto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 525d was een optie samen met de A6, maar voor het geld van een kale wagen heb ik nu een complete passat. daar heb ik geen spijt van gehad.

in duitsland zijn ze met de nieuwe golf ook meteen met kortingen wezen smijten. verwact daarom dat 1 jaar na de intro de prijs wel aardig is gezakt, of zoals nu mooie pakketten voor weinig. maar ik zou echt de bmw en audi niet afkraken, mag dan aan de buiten dan niet veel vernieuwens zijn, binnen des te meer.

 

ik denk dat ik wel begrijp wat Hiddem bedoelt, een jaar lang wordt je lekker gemaakt met een echt nieuw model. (zou geen facelift worden, volgens de int. bladen)...

Ik wacht het wel af, en tegen de tijd dat ik een nieuwe wagen ga bestellen zal ik ook weer even kijken bij de andere. (na een brunette wil je toch ook wel eens een echte blondine :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, was wel te verwachten. Hetzelfde leed onderging de Golf V, de nieuwe Golf VI is toch eigenlijk ook niet meer als een facelift met diverse technische en uiterlijke updates. En wat te denken van het verschil tussen onze 'eigen' Passats 3B en 3BG, Dat was eigenlijk zo'n zelfde geval, een uiterlijke en technische update, niets meer als dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de Passat krijgt een bijzonder krachtige viercilinder diesel, de 2.0 BiTDI. Dat is de 2.0 TDI met twee turbo’s, een motor die al in de nieuwe Transporter ligt, maar in de Passat schopt hij het tot 220 pk en 450 Nm.

 

Dat is nou wat ik mis bij de VW, een snelle diesel. Audi heeft het wel maar VW niet :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig maar..

 

.1 het is een bericht van Autoweek

.2 aan een mule kun je toch nog niet zoveel zien

.3 de Golf 6 is eigenlijk een 5.5 maar toch ziet ie er goed uit en verkoopt goed.

.4 behoudendheid blijft een sterk punt van VW, geen revolutie maar evolutie ofzoiets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het mij vraagt vergelijken jullie hier ook wel even een ander soort auto's met elkaar. een passat tov. BMW 5 serie / A6 enz. is naar mijn mening net zo'n vergelijking als een golf tov. een passat.

 

passat tov. A4, BMW 3 serie lijkt me eerder een passende vergelijking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

En iedereen maar zeggen dat het nieuwe gezicht van VW saai en eentonig is. Dus niet!

 

Deze zou ik dolgraag onder m'n slaapkamer raam willen hebben... en als het kan in m'n slaapkamer om er extra goed op te letten. :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden