Ga naar inhoud
  • 0

Trekhaak monteren, Variant 3C


hansieh

Vraag

Hallo,

 

Als aanstaande nieuwe Passat rijder ben ik benieuwd of het simpel is om een trekhaak onder mijn nieuwe bolide te zetten is. En is het aan te bevelen om het bij de dealer te doen of kan ik om de hoek ook 1 laten monteren ?

 

Heb al even geinformeerd en kan er 1 krijgen voor 500,00 incl montage en inlezen. Bij de dealer krijg ik dat niet voor elkaar. Maar hoe zit het met de garantie als iemand anders in de boordcomputer heeft gezeten !!

 

Auto specs: Passat Variant 1.6 TDi Bluemotion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog geen 300 pleuro voor een vast model. Heb al op meerdere passats (wel BG) en polo's die trekhaken gemonteerd en das echt simpel. Enige moeite bij de 3C is dat je een plus van voren moet trekken en je in vag com een instelling moet veranderen maar dat kan een lid ook wel voor je doen.

 

https://trekhaakshop-nl.intrastores.com/default.asp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nu ook een afneembare maar moet vaak de kofferbak weer leegpakken om de trekhaak te monteren. En blijf het eng vinden zo'n losse haak.

 

Waarom moet er iets uit de onderbumper gehaald worden ?

 

Heeft volkswagen ook een elek. wegdraaibare zoals ook bij BMW ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb nu ook een afneembare maar moet vaak de kofferbak weer leegpakken om de trekhaak te monteren. En blijf het eng vinden zo'n losse haak.

 

Waarom moet er iets uit de onderbumper gehaald worden ?

 

Heeft volkswagen ook een elek. wegdraaibare zoals ook bij BMW ?

 

Eng? Dat ding zit echt wel goed vast hoor! :mrgreen: enne, wel handig om hem ff eruit te halen voordat je je auto volstouwd..........

 

Ik heb geen elek. wegklapbare, beetje overdone, maar ze hebben er bij mij een andere onderbumper waar een uitneembaar luikje inzit waar dan de aansluitingen zitten.

Luikje ervoor zie je helemaal niets meer.

Bij een vaste haak zagen ze er stuk uit............... :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nog geen 300 pleuro voor een vast model. Heb al op meerdere passats (wel BG) en polo's die trekhaken gemonteerd en das echt simpel. Enige moeite bij de 3C is dat je een plus van voren moet trekken en je in vag com een instelling moet veranderen maar dat kan een lid ook wel voor je doen.

 

https://trekhaakshop-nl.intrastores.com/default.asp

 

Is echt wel een beetje meer werk hoor dan een plus van voren halen.

 

Je moet de bekleding los halen voor de kabelboom en regelapp.

Kabelboom moet naar voren gebracht worden, naar de zek. kast.

Daar moet een verbinding worden gesoldeerd.

En moet aangemeld worden en aanpassing met VCDS.

 

Trekhaak plaatsen is het probleem niet, zo gedaan.

Maar die orginele kabelboom plaatsen is wel behoorlijk werk.

 

Zoek maar op mijn topic staat wel iets over de montage vd knobbel. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pcies, zoiets moet je hebben.

Vraag nog wel even wat ze onder "mit Stoßstangenabdeckung" verstaan...........bij mij is de hele onderbumper vernieuwd, daar zit een uitneembaar luik in. (ongespoten deel van de bumper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat moet je laten doen, en koop alleen orgineel (volgens mij Westfalia)kan je veel ellende schelen.

 

Was laatst bij de dealer waar ook een 3C stond met een of ander merk dat dan €50,- goedkoper was.

Niks werkte meer van die auto.............. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen allen,

 

ik lees hier iets over het monteren van een trekhaak op een 3C. ik heb vorige week ook een trekhaak onder mijn 3c geplaatst en inderdaad het leggen van die kabelboom is het minste wat erbij is.... maar uiteindelijk wel gelukt....

ik had vorige week geen tijd meer om de extra stroomkabel (van achter naar voren) aan te sluiten voor 'geschakelde stroomdraad pen 10' maar wat is de beste plek voor het aansluiten? is dit bij de zekeringenkast of moet je daadwerkelijk naar de accu maar dan moet je dwars door de schutplaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil ook binnenkort een trekhaak aanschaffen en in de auto zetten. Ik heb al wel een onderspoiler met een afneembare klepje. Is er niemand die kan uitleggen hoe de kabels vastgemaakt moeten worden of foto's hoe het allemaal moet? Heb het overal gezocht! Het zetten van trekhaak en kabels trekken zou ik zelf nog wel kunnen maar vastmaken van kabels en canbus geen verstand van :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

Ik dacht dat ik het ook wel ff zou doen zo'n trekhaak. Nu gaat EPC branden en het motorstoringslampje is er vandaag bijgekomen.

Naar de dealer gebracht. Moest dus ook nog de trekhaak in de computer aangemeld worden (canbus). Lampjes EPC en Motorstoring zijn niet weg. Ze zeggen dat dit geen verband met elkaar heeft. Wel erg toevallig allemaal. Gaan morgen storing zoeken...

Conclusie; niet aan beginnen!!

 

Groet, Niels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier een linkje voor een afneembare trekhaak met een 13 polige stekker. Hier staat zowel de montage voor de trekhaak als de montage voor de kabelset in een pdf bestand.

 

http://cgi.ebay.de/VW-Passat-3C-05-Anha ... 2558bde84c

 

En hier een linkje voor een kabelset van Jaeger 13 polig

 

http://cgi.ebay.de/Anhangerkupplung-abn ... 439f2d94f0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hier een linkje voor een afneembare trekhaak met een 13 polige stekker. Hier staat zowel de montage voor de trekhaak als de montage voor de kabelset in een pdf bestand.

 

http://cgi.ebay.de/VW-Passat-3C-05-Anha ... 2558bde84c

 

En hier een linkje voor een kabelset van Jaeger 13 polig

 

http://cgi.ebay.de/Anhangerkupplung-abn ... 439f2d94f0

 

Robert bedankt voor de link, ik heb het zojuist een aantal keren doorgelezen. Voor het vastzetten van de trekhaak zal er geen problemen ontstaan. Ik hoop dat ik de kabels net zo makkelijk kan vastleggen.

 

Heel erg bedankt voor de link :mrgreen: !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan het bijna met de ogen dicht, trekhaakkabelsets monteren bij canbus auto's.. zoalng je maar doet wat er op de tekening staat en je vagcom hebt gaat het (tot nu toe) probleemloos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik kan het bijna met de ogen dicht, trekhaakkabelsets monteren bij canbus auto's.. zoalng je maar doet wat er op de tekening staat en je vagcom hebt gaat het (tot nu toe) probleemloos

 

Heb geen vagcom dat is het probleem, misschien dat iemand in de buurt van Veendam, Groningen of Roden mij te hulp wil schieten? Ik ga er namelijk binnenkort mee bezig eerst even de carport afmaken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste,

 

Ik heb vorige week een Variant 3C gekocht uit 2007 (DSG 140pK). Trekhaak was al aanwezig met 13 polige Jeager stekker.

Bij het nameten van deze stekken kwam ik erachter dat er geen constante spanning komt op pen 10 (geschakelde spanning achter contactslot tbv koelkast caravan). Ook niet na inschakelen contact of starten. Blijkbaar is er dus iets niet aangesloten.

 

Gelukkig kwam ik op dit forum (van dieselgriesel) een link tegen met een uitgebreide beschrijving van de Jeager kabelboom:

 

http://www.transportsysteme24.de/images ... 3VW041.pdf

 

Afbeelding 34 in dit document verwijst naar een optional stekker (YL/BR, YL). Ik neem aan dat deze stekker aan de kabelboom zit maar bij mijn passat niet is aangesloten.

 

Weet iemand waar deze stekker moet worden aangesloten? Zit er in de passat een relais voor deze voorziening? Moet deze optie nog appart worden aangemeld op de computer?

 

M.vr.gr.

 

M. de Haas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een ander forumlid zaten deze kabels, massa, 12V accu en 12v na contact ook niet aangesloten, je moet iig kabels trekken voor de massa naar een massapunt achterin de kofferbak, de 12 na contact heb ik bij die van de 12v stekker in de koffer geknoopt, de 12V accu is helemaal naar voren gegaan, de zekeringkast in apart gezekerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden