prooij11 Geplaatst 20 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2010 Forummers, ja, ik weet dat het te vroeg is gezien het weer, maar ik ben op wintersport geweest en ik kan die zwarte 15"ers niet meer aanzien..... Vanmorgen tussen de buien door snel even de wielen wisselen......helaas......... Mijn achterwielen willen er met geen mogelijkheid meer vanaf. Tijdens de zoner/winterwissel netjes kopervet ertussen maar ze zitten muur en muur vast. Iemand die hier een truc voor heeft? Ik heb al wat onorthodoxe manier gebruikt (die ik vanwege schaamtel niet zal vermelden) maar hij blijft netjes op zijn plek. Graag jullie hulp.... Groet Peter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 m@rcel Geplaatst 20 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2010 krijg je de bouten niet los of wil het wiel niet los van de naaf? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prooij11 Geplaatst 20 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2010 Sorry niet vermeld inderdaad. De bouten gaan los maar het wiel zit vast op de naaf. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 20 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2010 Beetje motiveren door een lichte vorm van geweld, been voet combinatie rondom wil wel eens helpen. of had je dat al geprobeert? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jee13 Geplaatst 20 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2010 op brug zetten en de achterkant omhoog zodat wielen los zijn alle bouten eruit op 2 na die draai je een iend los maar laat je met 2 slagen vast zitten aan de binnenkant paar flinke klappen met rubber hamer, of geweld van de rechtervoet op krik vind ik dit beetje gevaarlijk om te doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 20 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2010 Ik heb dit ook elk jaar. En een goed schop met maat 44 doet vaak wonderen. De rubberhamer is ook een goed optie. Goed rondom kloppen dan gaat hij meestal wel zo los. Ohh en ik zou ze nog even laten zitten persoonlijk. Het kantelpunt ligt zelfs bij +8 graden. Het is vloeken in de kerk maar overweeg anders een knap setje wieldoppen. IK heb ze ook gekocht en dan doet het al iets minder pijn aan je ogen. Check mijn Persoonlijk Album, zie je al mijn wintersport avonturen met mijn Passie + wieldoppen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2010 wat je ook kan doen is met een klos hout en een vuisthamer erop slaan aan de achterkant, of de wielmoeren iets lossen en dan een rondje gaan rijden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VolkswagenPassat Geplaatst 20 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2010 wat je ook kan doen is met een klos hout en een vuisthamer erop slaan aan de achterkant, of de wielmoeren iets lossen en dan een rondje gaan rijden Sprak mijn buurman net die had een soortgelijke methode ook ooit eens gedaan. - Draai de bouten handvast (klein beetje speling). - Zet je auto in een parkeervak. - Rijd met de band/velg die niet los wil recht op de stoep aan (zachtjes natuurlijk). - Niet de stoep oprijden maar er gewoon tegenaan laten lopen en terug laten rollen. Als het goed is drukt het gewicht van je auto de velg los. Let wel op dat de bouten niet te los zitten en dat je velg los schiet, dat geeft een boel schade ! Het blijft een alternatieve manier dus pas wel op. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prooij11 Geplaatst 21 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 Ik ga het vandaag nog maar eens proberen, jullie horen de uitkomst nog..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Mausey Geplaatst 21 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 De manier van Matthijs (moker + klos hout) gebruiken wij ook als hetwiel er niet af wil. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prooij11 Geplaatst 21 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 Jawel hoor, ze zijn eraf. Ik heb eerst inderdaad met hamer en klos hout flink op de achterkant van het wiel geslagen maar zelf dat hielp niet, hamer was te licht denk ik. Toen de ultieme manier geprobeerd en de wielbouten een slag los gedraaid en een klein stukje gereden. Hoorde al vrij snel een wat brommend geluid en ze bleken los. Niet de fijnste manier natuurlijk, maar ik ben blij dat ze eraf zijn. De zomervriendjes zitten er weer op en ik loop weer met een glimlach naar mijn auto. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LED-Lightning Geplaatst 21 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 Mooi, Peter, welke vriendjes zijn het? Zijn het nog steeds 'de' RS6-en of waren die na het ongeval beschadigd? Ik weet nog dat je ze toen je naar mij toe kwam ook moeilijk eraf kreeg... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 joeri Geplaatst 21 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 vaseline werkt voor het vastzitten vaak nog beter dan kopervet.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 Het probleem is niet het vet, maar de corrosie van de naaf.. ik maak vaak bij de auto's die ik onderhand krijg met een lint schuurpapier of scotch brite de naaf helemaal glad.. beetje vet erop en kijk ook even naar het naafgat van de velg.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prooij11 Geplaatst 21 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2010 Het waren de stalen winterwielen die er niet meer af wilde. De RS6-sen zitten er nu weer op dus ik kan weer voor de dag komen. Ik heb nu ook de naaf helemaal schoon geschuurd en opnieuw ingevet. Van de week de boel nog even natrekken en dan mag de zomer wat mij betreft weer komen. Ik ga off-topic, in ieder geval bedankt voor jullie hulp. Groet Peter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prooij11 Geplaatst 22 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2010 het resultaat....... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bouma850 Geplaatst 22 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2010 Mooie velgen! Ik heb de mijne er vrijdag ook weer onder gezet. Dat staal is het echt niet. Volgende winter toch maar wat lichtmetaal op de kop tikken. Banden zijn toch al aan vervanging toe dus kan dan net zo goed maar gelijk de hele set vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Paszat Geplaatst 22 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2010 Ik heb hetzelfde, spuit er altijd ff beetje kruipolie op (oppassen met de remmen) en ga er daarna ff lekker voor zitten. Een flinke kick met 2x maat 43 brengt de velg dan wel op andere gedachten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LED-Lightning Geplaatst 23 februari, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2010 Ze blijven mooi he, Peter? Ik mis ze elke dag nog. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 prooij11 Geplaatst 24 februari, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2010 haha, ja ruben, het maakt het plaatje wel af ........ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tiefleger Geplaatst 2 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 maart, 2012 pfffffffffffffffffffffffffffffffft, even wat stof weg blazen. Ik heb bijna alles al geprobeerd wat hier voor allemaal gezegd is maar bij mij zit hij nog steeds muur vast. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieselaar Geplaatst 3 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2012 Laat ze nog maar effe zitten hoor,ze geven toch weer lichte vorst op voor komende week. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tiefleger Geplaatst 3 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2012 Het is al opgelost, hij is er al af. Auto op de brug gezet en toen met een flinke hamer aan de binnenkant van de band slaan en met 3 flinke slagen was hij los. En die paar dagen vorst daar verwacht ik niet te veel van. Desnoods elke dag velgen wassen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieselaar Geplaatst 4 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2012 Ja is ook een oplossing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Thunderflash Geplaatst 6 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2012 Iedere keer dat ik de wielen wissel van zomer naar winter en vice versa, schuur ik het contactvlak met de velg op met een staalborstel en smeer ik het in met kopervet. Sindsdien kan ik mijn velgen zonder problemen verwijderen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjorn Geplaatst 6 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2012 Ook al eens gehad met de golf. Volgende keer word zoals beschreven word even een stukje rijden met de boutjes iets los gedraaid. Ik had de auto op de krik staan, en toen met een koevoet en een klos hout geborneerd. Niet he. Toen half onder de auto liggen en met een grote hamer en klos hout rammen. Toen kwamen ze wel los. Wat een elende als je niet over een brug de beschikking hebt... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
prooij11
Forummers,
ja, ik weet dat het te vroeg is gezien het weer, maar ik ben op wintersport geweest en ik kan die zwarte
15"ers niet meer aanzien.....
Vanmorgen tussen de buien door snel even de wielen wisselen......helaas.........
Mijn achterwielen willen er met geen mogelijkheid meer vanaf. Tijdens de zoner/winterwissel netjes kopervet ertussen maar
ze zitten muur en muur vast.
Iemand die hier een truc voor heeft?
Ik heb al wat onorthodoxe manier gebruikt (die ik vanwege schaamtel niet zal vermelden) maar hij blijft netjes op zijn plek.
Graag jullie hulp....
Groet Peter
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten