Ga naar inhoud

VW mobiliteitsgarantie vs ANWB (in frankrijk)


giromaat

Aanbevolen berichten

Ik zei dit jaar tegen me vrouw zeg die ANWB maar op wel hebben VW mobiliteitsgarantie.

 

En daar stond ik dan op 9-12-2009 na drie dagen plezier in Euro Disney op de parkeerplaats van het Hotel nadat de auto na 5 meter begon in te houden en er diverse lampjes gingen branden. De auto had drie dagen stil gestaan nadat we uit Nederland naar Parijs gereden waren. Wij de mobiliteitsgarantie bellen. We sturen een monteur hij is er binnen 45 min.

na een uur waren kwam er een sleepauto die niet eens wilde kijken. Hij sprak alleen Frans dus ik met me engels kon niet echt lekker communiceren. Op verzoek ging hij toch kijken, tenminste hij proberen de auto te starten, kijk zei hij :'' hij doet het niet bij het indrukken van de sleutel Nee zei als je de koppeling niet indrukt lukt het niet. Oke hij starten, nee kan ik niet repareren maakte hij me duidelijk. Nog maar eens bellen met mobiliteitsgarantie (lekker handig niet eens een gratis nummer)

Uiteindelijk werd de auto opgeladen. Helaas niet zomaar nee de kabel schoot los en de tweede keer lukte het. Niets papier Ik heb u auto nee een visitekaartje kreeg ik en daar ging hij dan.

Gelukkig stonden we voor de deur van een hotel dus wij inchecken. Bij het tweede contact met de Mobiliteitsgarantie dienst werd mij verteld dat de auto de volgende ochtend bij een VW garage zou worden gebracht waar men dan zou kijken of men het probleem kon verhelpen. De volgende dag om 10:00 weer gebeld met de Mobiliteitsgarantie dienst of men als iets wist. Om 11:00 nog eens gebeld en om 12:00 nog eens. Helaas wist men niets dus gaf men mij het telefoonnummer van de garage waar de auto heengebracht zou worden. Die garage vertelde me dat de auto net was afgeleverd door de sleepdienst en dat het nu pauze was tot 14:00, of ik na 14:30 wilde terug bellen.

Om 14:30 weer gebeld met de garage en uiteindelijk gaf men aan VOLGENDE WEEK woensdag of donderdag naar de auto te zullen gaan kijken. Zeer pissig heb ik toen de Mobiliteitsgarantie dienst gebeld en nagevraagd of dit normaal was en dat ik daar niet op wilde wachten. De Mobiliteitsgarantie dienst gaf aan hier ook niets aan te kunnen doen en toen was mijn geduld op. Mijn vrouw is gelukkig lid van de ANWB en wij hebben de ANWB gevraagd de auto op te halen en een poging te laten ondernemen of deze hem nog konden repareren. We werden in de avond teruggebeld door de ANWB met de mededing dat men op 9-12-2009 niet meer konden doen maar hopelijk de volgende dag meer wisten.

Dus hebben we nog maar een nacht geboekt ik het hotel. De volgende dag heb ik de ANWB om 10:00 gebeld of men al iets wist en dat bleek niet het geval te zijn. Om 12:00 belde de ANWB dat het ook niet ging lukken en dat de Auto volgende week op transport naar Nederland werd gezet. Wij kregen een huurauto welke we in Nederland zonder kosten konden inleveren.

 

Bij thuiskomst ik bellen met PON of die normaal was. Het is duidelijk dat gestrande VW reizigers door VW Frankrijk duidelijk niet geholpen worden, de niveau service laag is, heb voor ruim 126 euro aan belkosten moeten maken om op de hoogte blijven, terugbellen is blijkbaar niet mogelijk. Ook heb ik twee nachten in een hotel moeten verblijven en twee dagen in een hotel lobie moeten hangen. Bij terugkomst in Nederland bleken de velg beschadigd te zijn en een loodje aan de binnenkant verdwenen te zijn, kosten uitbalanceren 27 euro, velg reparatie werd geschat op 100 euro. Toen ik navraag bij de dealer waar de auto is afgeleverd wie aansprakelijk kon worden gesteld gaf men aan bel de klantenservice van PON. Helaas kreeg ik bij mijn eerste contact met jullie te horen, nee u moet dit bij uw dealer afhandelen. Dus heb ik nogmaals de vraag aan mijn dealer gesteld.

Uiteindelijk heb ik een credit ontvangen van 145 euro om die schade en uitbalanceren weg te poetsen maar het ging niet van harte. Helaas kreeg ik ook te horen dat naast het probleem waardoor ik was gestrand er ook nog wat andere problemen “ ontdekt waren”

 

- De brandstof tandem- en opvoer pomp incl filter moesten vervangen worden.

- De LV buitenste aandrijfas-hoes moest vervangen worden.

 

In totaal bijna 1000 euro, was een bekend probleem nee geen coulance regeling. Die coulance regeling kenden ik al had een paar manden eerder al kennis gemaakt met deze term.

De draagarm rubbers kraakten en iedereen die ik sprak kende het probleem en melde me dat is een bekend probleem maar dat word gratis vervangen. Bij mijn bezoek aan de garage de Waal kreeg ik te horen:’ nee deze auto valt niet onder de coulance regeling kosten 200 euro.

 

Uiteindelijk heeft men de storing niet kunnen vinden omdat de storing niet terug kwam bij het verwisselen van de pompverstuivers, wel was ik 450 euro armer vanwege het onderzoek naar de storing. Voordat ik de auto na ander halve week weer eens mocht ophalen werd ik nog eens verrast. Nu bleek ineens dat het stuur 30 graden scheef stond naar rechts! Of dat als was werd er nog gevraagd. Op mijn vraag of dat wellicht iets met die sleepactie te maken zou kunnen hebben, gaf men aan kon wel maar men wist het ook niet kosten 75 euro.

 

In april 2009 dacht ik een goede auto gekocht te hebben die netjes alle beurtjes bij een VW dealer heeft gehad, 3 jaar oud en slechts 99,000 km op de teller.

U begrijpt vast dat nu na mijn een bezoek in Frankrijk ben ik een ervaring rijker vele euro’s armer geworden ben en het ANWB abonnement weer verlengd heb voor een jaar.

 

Na diverse contacten en zeuren heb ik begrepen dat de twee overnachtingen vergoed gaan worden?

Blijf ik zitten met de kosten van het uitlijnen a 75 euro en de 100 euro beltegoed en gezien de hoge reparatiekosten tot nu toe (200 euro draagarmrubbers + 1435 euro (2100 - grote beurs a 665,-) en wie wat er nog komt, heb ik geen goed gevoel meer met deze auto en het merk VW. Boven op komt dat als ik de auto kom ophalen direct krijgt te horen contant betalen en een auto mee krijgt die wel is gewassen maar men de moeite niet eens neem om hem snel van binnen iets schoon te maken en een flesje olie als extra mee te geven krijg ik te horen dat de banden reparatie set over datum is of ik nog even 42 euro wil neerleggen svp. Ik na betaling maar snel ben weg gereden met een zeer slecht gevoel.

 

Die folder van PON Klinkt zo mooi een VW voor het Leven totdat je aanspraak doet op de service

Heb een klachtenbrief gestuurt naar PON ben benieuwd wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: had twee rekeningen ingeleverd voor de twee overnachtingen, blijkbaar staat in de kleine letters dat PON maar een overnachting vergoedt.

Mijn dealer melde dat men dit soort gevallen in de zomervakantie gewoon 5 keer per week meemaakt met name uit Frankrijk.

Nu blijkt dat mijn dealer met PON overeen is komen een overnachting voor zijn rekening te nemen (die heb ik reeds ontvangen op mijn rek) Netjes van mijn dealer De waal Autogroep uit Tiel, Zwak van PON dat die zijn dealers laat meebetalen aan dit soort zeer zwakke service. Wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zit volgens mij ook bij mijn verzekering er bij maar ik blijft liever bij de ANWB

Sterker nog toen ik de VW mobiliteitsgarantie mensen gesproken had verbonden ze me door naar Lyon

Toen ik later naar de ANWB belde werd ik doorverbonden naar Lyon en sprak dezelfde mensen.

Maar vanuit de ANWB mocht men de auto naar elke garage brengen en biedt meer hulp

 

Geen reparatie binnen 48 uur dan wordt de gratis naar NL gebracht en krijg je een huurauto welke je in NL kunt achterlaten

Bij VW kon ik ook een auto krijgen maar die moest ik terugbrengen als de auto gerepareerd was (drie dagen gratis en dan 60 eruo per dag) en aangezien de auto daar nog een week zou staan 7x60 euro extra kosten en twee keer heen en weer rijden

Nee dank je

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een verhaal, we kozen na een verglijkbaar geintje bij renault voor een vw, maar als ik dit lees ben ik slechteraf met een vw, renault vergoede (na wat aandringen) de voledige schade en stuurde nog een bloemtje.

Wat betreft lyon, renault gebruikt dezelfde hulp dienst. Hoop dat je ze niet meer hoeft te bellen.

 

succes met het vervolg

 

mvgr toine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm had je pech in Frankrijk met je renault dan?

Dacht zelf aan de combi Frankrijk en een niet franse auto wat niet ideaal is

 

Kreeg trouwens een verhaal te horen op een verjaardag mbt vervoer van je auto terug naar Nederland waar men 4000 euro schade had

De auto stond bovenop de vrachtwagen en men had alle laag hangende takken in Spanje gevonden en die auto van alle kanten kunnen bekrassen.

 

De mijne is zonder schade door de ANWB bij de dealer afgeleverd hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

slim, denk ook dat de opzet van de mobiliteitsservice niet slecht zal zijn hier in NL maar in het buitenland heeft men de zaakjes niet op orde

en de ANWB wel. Maar de grap is wel dat het dezelfde mensen zijn in Frankrijk die het regelen alleen zijn de voorwaarden (lees wat en hoe men het regelt) anders.

Kijk ik heb altijd duur de auto bij VW in onderhoud gehouden maar wordt niet goed geholpen en zit met de kosten (had beter goedkoper bij een niet VW dealer kunnen gaan en met de besparing de ANWB kunnen financieren. Daar laat PON zich van zijn ware aard zien, en laat de dealer tevens in de kou.

 

Maar goed ik ga echt met PON in discussie hiermee en zal indien nodig de juridische stappen ondernemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: Heb terug gegaan naar de dealer de auto rook naar olie (na 1 week nog steeds)

Bij de controle kleppendeksel kapot , hier wordt ik dus niet vrolijk van.

 

Kosten 136 euro en uit coulance zijn de inbouwkosten voor dealer

Nu is deze bij het onderzoek vorige week tweemaal in-uit gebouwd zouden ze hem gemold hebben in de garage?

Iemand ervaring hier mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij dat een dealer toch wel iedere keer de pakking vernieuwd als het kleppendeksel los is geweest. Ik zou dat eens navragen als ik jou was. Daarnaast lijkt het mij dat er op een reparatie als deze toch zeker wel garantie wordt afgegeven.

 

Ik heb afgelopen zomer de mobiliteitsservice van VW in Frankrijk ook eens kunnen testen. Op de heenweg scheurde bij mij de S-vormige turboslang die naar de intercooler gaat. Ik werd doorverbonden naar Londen waar ik een Nederlandstalige man aan de lijn kreeg. Die heeft mij eigenlijk uitstekend geholpen, ik stond wel eerst bij een garage die gesloten was, maar goed een foutje is menselijk. Daarna heeft hij mij naar een goed adres doorverwezen en daar ben ik in de discussie met de plaatselijk dealer echt goed door hem geholpen. Eigenlijk had ik geen recht op mobiliteitsgarantie omdat de laatste 2 jaar niet alle reparaties door een VW dealer waren uitgevoerd. Heb de rekening dus zelf betaald maar heb niks hoeven betalen voor de hulp van de VW servicedienst. Al met al was ik best tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is goed om te lezen dat het je vakantie naar Euro Disney niet heeft verpest. De gemengde gevoelens slijten in de loop der tijd wel weer en je leuke herinnering aan de vakantie blijft voor altijd. (en de ANWB heeft er een klant voor het leven bij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een domper zeg. Wat dat betreft blijf je altijd afhankelijk van de bereidwillendheid van een ander. Een collega van me had weer een horrorverhaal over de ANWB. Als je dat hoort, wil je daar ook niet meer bij zitten.

Ik hoop in ieder geval voor je dat je problemen met de passat zijn opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden