akosters Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Hoi Als ik mijn Diesel doortrek (niet te ver, maar rond de 3000 RPM) komt er een beste rookwolk uit mijn uitlaat. Wat zou dit kunnen zijn? Gr Anthonie P.s Hij heeft een chipje van JD, is een 90 PK (nu 120 pk) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Als het zwarte rook is is het een mengselprobleem, is het blauwe rook dan zou je olie aan het stoken moeten zijn. Dus de kleur (en geur) van de rook kan je al veel vertellen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 akosters Geplaatst 8 september, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Als het zwarte rook is is het een mengselprobleem, is het blauwe rook dan zou je olie aan het stoken moeten zijn. Dus de kleur (en geur) van de rook kan je al veel vertellen. Oke, ga ik er zelf eens achter rijden in de auto van de vrouw. Ik zie het namelijk in mijn binnenspiegel (alleen als er een auto achter mij rij met het licht op) Anthonie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Hm, zwarte rook kan toch ook veel roet zijn? Misschien dat je EGR vast zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Hm, zwarte rook kan toch ook veel roet zijn? Misschien dat je EGR vast zit. dus een mengsel probleem Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 akosters Geplaatst 8 september, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Hm, zwarte rook kan toch ook veel roet zijn? Misschien dat je EGR vast zit. Hoi Die is afgesloten, als ik het goed heb Anthonie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ted Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Als je 't alleen ziet 's avonds in 't licht van de koplampen van je achterligger is er volgens mij niets aan de hand. Dat hoort met een diesel Als je 't overdag niet ziet in je spiegel zou ik me er geen zorgen over maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 8 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 september, 2009 Hm, zwarte rook kan toch ook veel roet zijn? Misschien dat je EGR vast zit. dus een mengsel probleem olie in je uitlaatgassen is dan ook een mengselprobleem btw, heb hier ergens gelezen dat een erg-afsluitplaatje kan doorbranden als hij niet dik genoeg is. Dat las ik pas nadat ik zelf een relatief dun plaatje had geplaatst. Heb het gevoel dat die van mij ook weer een beetje begint te roken. Maar eens kijken of mijn plaatje nog goed is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Alain Geplaatst 9 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2009 Alle diesels roken toch wel een beetje (veel) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VAGMAN Geplaatst 9 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2009 Mijn passat rookt ook, vooral in 1 en 2 en koppelen naar 3e. Maar enkel heel even een goeie wolk eruit. Bijvoorbeeld van 1 naar 2 schakelen, gas geven en even een dikke wolk maar dan doortrekken tot bijvoorbeeld 5000 toeren zie je niets. Zou het de EGR kunnen zijn? Ik rij er pas 5000km mee en de passat heeft wel een tijd stilgestaan voor ik hem kocht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 130pkmuisgrijs Geplaatst 9 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2009 Vooral als je lang onder de 2000 tpm blijft rijden en dan hem even van jetje geeft, een prachtig gezicht ff die dikke rookpluim uit die pijp vandaan. Vooral leuk als er eentje continu op je bumper hangt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VAGMAN Geplaatst 9 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2009 Mja, ma ik vind het bij mij wel vreemd dat hij dan niet meer rookt als je in het rode gedeelte van je toerentaal gaat ... wat ik overigens niet wist dat dat mogelijk was ... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2009 misschien IC slang lek? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VAGMAN Geplaatst 9 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2009 Waar zit die en moet je dan ergens iets zien ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 130pkmuisgrijs Geplaatst 9 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2009 Ik zou het niet weten wat er aan de hand is. Een diesel mag een pluimpje geven met name als je vanaf een laag toerental komt. Die van mij rookt eigenlijk niet alleen als je lang met een laag toerental rijdt bijvoorbeeld in de stad en je gaat daarna de snelweg op geeft ie ff een moment een rookpluim. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VAGMAN Geplaatst 9 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2009 Zo zou het idd moeten zijn. Maar ik zit ook constant met een verbruik tussen 7,5 a 8L per 100km Vind ik wel hoog, en dat zijn waarden als ik rustig rij,bij sportief rijden gaat dat richting 8 a 8,5 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Thijs Geplaatst 9 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2009 hoe is de staat van het luchtfilter? Een nieuw filter wil ook wel eens schelen in het roeten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VAGMAN Geplaatst 9 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2009 net groot onderhoud gehad, dus tenzij de garage mij belogen zou hebben, zijn alle filters vernieuwd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 130pkmuisgrijs Geplaatst 9 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 september, 2009 Bij een constante snelheid van 120km/h ligt mijn verbruik op 5,4 met de airco aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Larsv5 Geplaatst 14 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2009 Die van pluimt af en toe ook, maar net als muisgrijs zegd, een diesel mag een pluimpje geven...... Laat even weten wat het is geweest. Lars Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 malborro Geplaatst 14 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2009 mijn auto rookte ook erg bij het wegtrekken, maar ik had ook geen vermogen meer. rubberen slang stuk naar de turbo, er zat een scheur in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 meslomp Geplaatst 17 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2009 mijn auto pluimt ook, vooral als ik langeretijd 90 heb gereden en dan zeer zuinig ( 4,0 - 4,5 ltr/100kn) Als ik dan het gas pedaal goed naar beneden duw om door te trekken naar 120 denk ik dat de mensen achter mij schrikken. Wat me wel heel erg is opgevallen dat hij dat tijdens de vakantie niet deed. In frankrijk. Het lijkt mij erop dat de diezel in frankrijk net wat schoner is en daardoor schoner brandt dan die hier in NL..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VAGMAN Geplaatst 17 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2009 Ik denk niet dat hij bij mij aan de diesel ligt, want ik tank steeds bij grote namen zoals Total. 4-5L zijn droomwaarden voor mij, als ik eens 750km haal met een tank ben ik al heel blij! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ard Geplaatst 17 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2009 Nu we het toch over verbruik hebben,wij zijn op vakantie geweest naar Duitsland, daar haalde ik zonder al te veel moeite te doen een lager verbruik dan in Nederland. Dit met dezelfde tank diesel,zou dit te maken kunnen hebben met het hoogte verschil in NAP Nederland- Duitsland ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 17 september, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2009 Heb zelf dat verschil ook bemerkt, met alle auto's die ik tot nu toe heb gehad. Ik vermoed dat het te maken heeft met het zoab en andere poreuze wegbedekkingen die hier in Nederland veel toegepast worden. Die hebben volgens mij een hogere rolweerstand dan beton en conventioneel asfalt dat in Duitsland meer wordt gebruikt. Anders kan ik het verschil ook niet verklaren (terwijl het toch behoorlijk groot is). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
akosters
Hoi
Als ik mijn Diesel doortrek (niet te ver, maar rond de 3000 RPM) komt er een beste rookwolk uit mijn uitlaat. Wat zou dit kunnen zijn?
Gr
Anthonie
P.s Hij heeft een chipje van JD, is een 90 PK (nu 120 pk)
Link naar reactie
Delen op andere sites
24 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten