Ga naar inhoud

Lone Starr

Members+
  • Aantal items

    104
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Lone Starr

  • Verjaardag 25-10-1981

Profile Information

  • Plaats
    Limburg

Lone Starr's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Eerst lichte trillingen op willekeurige momenten, meestal bij stationair. Daarna ging de motor bij vollast compleet uit het niets even inhouden en was alle power weg, dit was bij het tempo maken op een snelweg oprit. Een week later was de dieselopvoerpomp dood en kon men mij afslepen. Ik had een 3c 1.9tdi.
  2. Ik hoop dat ze wat kunnen vinden. Een foutmelding zal dit probleem waarschijnlijk niet opleveren. Ze moeten het echt "voelen" op het moment dat het gebeurt en dat was bij mij helaas niet het geval toen ik ermee bij de dealer stond.
  3. Ik had dit probleem ook. Schokken bij stationairloop en soms geen vermogen bij aanspreken vermogen (bijvoorbeeld bij doortrekken op een oprit snelweg)Twee weken later stond ik stil langs de kant van de weg met een defecte dieselopvoerpomp. Dit is onder Voorkeursselectie garantie vervangen.
  4. duur grapje indien dit vervangen moet worden of niet?? Bij mij zijn inderdaad de aandrijfassen vóór vervangen in verband met trillingen in het stuur. Ook sleten bij mij de banden scheef af. De assen kosten rond de 400 euro per stuk ex arbeid. Gelukkig had ik nog voorkeursselectiegarantie. Nu is alles weer prima met mijn Passie. En weet je, het was een productiefout van die assen blijkbaar. Een of andere loslatende coating zorgt voor speling tussen bak en as en dus voor onbalans.
  5. Factory Top-Chopped Beetle. Niet verkeerd.
  6. Dat zal dan wel een Chevy Suburban zijn. Ford maakt geen 8.1 v8's. Maar dat zijn dan ook bijna vrachtwagens met hun 2,5 ton.....
  7. Vandaag weer getankt en een verbruik van 1:18 aan de pomp berekend.
  8. Voor mijn smaak is het zoals je zelf al aangeeft een beetje té. Maar hier is ontegenzeggelijk vakwerk geleverd!!
  9. Vandaag weer getankt. 1 op 17,5. Niet slecht voor 100% spitsverkeer en files.
  10. Een topsnelheid is geen kruissnelheid en het wordt door fabrikanten ook afgeraden deze voor langere periodes aan te houden.
  11. Hmm, bij die van mij scheelt het niet zoveel hoor, want de boordcomputer reageert niet eens op airco aan/uit. En dan staat ie ook nog eens vol koud te blazen in de hitte van deze week.
  12. Laatste tankbeurt was 1:17. Ik rijd eigenlijk 99% snelweg, 50 km/dag heen en 50 terug. Daar waar het kan knal ik 140km/u dus ik houd me niet in. Passat 3c 1.9tdi 105pk, niet gechipped met standaard velgen en banden. Verbruik aan de pomp gemeten. Het is schrikbarend hoe zuinig je kunt rijden als de snelweg rustig is. Is het druk op de weg dan ligt de gemiddelde snelheid flink lager en het verbruik hoger (remmen en optrekken). Dit kan soms echt meer dan 1/100 km schelen.
  13. Ik heb een zelfde soort probleem gehad. Je zag tijdens het accelereren bij snelheden tussen de 70 en 90 het stuur heen en weer wiebelen. Bij mijn 3c bleek het de linker aandrijfas te zijn. Deze is onder garantie vervangen en hiermee was het probleem weg. Gelukkig is jouw probleem redelijk goedkoop opgelost.
  14. 3 uur heeft een amateur (neem ik even aan) er blijkbaar voor nodig. Hoe lang zou een geroutineerde professionele VW-monteur er dan over doen? Dan vind ik die €1000,- van de dealer toch wel bizar hoog met bijna €400 euro aan arbeidsloon.... Echt knap dat je een dergelijke klus aangedurfd hebt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden