Ga naar inhoud

Het hoe zuinig kan jij rijden met jouw motor topic


Dannydude1.8t

Aanbevolen berichten

Ik hou een voortschrijdend gemiddelde (5 tankbeurten bij) :angel:

Sinds mijn aankoop begin dit jaar rij ik 1:

16,2

16,4

16,4

15,3

16,3

16,2

16,3

16,5

16,7

 

Jij rijd wel erg sportief neem ik aan? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 230
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik hou een voortschrijdend gemiddelde (5 tankbeurten bij) :angel:

Sinds mijn aankoop begin dit jaar rij ik 1:

16,2

16,4

16,4

15,3

16,3

16,2

16,3

16,5

16,7

overall gemiddelde 1:16,4

 

Mijn overall gemiddelde sinds begin van dit jaar is 1:15,66.

Komt vooral omdat ik de eerste 4 maanden van dit jaar een route woon-werk verkeer had met veel stoplichten en later erg veel verkeersopstoppingen. Iedere keer optrekken voor een paar meter is bar slecht voor je verbruik.

 

Maar een overall gemiddelde zoals hierboven haal je alleen als je altijd erg rustig rijdt. Als ik met mijn 2.0l en 170PK DSG een beetje gas geef, dan spuit de auto voorruit en de tank spuit leeg :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gemiddelde van laatste half jaar is 1:17,4

Netjes bijgehouden in excel.

En regelmatig (1 'a 2 keer per maand)door duitsland naar Noorden en terug en dan staat de cruise op 200.

Laatse een rit met aanhanger gem 16,04 over 300 km...lijkt met netjes.

Mijn woon werk route heeft van alles bebouwde kom, snelweg, 100km weg en 60 zone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1532 kilometer en 70,04 liter getankt. Als jullie toch aan het rekenen zijn.

 

21,87321530553969 km per liter (om precies te zijn) :lol:

 

Heb je de hele tank gewoon leeg gereden? :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gemiddelde van laatste half jaar is 1:17,4

Netjes bijgehouden in excel.

En regelmatig (1 'a 2 keer per maand)door duitsland naar Noorden en terug en dan staat de cruise op 200.

Laatse een rit met aanhanger gem 16,04 over 300 km...lijkt met netjes.

Mijn woon werk route heeft van alles bebouwde kom, snelweg, 100km weg en 60 zone.

 

Da's een mooi gemiddelde zonder "slome" rijstijl. Nu vraag ik mij af:

*) Wat is de JD-kuur die in jou onderschrift staat :?:

*) Wat bedoel je met "zomdermodus" (ook in inderschrift) :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1532 kilometer en 70,04 liter getankt. Als jullie toch aan het rekenen zijn.

 

:thumb: Wow, dat zijn natuurlijk droomcijfers voor een Passat.

Heb je hier iets speciaals voor gedaan ?

 

En ik durf het hier bijna niet te vragen, maarre, wat is het verschil tussen de 3C en 3AA ? :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

3C is het model van 2005-2010

 

3AA is het model van 2011 tot heden.

 

Nieuwe CR TDI's met Bluemotion Technology zijn erg zuinig, als je normaal, rustig rijd tenminste..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, waarom zouden ze bij VW de opvolger van de '3C' ook '3D' noemen ? Is toch veel te logisch :shock:

 

Andere vraag: ik heb gehoord dat als je je auto laat chippen, dat je niet alleen meer PK's en koppel krijgt, maar dat het verbruik ook beter wordt. Klopt dit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan.. maar als je auto gechipt is ga je ook meer gebruik maken van dat extra vermogen, dan kom je alsnog op hetzelfde verbruik uit :mrgreen:

 

Maar als je gewoon rustig doet zou die iets zuiniger kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gemiddelde van laatste half jaar is 1:17,4

Netjes bijgehouden in excel.

En regelmatig (1 'a 2 keer per maand)door duitsland naar Noorden en terug en dan staat de cruise op 200.

Laatse een rit met aanhanger gem 16,04 over 300 km...lijkt met netjes.

Mijn woon werk route heeft van alles bebouwde kom, snelweg, 100km weg en 60 zone.

 

Da's een mooi gemiddelde zonder "slome" rijstijl. Nu vraag ik mij af:

*) Wat is de JD-kuur die in jou onderschrift staat :?:

*) Wat bedoel je met "zomdermodus" (ook in inderschrift) :?:

 

 

Hoi,

 

hier de laatste update en antwoorden op je vragen

 

viewtopic.php?f=104&t=38545&p=555659#p555659

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, waarom zouden ze bij VW de opvolger van de '3C' ook '3D' noemen ? Is toch veel te logisch :shock:

 

Andere vraag: ik heb gehoord dat als je je auto laat chippen, dat je niet alleen meer PK's en koppel krijgt, maar dat het verbruik ook beter wordt. Klopt dit ?

 

als je rustig rijdt op tijd schakelt ga je zuinig rijden.

maar als je de kracht gaat gebruiken. gaat hij zuipen voor een diesel, zie het maar zo :wink:

 

als je als ozzy rijdt, is hij zuinig :mrgreen:

 

Groeten

Serow

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

had ik al gezegd dat ik met mijn 1.9 tdi 3c, op de16" wielen maarliefst 1500km heb gehaald op een volle tank???! Was ik wel heel content mee... eerste helft van de tank gewoon 120 waar 120 mag, 100 waar 100 mag enz. Pas de 2e helft van de tank kreeg ik de indruk dat ik HEEL veel km's kon gaan scoren, ben toen dus extra zuinig gaan rijden. 90 op de snelweg enzo, prima! 1500km's...

 

en toen ik ging tanken heb ik het aantal km's door het aantal liters gedeeld en toen klopte ook wat mijn boordcomputr zei, een gemiddelde van 1:22,5 :) NICE!

 

zeker voor een NON-bluemotion 3c natuurlijk!!

Moet wel even zeggen dat de passat na het chippen bij VVT ietsje minder zuinig aangaf op boordcomputer bij snelheden als 120 en 100 km/h, en dat ik ook een iets hoger gemiddelde haal als ik naar werk rijd. Jammer, want ik dacht juist dat als ie gechipped zou zijn hij NOG zuiniger zou worden :( helaasssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees heel erg blij met een verbruik van 1:22,5, meeste hier halen dat nooit :mrgreen:

 

Ik zit met de 235/17'' op gemiddeld 1:16, heb nu 215/16'' kijken wat ik daarmee haal, 1:18 zou ik heel fijn vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens gelezen dat de 1.9TDI zuiniger is dan de 2.0TDI. Zou dat komen omdat de 2.0TDI meer vermogen heeft en als je die gebruikt, je per definitie meer brandstof verbruikt ?

Hoe dan ook, 1:22,5 is een hele knappe prestatie :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens gelezen dat de 1.9TDI zuiniger is dan de 2.0TDI. Zou dat komen omdat de 2.0TDI meer vermogen heeft en als je die gebruikt, je per definitie meer brandstof verbruikt ?

Hoe dan ook, 1:22,5 is een hele knappe prestatie :-)

 

Het hoeft niet.. een groter blok kan zuiniger zijn.

Bijv. Robl heeft een 1.9tdi met 205/16'' volgens mij, hij haald ongeveer hetzelfde verbruik als mij.

 

Maar vooral met lange ritten en tempo van 90km/h op de CC (achter een vrachtwagen) kan je heel erg zuinig rijden, of ik het geduld ervoor heb.. nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden