Ga naar inhoud

Passat V6 kopen met redelijk veel km's


ibibi

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben Rudolf en kom uit het hoge Noorden (Raard, vlakbij Dokkum) en ben van plan om binnenkort een passat V6 aan te schaffen, omdat wij sinds kort een gezinsuitbreiding gehad hebben wil ik mijn huidige auto inruilen (Seat Cordoba CoupeTDI) op een Passat V6 sedan.

Als ik tot een deal overga ga ik mij hier wel even verder/beter voorstellen. 8-)

 

Heb in mijn ogen wel een mooie op 't oog, iemand bekend met deze auto, of deze autohandellaar????(betrouwbaar)

 

http://link.marktplaats.nl/302975144

 

Nu is mijn vraag, is het wel verstandig om zo'n auto te kopen met een km stand van meer als 250.000km.

 

Heb wel redelijke autokennis, alleen dan meer van TDI's :mrgreen: dus waar moet ik nog meer opletten als ik naar deze auto ga om hem te bezichtigen.

 

- boekjes (onderhoudhistorie)

- rijgedrag algemeen/automaat

- kleppendekselpakking/carterventilatie (is dit te zien met plastic V6 kap erop?)

- algehele staat v/d auto

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou ff kijken of de distributie al vervangen is, bij elke 120dkm moet ie vervangen worden bij de v6 als je dat door de dealer laat doen reken dan maar gauw op een rekening van ong 1000 euro.(als dit niet het geval is kan je dit natuurlijk meenemen in de aankoopprijs)

en als je de mogelijkheid hebt ff de plastic kap eraf en de kleppendeksels bekijken op lekkage.(als er hefige lekkage is duit dit vaak op een verstopte caterventilatie als ik mij niet vergis.

verder het bekende draagarm probleem, ff over een hobbelweg en horen of de boel niet klappert+ ff een check op de ashoezen(voor en achter).

 

verder zie ik geen problemen met deze km stand, deze v6en zijn beere sterke motoren en rijden super!!!

 

 

ps je kan altijd een anwb aankoopkeuring laten doen of ff langs de dealer om de boel te laten checken.

is het niks, ben je hellaas je geld voor het keuren kwijt, maar dat weegt niet op tegen een kat in de zak 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Rudolf,

[knip]

Een forumganger hier heeft al 3,5 ton met zijn 2.5 V6 gereden, dus dat zegt al wat. De 2.5 TDI staat bekend om zijn brandstofpomp en/of nokkenassen problemen, maar dit is lang niet bij alle exemplaren het geval. Voor de aankooptips van dit type (3B) raad ik je aan even in de KB van het forum te kijken.

 

Grtn. uit Dokkum

 

TS heeft zijn oog blijkbaar laten vallen op een BENZINE V6..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Rudolf,

[knip]

Een forumganger hier heeft al 3,5 ton met zijn 2.5 V6 gereden, dus dat zegt al wat. De 2.5 TDI staat bekend om zijn brandstofpomp en/of nokkenassen problemen, maar dit is lang niet bij alle exemplaren het geval. Voor de aankooptips van dit type (3B) raad ik je aan even in de KB van het forum te kijken.

 

Grtn. uit Dokkum

 

TS heeft zijn oog blijkbaar laten vallen op een BENZINE V6..

 

 

 

:embarassed::embarassed::embarassed:

 

Zit al in de vakantiesfeer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hhaha thnx voor de antwoorden, ga gewoon nuchter heen en lekker proefrijden, is't wat en kunnen we het eens worden hebben jullie er een lid bij. :-)

 

Maar hoe rijdt zo'n auto kwa prestaties, ben nu een TDItje gewend, wel een beetje getuned naar 221pk en 450nm :) denk dat ie de snelheid niet heeft van de Seat, maar zo'n V6 wil wel redelijk meekomen met het verkeer neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat t best wel zal tegenvallen.

221 pk uit een diesel is heel wat anders dan een ongeblazen V6

je zult nu vooral in stilte over de weg zoeven.

Verbruik van zo'n wagen is ook fors. ga maar uit van 1 op 8 a 9 en als je heel zuinig rijdt 1 op 10

zo'n Passat V6 is ook heel wat zwaarder. dus ga idd eens goed proefrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de bedoeling ook om meer soepeltjes door het verkeer te zweven, daarom ga ik ook voor een automaat.

Heb 't een beetje gehad met dat zenuwachtige gedoe, veel aan 400m sprints mee gedaan (legale op drachten/assen) maar wil nog wel een redelijk vermogen hebben om vlotjes mee te komen en denk dat zo'n v6 dan wel voldoende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Ibibi

 

Passat is natuurlijk een erg fijne wagen, maar persoonlijk zou ik voor de stationuitvoering gaan. Makkelijker met de kinderwagen. En misschien is een 1.8T dan misschien een betere keus voor wat kosten en betrouwbaarheid. Is ook makkelijker te tunen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Ibibi

 

Passat is natuurlijk een erg fijne wagen, maar persoonlijk zou ik voor de stationuitvoering gaan. Makkelijker met de kinderwagen. En misschien is een 1.8T dan misschien een betere keus voor wat kosten en betrouwbaarheid. Is ook makkelijker te tunen......

 

Hee een "bekende",

Ik ga bewust niet voor een stationuitvoering, vind persoonlijk een sedan mooier.

Een station vind ik meteen zo, tja een "gezinsauto" , nog een goldenretriever erbij en het plaatje is compleet. :mrgreen:

no offence 8-)

 

En ik wil bewust geen 1.8T, ten 1e omdat ik altijd al een V6 liefhebber geweest en ten 2e om een stok achter de deur te hebben om nu niet meer te gaan tunen :embarassed:

Ken mezelf, daar kan dan wel weer een grotere turbo op chippie erin, nee wil nu orgineel blijven rijden.

Motorisch gezien dan :mrgreen:

 

Enige wat er aan gaat gebeuren is een verlagingset/schroefset, lekker plat en 18/19inch RS4 (oud model) eronder.

 

Thats the way I like it.

 

Maar 1st moet de Cordoba motrorisch terug naar orgineel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vindt zelf de V6 qua prestaties tegenvallen, zeker in automaat en 4 wiel aandrijving uitvoering. De auto weegt behoorlijk veel (merk je tijdens het sturen) en wil ook aardig wat brandstof verbruiken. De V6 heeft al wel grotere remmen rondom en dat is wel prettig. Mijn zwager heeft ook een V6 en die heeft er een gastank in laten bouwen...

 

Een V6 loopt natuurlijk veel mooier als een 4 pitter, maar dat is dan ook het enige voordeel. ik zou zelf voor de 1.8T gaan met software aanpassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het rijgedrag van een v6 absoluut niet minder dan bijv. een 1.9 tdi(vorige auto), sterker zelf, stukken beter.

met het 4 wiel aangedreven systeem is het helemaal super. heb er nu een koni sportkit onder omdat ik toch wat meer van het ''stuggere rijgedrag bent'' maar orgineel was niks mis.

de auto is zwaarder en tuurlijk zul je dat merken met het stuurgedrag, maar de 4 wiel aandrijving vangtdat prachtig op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed kijken of de kop(pakkingen) gewoon mooi droog zijn, vooral achterkant v/d kop bij schutbord.

 

Goed naar bonkende en schurende geluiden bij aandrijving / 4wd ; evt iemand anders laten rijden en jij achterin op de achterbank dus met weinig toeren maar wel op snelheid (bv 1500 bij 80 oid) en dan je beste oor gebruiken.

 

Distri zou al op 240dkm of liever eerder vervangen zijn. Dat zou echt ergens op een officieel formuliertje moeten staan anders moet je er gewoon van uit gaan dat ie vervangen moet worden. Je kan 't ding niet zien en aan een beetje op 't gas drukken merk je ook niet dat zo'n ding op knappen staat.

 

Auto zonder complete historie is altijd opletten ; dan kan er misschien wel 50dkm geen fatsoenlijk onderhoud aan zijn gepleegd of heel minimaal. Trek even luchtfilter en interieurfilter open ; als dat er uit ziet als een vuilnisbak dan weet je hoe de laatste eigenaar met z'n auto is omgegaan ; die dingen moeten vervangen worden bij een normale grote beurt elk jaar , mochten ze (zo) vies zijn.

 

En dan natuurlijk even onder de matten voelen of 't niet nat is, accu-bak checken , zeker nu , of die leeg en schoon is.

 

Had de vorige eigenaar een garage ? Dan moet de accubak vrijwel smetteloos zijn. Ook (bij een sedan) de rand om de kofferbak ; dat zit normaal vol met smurrie en bladeren.

 

Merk banden en merk accu geeft ook indicatie hoe veel vorige eigenaar van z'n auto hield. Zitten daar 50 euro chinese zomerbandjes onder en een PonkiePankie Accu van 40 Ah of origineel VAG of ander goed merk. Open deur natuurlijk maar soms zijn 't tekenen aan de wand.

 

Steenslag op voorbumper, parkeerschade aan portieren, mosvorming op rubberrandjes van de ramen, gaan de ramen allemaal soepel open etc.

 

Zitten er overal gaten in de achterbak van boomboxen, soepwoefers of andere grappen en grollen ? Etc.

 

4wd is wel een zegen met dit weer trouwens. Ja het verbruikt iets meer maar je moet echt heel erg je best doen om met 4wd van de weg te raken. Als je 10 - 15dkm per jaar gaat rijden is dat verbruik "goed" te doen maar reken gewoon nooit op zuiniger dan 1 op 10 , als je daar geen probleem mee hebt dan is die 193 pk natuurlijk ruim voldoende. Hou wel rekening met de wat tragere en meer slurpende automaat dan als je handmatig zou schakelen. En handmatig is met een V6 geen ramp want je hebt zoveel vermogen en koppelen dat je heel lui kan schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het rijgedrag van een v6 absoluut niet minder dan bijv. een 1.9 tdi(vorige auto), sterker zelf, stukken beter.

met het 4 wiel aangedreven systeem is het helemaal super. heb er nu een koni sportkit onder omdat ik toch wat meer van het ''stuggere rijgedrag bent'' maar orgineel was niks mis.

de auto is zwaarder en tuurlijk zul je dat merken met het stuurgedrag, maar de 4 wiel aandrijving vangtdat prachtig op.

 

Het is ook maar net wat je eisen, wensen en verwachtingen zijn :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het rijgedrag van een v6 absoluut niet minder dan bijv. een 1.9 tdi(vorige auto), sterker zelf, stukken beter.

met het 4 wiel aangedreven systeem is het helemaal super. heb er nu een koni sportkit onder omdat ik toch wat meer van het ''stuggere rijgedrag bent'' maar orgineel was niks mis.

de auto is zwaarder en tuurlijk zul je dat merken met het stuurgedrag, maar de 4 wiel aandrijving vangtdat prachtig op.

 

Het is ook maar net wat je eisen, wensen en verwachtingen zijn :wink:

 

 

idd. en natuurlijk ook waar je van houdt :wink::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden