Ga naar inhoud
  • 0

Rokende Diesel bij optrekken


akosters

Vraag

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als het zwarte rook is is het een mengselprobleem, is het blauwe rook dan zou je olie aan het stoken moeten zijn. Dus de kleur (en geur) van de rook kan je al veel vertellen.

 

Oke, ga ik er zelf eens achter rijden in de auto van de vrouw. Ik zie het namelijk in mijn binnenspiegel (alleen als er een auto achter mij rij met het licht op)

Anthonie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hm, zwarte rook kan toch ook veel roet zijn? Misschien dat je EGR vast zit.

dus een mengsel probleem 8-)

 

:lol: olie in je uitlaatgassen is dan ook een mengselprobleem ;-)

 

btw, heb hier ergens gelezen dat een erg-afsluitplaatje kan doorbranden als hij niet dik genoeg is. Dat las ik pas nadat ik zelf een relatief dun plaatje had geplaatst. Heb het gevoel dat die van mij ook weer een beetje begint te roken. Maar eens kijken of mijn plaatje nog goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn passat rookt ook, vooral in 1 en 2 en koppelen naar 3e. Maar enkel heel even een goeie wolk eruit.

Bijvoorbeeld van 1 naar 2 schakelen, gas geven en even een dikke wolk maar dan doortrekken tot bijvoorbeeld 5000 toeren zie je niets.

Zou het de EGR kunnen zijn? Ik rij er pas 5000km mee en de passat heeft wel een tijd stilgestaan voor ik hem kocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou het niet weten wat er aan de hand is. Een diesel mag een pluimpje geven met name als je vanaf een laag toerental komt. Die van mij rookt eigenlijk niet alleen als je lang met een laag toerental rijdt bijvoorbeeld in de stad en je gaat daarna de snelweg op geeft ie ff een moment een rookpluim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn auto pluimt ook,

 

vooral als ik langeretijd 90 heb gereden en dan zeer zuinig ( 4,0 - 4,5 ltr/100kn) Als ik dan het gas pedaal goed naar beneden duw om door te trekken naar 120 denk ik dat de mensen achter mij schrikken.

 

Wat me wel heel erg is opgevallen dat hij dat tijdens de vakantie niet deed. In frankrijk. Het lijkt mij erop dat de diezel in frankrijk net wat schoner is en daardoor schoner brandt dan die hier in NL.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu we het toch over verbruik hebben,wij zijn op vakantie geweest naar Duitsland,

daar haalde ik zonder al te veel moeite te doen een lager verbruik dan in Nederland.

Dit met dezelfde tank diesel,zou dit te maken kunnen hebben met het hoogte verschil in NAP Nederland- Duitsland ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf dat verschil ook bemerkt, met alle auto's die ik tot nu toe heb gehad. Ik vermoed dat het te maken heeft met het zoab en andere poreuze wegbedekkingen die hier in Nederland veel toegepast worden. Die hebben volgens mij een hogere rolweerstand dan beton en conventioneel asfalt dat in Duitsland meer wordt gebruikt.

Anders kan ik het verschil ook niet verklaren (terwijl het toch behoorlijk groot is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden