Meestalmartijn Geplaatst 8 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2010 Ik rijd gemiddeld 1:11 met mijn 1.8T. Op de terugweg uit oostenrijk gemiddeld 1:13,5 gehaald en daar houd het wel een beetje mee op Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arnout Mobiel Geplaatst 8 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2010 Afgelopen zaterdag voor het eerst getankt met mijn 1.8 TSI, 768 km gereden en 63 liter getankt, dit komt uit op 1 op 12,2.Ik hoop dat dit nog wat beter gaat worden. Reken er maar niet teveel op Alleen als ik rustig rijd en lange stukken dan haal ik de 1:13,5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Passat2002 Geplaatst 9 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 juni, 2010 op de snelweg in zijn 6 cruisecontrol op de 100 1 op 25 oftewel 1200 op een volle tank Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
steunebrink Geplaatst 9 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 juni, 2010 Ik rij 1:14 met m'n 1.4 TSI, krijg hem niet echt duurder... soms 1:13 op een tank... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arnout Mobiel Geplaatst 9 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 juni, 2010 Vandaag Den Bosch - Den Haag buiten de spits. Veel 90km op de A2 bij wegwerkzaamheden. Rustig aan gedaan. 1 op 15 rond ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sarr Geplaatst 17 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2010 Laatste tankbeurt; 57L getankt, 602 km gereden [ verbruik: 1:10,5 ] Zaten een aantal lange ritten tussen. En die daarvoor; 55L getankt, 468 km gereden [ verbruik: 1:8,5 ] Zal mij benieuwe hoe lang de huidige tank meegaat. Zo'n 1.6-je lust wel een slokje haha VW Passat 1.6 1997 18" 225/45/18 Voornamelijk stadsverkeer (veel korte stukjes, af en toe lange afstanden) Trek rustig op (schakel vroeg) maar rij over het algemeen wel lekker door. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
evilsniper Geplaatst 17 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2010 Van het weekend in luxemburg stukken dat mijn boardcomputer 1:30,5 aangaf (bergaf) maar toch netjes een 1:18,9 op een hele tank (1230 km) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 17 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2010 Laatste tankbeurt;57L getankt, 602 km gereden [ verbruik: 1:10,5 ] Zaten een aantal lange ritten tussen. En die daarvoor; 55L getankt, 468 km gereden [ verbruik: 1:8,5 ] Zal mij benieuwe hoe lang de huidige tank meegaat. Zo'n 1.6-je lust wel een slokje haha VW Passat 1.6 1997 18" 225/45/18 Voornamelijk stadsverkeer (veel korte stukjes, af en toe lange afstanden) Trek rustig op (schakel vroeg) maar rij over het algemeen wel lekker door. Zou dat komen doordat de 1.6 een vrij lichte motor is in een passat? Dat deze "teveel" moet doen en dus veel verbruikt? Die discussie had ik met een bekende. Hij zegt dat een 2.0 altijd duurder is dan een 1.6 in dezelfde auto. Toen heb ik hem gezegd dat hij daar weleens ongelijk in kan hebben. Een 2.0 heeft meer koppel en trekt de auto dus gemakkelijker.... e 1.6 moet continue op z'n tenen lopen.... en dat kost veel brandstof... Of zie ik dat zo verkeerd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jstruijk Geplaatst 17 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2010 Ik heb voordat ik deze 2.0 20v reed ook een 1.6 gereden en inderdaad is de 2.0 bij mij zuiniger dan de 1.6 was (gemiddeld genomen). En dan heb ik nu op mijn 2.0 ook nog net iets bredere sloffen liggen. Als ik de normale banden er onder heb en ook echt ga letten op mn rechter voet + het nieuwe rijden toepas scheelt het aanzienlijk met de 1.6. Tevens rij ik nu nog steeds dezelfde route als toen ik de 1.6 had. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sarr Geplaatst 17 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2010 Voor stads verkeer en 80km wegen is zo'n 1.6 goed te doen. Echter op de snelweg heb je al gauw het gevoel dat je wat te kort komt. Tevens vind ik de auto erg hoog in z'n toeren bij de 120 (circa 4000 rpm) en je mist gewoon een 6. Maar met deze auto heb ik tot nu toe het langst en zuinigst gereden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 17 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2010 ben het met fopperr eens, huidige auto (1.8 tsi dsg 7) is minder zuinig als de vorige (Grand senic 2liter benzine 6 bak model 2007) op korte stukken. Nu ligt er onder de Passat 17" en de renault had 16" dit maakt natuurlijk ook uit. op LPG (3G) was de renault gelijk aan de passat. (1:10) op dezelfde ritten kan het niet helemaal verklaren, behalve dat de passat meer auto is (weegt volgens mij zwaarder) en op grotere banden staat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RD70 Geplaatst 19 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2010 Mijn Passat 3C 1.9 TDI 105 pk, 16" wielen heeft bij mijn eerste tankbeurt 6.45 l/100 km verbruikt (ofwel 1:15.5) Ben beniewd naar de volgende tankbeurt, de wagen is intussen 137 pk en staat op 17" wielen.. Het is in ieder geval een stuk beter dan de Bora 2.0 benzine, die stookte minsten 10 liter weg ( 1:9.8 ofzo) PS zou een goed idee zijn om alle verbruiken in een overzicht in 1 post te zetten.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lone Starr Geplaatst 19 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2010 Vandaag weer getankt en een verbruik van 1:18 aan de pomp berekend. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 20 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2010 Vriend van me heeft een Ford Subarban... 8.1 V8... gemiddeld verbruik..... 1 liter op 3 km.... bij normaal verbruik... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lone Starr Geplaatst 20 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 juni, 2010 Dat zal dan wel een Chevy Suburban zijn. Ford maakt geen 8.1 v8's. Maar dat zijn dan ook bijna vrachtwagens met hun 2,5 ton..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 23 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2010 oh ja.... dat bedoel ik ook.. Hij heeft zo'n FBI uitvoering. met zwaarlichten in de grill, luidsprekers onder de motorkap e.d. Ding weegt leeg volgens mij al 3200kg... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lone Starr Geplaatst 23 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2010 Mooi spul Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 23 juni, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2010 Idd, nu weer on-topic Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 9 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2010 Moest de caravan laten keuren op gasleiding en zo. Even verbruik in de gaten gehouden... 1:10... Caravan weegt leeg al bijna 1300kg. Auto trekt hem btw gemakkelijk, op naar de bergen!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 9 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2010 Da's netjes met sleurhut, volgens mij. Of niet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 9 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2010 ik vind t iig acceptabel. Het is hier natuurlijk wel vlak en geen heuvels/bergen.. Dat zal ongetwijfeld een ander verhaal zijn. Gaat goed komen, ben ik niet bang voor! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sander101 Geplaatst 9 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2010 Als je omhoog gaat ga je ook weer omlaag dus qua verbruik maakt dat toch bijna niks uit? Als ik op de motor ga remmen staat er bij verbruik 0.0 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 9 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2010 ja, dat is natuurlijk ook waar... Zal het gemiddelde dan wel in de gaten houden. Volgens mij komen we niet echt veel bergen tegen, we gaan naar Neuenburg am Rhein, vlak boven 3 landenpunt duitsland/frankrijk/zwitserland. Naja, hoe dan ook, we komen er vast. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oholtman Geplaatst 9 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2010 Ik rij gemiddeld 1 op 18 met een 3bg variant tdi van 2003, 100pk gechipt.naar mijn werk rij ik dagelijks enkele reis 60km waarvan 40 snelweg en de rest bijna alleen maar provinciale weg. Ik lees hier over de verschillen tussen vp en pd motoren. Mijn vorige auto was een passat variant van 2000 tdi met 90pk ahu motor (met afgedichtte egr) en daar reed ik exact even zuinig mee.ik ben het wel eens met mensen die zeggen dat een pd gevoeliger is voor korte ritjes ,en heb het idee dat de pd op de snelweg zuiniger is dan een vp.Op binnenwegen leek de vp wel zuiniger. Ik moet wel zeggen dat het me 100% meevalt dat ik met een auto die 40 kilo meer weegt en 40 pk/100nm meer heeft toch even zuinig rijd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
FredRaket Geplaatst 10 juli, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2010 Da's netjes met sleurhut, volgens mij. Of niet? Da's zeker netjes met sleurhut. Ik ga al snel ergens tussen de 1 op 8 en 1 op 9 doen met caravan In Duitsland met 110 op de cc ben ik blij met 1 op 8 Iets langzamer rijden scheelt wel enorm. Met losse auto laatst al dik 1200km gereden op een tank Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten